Πρότυπα email για αποτελεσματική παρακολούθηση εξυπηρέτησης πελατών που βελτιώνουν την εμπειρία τους και διασφαλίζουν την ικανοποίησή τους.
Η εξυπηρέτηση πελατών είναι ένα κρίσιμο μέρος κάθε επιτυχημένης επιχείρησης, ανεξάρτητα από τον κλάδο στον οποίο δραστηριοποιείται. Ωστόσο, η άριστη εξυπηρέτηση πελατών και υποστήριξη δεν αφορά μόνο την απάντηση στις ερωτήσεις των πελατών ή την επίλυση των προβλημάτων τους και τη μετάβαση. Πρέπει να διασφαλίσετε ότι ο πελάτης θα παραμείνει ικανοποιημένος και ευχαριστημένος με την ανάλυση, οπότε οι συνεπείς παρακολουθήσεις είναι το κλειδί. Ωστόσο, για πολλές εταιρείες, η εξυπηρέτηση πελατών σταματά όταν διεκπεραιωθεί το αίτημα ενός πελάτη. Παρόλο που η παρακολούθηση είναι αρκετά απλή, συχνά παραμελείται. Στην πραγματικότητα, σύμφωνα με την πιο πρόσφατη Αναφορά Συγκριτικής Αξιολόγησης Εξυπηρέτησης Πελατών του SuperOffice:
Τα email παρακολούθησης πελατών μπορούν να έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην εμπειρία των πελατών. Αυτό είναι κάτι που οι μικρές επιχειρήσεις κατανοούν συχνά και χρησιμοποιούν προς όφελός τους, αλλά οι μεγαλύτεροι οργανισμοί τείνουν να ξεχνούν. Email παρακολούθησης που αποστέλλονται αμέσως μετά την αλληλεπίδραση εξυπηρέτησης πελατών μπορεί:
Design your own templates
LiveAgent gives you the power to design your<br> own customer email templates, thus<br> helping you improve customer service.<br> Curious about all the opportunities?
Είτε πρόκειται για ενημέρωση των πελατών σχετικά με την κατάσταση των αιτημάτων τους, ζητώντας σχόλια ή προσφέροντας προληπτική βοήθεια μετά από μια λύση, η παρακολούθηση δεν πρέπει να υποτιμάται από την ομάδα εξυπηρέτησης πελατών. Ακολουθούν 10 πρότυπα email παρακολούθησης εξυπηρέτησης πελατών που καλύπτουν διάφορα μέρη της διαδικασίας παρακολούθησης πελατών – χρησιμοποιήστε τα ως προτροπή όταν δημιουργείτε τα δικά σας μηνύματα παρακολούθησης πελατών.
I wanted to update you about the status of your issue before the weekend.
It is still in progress and is being worked on by our technical support team. We’re prioritizing your request, and I will make sure this issue is resolved over the weekend. You will get notified immediately once it’s done.
You can also track the status of your request any time by logging in to your [Brand] account and clicking on the Requests tab.
Thanks for your patience!
Have a great weekend,
[YOUR SIGNATURE]
Hope you’re doing well. I just wanted to check in with you regarding the issue you had the other day with [details of the issue]. Was it resolved? Do you need any additional help? Please let me know – I’d be happy to assist you in any case.
Have a great day,
[YOUR SIGNATURE]
You are most welcome. I’m glad that out of hundreds of customers we send emails to every day, someone appreciates the effort we put into trying to provide the highest quality of customer service.
Customers like you are the reason we strive to do the best at our jobs. Please feel free to reach out again if you have any questions, issues, or concerns – we are just an email away and will always be happy to assist you.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
I’m sorry again about the less than stellar experience you had the other day with our customer support team. I just wanted to reach out and let you know that we’ve decided to put our entire customer support team through additional training to ensure situations like that won’t happen again.
In the meantime, if you have any questions, concerns, or feedback, or if there’s anything else we can do to help, please don’t hesitate to let me know.
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
I’m glad we were able to resolve [issue]. By the way, you can read more about managing [your account/ payment options/ settings, etc.] in our Help Center. There’s one article that covers your issue in depth [insert link].
If you have any other questions, or if there’s anything we can do to make your experience with us more enjoyable, please let us know.
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
I’m checking in about your case with us regarding [case topic] one last time. It’s been [number of days] days since we’ve heard from you, so I wanted to reach out and let you know we are going to close this ticket.
Please feel free to reopen this ticket or open a new one if you need any further assistance – we’ll be happy to help.
Thanks again for working with us!
[YOUR SIGNATURE]
Thank you for contacting us about [details of the issue]. Our records show that your issue has been resolved, so your ticket will be automatically closed in 3 days.
If you still need our help or have any more questions, just hit ‘reply’ and we’ll get back to you shortly.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
We’re reaching out regarding your recent issue with [details of the issue] that was resolved on [date]. To help us serve you better, we’d love to hear about your experience with our support team.
On a scale of 1 to 5, how easy was it to get your issue resolved?
1 = Extremely difficult
2 = Very difficult
3 = Neither
4 = Very easy
5 = Extremely easy
We appreciate your feedback. And as always, if there’s anything else we can do for you in the future – please don’t hesitate to reach back out again.
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
You recently reached out to us regarding [details of the issue] which was resolved on [date]. We would love to hear about your experience with our customer service.
Can you please take a moment to respond to this quick survey? It’ll take you less than 60 seconds to answer! Thank you so much, your feedback will help us assist you better in the future.
[Link to Survey]
Thanks again,
[YOUR SIGNATURE]
As you may already be aware, earlier this week some of our customers have encountered an issue with [product/service/ feature, etc.] Our engineering team was able to resolve it approximately 2 hours after the initial report. We’d like to apologize once again for any inconvenience this may have caused.
To ensure this doesn’t happen again we’re working on multiple improvements to our [product/ service/ feature/ operations, etc.]. In this blog post, we published a full explanation of what went wrong, what we did to recover, and what we’ll do to prevent this from happening in the future: link to a blog post.
Thank you for your patience and understanding. And as always, if you have any questions or come across any issues, please let us know, we’re here to help.
Sincerely,
[YOUR SIGNATURE]
Όταν απαντάτε σε ερώτηση πελάτη, θα πρέπει να παρακολουθήσετε για να ελέγξετε την κατάσταση του προβλήματος. Με την παρακολούθηση, μπορείτε να διασφαλίσετε ότι το πρόβλημα επιλύεται σωστά.
Ένα email παρακολούθησης αποστέλλεται σε κάποιον που σας έχει υποβάλει μια ερώτηση (ή για τον οποίο έχετε παράσχει κάποια υπηρεσία) ρωτώντας εάν υπάρχει κάτι άλλο που μπορείτε να κάνετε. Αυτό το είδος email διευρύνει συχνά το πεδίο εργασίας που προσφέρει η εταιρεία σας ή προσφέρει επιπλέον προϊόντα ή υπηρεσίες στον πελάτη. Θα πρέπει να σταλεί ένα email παρακολούθησης σε πελάτες που έχουν πραγματοποιήσει μια αγορά ή είχαν κάποια αλληλεπίδραση με την εταιρεία σας.
Μπορείτε να παρακολουθήσετε ένα παράπονο πελάτη ζητώντας σχόλια σχετικά με το πόσο καλά επιλύθηκε το ζήτημα και προσφέροντας να προσπαθήσετε να διορθώσετε το ζήτημα εάν το επιθυμεί ο πελάτης.
Πρότυπα email εγγραφής ενημερωτικού δελτίου
An email subscription newsletter is a great way to take advantage of the good feeling a potential customer has before making a purchase. A welcome email can be added to the subscription email, with a personalized message and added value. The email should aim to create a connection between the business and the recipient. It is an effective Marketing strategy to build trust and provide additional information.
Πρότυπα email τελευταίας ευκαιρίας
Το email είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να πείσετε τους πελάτες σας να συμμετάσχουν στην πύλη πελατών σας. Προτείνεται η χρήση προτύπων email για πύλες πελατών. Η πολλαπλή πώληση και η πώληση υψηλού κέρδους είναι στρατηγικές για διαδικτυακά καταστήματα. Η ικανοποίηση του πελάτη είναι ένα εργαλείο μέτρησης για να διαπιστωθεί εάν είναι ικανοποιημένος με το προϊόν που αγόρασε. Ένα email παρουσίασης για έναν νέο υπάλληλο μπορεί να βοηθήσει στον εκσυγχρονισμό της εταιρικής κουλτούρας και στη δημιουργία καλύτερων σχέσεων εργασίας από την αρχή. Για τη συγκέντρωση αξιολογήσεων συνιστάται η χρησιμοποίηση των προαναφερθέντων στρατηγικών.
Πρότυπα email παρουσίασης νέου υπαλλήλου σε πελάτες
The title of an email introducing a new employee to clients should be carefully chosen, setting the tone for the rest of the message. Consider including the employee's name and job title in the subject line and avoiding use of jargon or acronyms. An informal tone can be used if appropriate. The main goal is to build trust and establish a better working relationship with clients. Some examples of subject lines are provided.
Πρότυπα email άρθρου που δημοσιεύθηκε εξωτερικά
Το email είναι αποτελεσματική μέθοδος διάδοσης ειδήσεων και η προώθηση διαδικτυακών σεμιναρίων είναι σημαντική για τη δηλωθεί συμμετοχή. Εξατομικευμένες και προσθετικές πληροφορίες στα email μπορούν να δημιουργήσουν εμπιστοσύνη και αξία στη σχέση με τον πελάτη. Τα emails που πρέπει να διαβαστούν είναι αποτελεσματική μέθοδος διάδοσης ειδήσεων και οι προωθήσεις μπορούν να βελτιώσουν τις πωλήσεις.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Ο ιστότοπός μας χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας ΄μας δίνετε την άδειά σας να χρησιμοποιούμε cookies όπως περιγράφεται από πολιτική απορήττου και cookies.