Τι είναι μια μαύρη λίστα;
Μια μαύρη λίστα περιέχει απαγορευμένα μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που αποστέλλονται από συγκεκριμένες διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και καταχωρητές τομέα. Χρησιμοποιείται παράλληλα με μια λίστα επιτρεπόμενων, μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που αποστέλλονται από συγκεκριμένες διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που θεωρούνται αξιόπιστες, για την απαγόρευση ενός τομέα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, επιτρέποντας παράλληλα την αποδοχή συγκεκριμένων διευθύνσεων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου από τον ίδιο τομέα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου.
If an email address or domain is considered harmful or dishonest, it can be blocked by an employee who adds the email address or domain to the blacklist. Email addresses can be unblocked to allow them back into the whitelist or removed from the blacklist. Usually, email addresses that try to phish, harm, or spam are added to the blacklist.
Frequently asked questions
What is a blacklist?
A blacklist is a list of people who are unacceptable to the person or organization that creates the blacklist. A person (or organization) who is on a blacklist is seen as an individual who has done something that is not acceptable, hence the customer support may be rejected.
How to access blacklist in LiveAgent?
Any agent working in the panel has access to the LiveAgent blacklist. Thanks to this, they have access to the email and domains list.