Δωρεάν Δοκιμή

MOS VoIP

Τι είναι το MOS στο VoIP;

Η μέση γνώμη (MOS) είναι μια μέτρηση ή μέτρηση που χρησιμοποιείται για τη μέτρηση της ποιότητας κλήσης VoIP ή της ποιότητας ήχου. Αντί να περιγράφει την ποιότητα της κλήσης VoIP με αόριστους όρους, όπως καλό ή κακό, το VoIP MOS VoIP σάς παρέχει ένα αντικειμενικό μέτρο της ποιότητας ήχου.

Σε γενικές γραμμές, το MOS είναι μεταξύ 1 και 5, όπου το 5 σημαίνει την καλύτερη ποιότητα κλήσης VoIP και το 1 σημαίνει χαμηλή ποιότητα υπηρεσίας. Αυτές οι βαθμολογίες είναι πιο εύκολες στη σύγκριση από υποκειμενικά τεστ και σχόλια όπως “Έχω πολλές ασταθείς φωνητικές κλήσεις”.

Η μέτρηση της ποιότητας ήχου με το MOS είναι επίσης χρήσιμη όταν συγκρίνετε δύο διαφορετικούς παρόχους κλήσεων VoIP. Για παράδειγμα, μπορεί να διαπιστώσετε ότι μια επαγγελματική υπηρεσία κλήσεων VoIP έχει σταθερά καλύτερους αριθμούς MOS από μια δωρεάν υπηρεσία. Σε αυτήν την περίπτωση, η επιλογή της υπηρεσίας με την καλύτερη ποιότητα συνομιλίας (δηλαδή υψηλότερο αριθμό MOS) έχει νόημα.

Expert's note

Όταν η ποιότητα της συνομιλίας σας σε μια κλήση VoIP είναι προβληματική, εκτελέστε έναν έλεγχο MOS.

Αυτός ο αριθμός θα σας βοηθήσει να έχετε μια πιο ενημερωμένη συνομιλία με το τμήμα τεχνικής υποστήριξης.

Τώρα ας ρίξουμε μια πιο βαθιά ματιά στη μέση βαθμολογία γνώμης (MOS) και πώς υπολογίζεται αυτό το μέτρο ποιότητας.

Μέτρηση MOS

Στην πράξη, οι περισσότεροι άνθρωποι χρησιμοποιούν λογισμικό για να υπολογίσουν ένα MOS. Επομένως, δεν χρειάζεται να ανοίξετε το Excel ή να χρησιμοποιήσετε μια αριθμομηχανή για να βρείτε τη μέτρηση με μη αυτόματο τρόπο. Ως εκ τούτου, είναι χρήσιμο να γνωρίζουμε πώς υπολογίζεται ένα MOS για να το κατανοήσουμε καλύτερα.

Το πρώτο βήμα για τον υπολογισμό ενός MOS είναι η συγκέντρωση των παρακάτω σημείων δεδομένων. Σημειώστε ότι μπορείτε να χρησιμοποιήσετε λογισμικό παρακολούθησης απόδοσης δικτύου για να συγκεντρώσετε αυτά τα δεδομένα αριθμητικών μετρήσεων πιο γρήγορα.

  • καθυστέρηση διάδοσης – Μετρήστε τον χρόνο που απαιτείται για να ταξιδέψει ένα μεμονωμένο ψηφιακό σήμα σε ολόκληρο το δίκτυο. Πιο πολύπλοκα δίκτυα με δρομολογητές, μεταγωγείς και άλλες καθυστερήσεις τείνουν να έχουν μεγαλύτερη καθυστέρηση μετάδοσης. Με άλλα λόγια, αυτή η μέτρηση μετρά την μονόδρομη καθυστέρηση για τη μεταφορά δεδομένων από τον υπολογιστή σας στο άτομο που καλείτε.
  • Καθυστέρηση πακέτων – Αυτή η χρονική μέτρηση αντιπροσωπεύει το χρόνο που απαιτείται για να μετατραπούν πληροφορίες όπως ο ήχος της συνομιλίας σας σε ψηφιακές πληροφορίες (δηλ. πακέτα φωνής) και τελικά να αποκωδικοποιηθούν στο άλλο άκρο. Σημειώστε ότι η χρήση ενός μη συμπιεσμένου κωδικοποιητή μπορεί να έχει μικρότερη καθυστέρηση πακετοποίησης.
  • jitter buffer – Τα ψηφιακά δεδομένα που αντιπροσωπεύουν την κλήση σας δεν φτάνουν πάντα όπως αναμένεται. Ως αποτέλεσμα, απαιτούνται καθυστερήσεις για να αντισταθμιστούν οι διαφορές στον χρόνο άφιξης των πακέτων. Όταν το ποσοστό απώλειας πακέτων αυξάνεται, τα πακέτα φωνής πρέπει να σταλούν εκ νέου. Αυτό προκαλεί περισσότερες καθυστερήσεις επεξεργασίας και καθυστέρηση αποθήκευσης στην προσωρινή μνήμη. Τελικά, τα προβλήματα jitter buffer  μεταφράζονται σε προβλήματα VoIP (voice over Internet protocol).
Διάνυσμα μετρήσεων

Καθώς αρχίζετε να μαθαίνετε περισσότερα σχετικά με την παρακολούθηση της απόδοσης του δικτύου, υπάρχουν μερικοί ακόμη όροι που ίσως θέλετε να γνωρίζετε για τη διάγνωση προβλημάτων VoIP.

  • Πακέτο RTP – Πρωτόκολλο σε πραγματικό χρόνο (RTP) μετακινεί τις φωνητικές πληροφορίες ή τα πακέτα φωνής στο δίκτυο. Διάφοροι παράγοντες όπως η απώλεια πακέτων, το jitter και η καθυστέρηση επηρεάζουν την ομαλή λειτουργία των μεταδόσεων πακέτων RTP. Η κατανόηση της απόδοσης των πακέτων RTP είναι ζωτικής σημασίας για τη σωστή κατανόηση των στατιστικών στοιχείων VoIP.
  • μετρήσεις πακέτων – Αυτή η μέτρηση είναι χρήσιμη διότι τοποθετεί την απώλεια πακέτων στο πλαίσιο. Για παράδειγμα, εάν η κλήση VoIP έχει 50 πακέτα ανά δευτερόλεπτο και χάνετε 5 πακέτα ανά δευτερόλεπτο, χάνετε ένα σημαντικό μέρος της κλήσης προς απόρριψη πακέτων. Οι αριθμοί πακέτων που εμπλέκονται ποικίλλουν ανάλογα με τον κωδικοποιητή VoIP που χρησιμοποιείται.
  • προσομοίωση απώλειας πακέτων – Πριν ξεκινήσετε μια κλήση VoIP, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την προσομοίωση απώλειας πακέτων για να εκτιμήσετε την ποιότητα ήχου της κλήσης. Για εφαρμογές κρίσιμες για την αποστολή, όπως σημαντικές επιχειρηματικές κλήσεις, είναι συνετό να χρησιμοποιείτε προσομοίωση απώλειας πακέτων για τη διάγνωση προβλημάτων.

Ποια είναι τα οφέλη ενός καλού MOS για VoIP;

Η σύνδεσή σας VoIP πρέπει να διατηρεί ένα καλό MOS για να αξιοποιήσετε στο έπακρο την τηλεφωνία IP. Σε γενικές γραμμές, μια αποδεκτή βαθμολογία είναι 4,3 έως 5. Ωστόσο, η ποιότητα της φωνητικής κλήσης μπορεί να θεωρηθεί “ok” όταν η μέση βαθμολογία γνώμης πέσει στο 3,6. Εάν βλέπετε μεμονωμένες βαθμολογίες να πέφτουν κάτω από το 3,6, η συνομιλία σας μπορεί να αρχίσει να ακούγεται σαν φωνή ρομπότ.

Σημειώστε ότι είναι χρήσιμο να μετράτε το MOS σας πολλές φορές κατά τη διάρκεια της ημέρας για να προσδιορίσετε τη μέση βαθμολογία σας. Λαμβάνοντας διάφορα μέτρα, μπορεί να βρείτε φορές που η σύνδεσή σας στο Internet έχει χαμηλότερο εύρος ζώνης.

Η χρήση του MOS για την περιγραφή της ποιότητας του voice over IP είναι πολύ καλύτερη από ασαφείς περιγραφές όπως “φωνή ρομπότ” ή “εξαιρετική ποιότητα”. Όταν έχετε διαθέσιμες πολλές Μέσες βαθμολογίες γνώμης, μπορείτε να συζητήσετε καλύτερα τρόπους αποφυγής προβλημάτων ποιότητας στις κλήσεις σας με μηχανικούς δικτύου.

Συνδέστε τον πάροχο VoIP με το λογισμικό κέντρου εξυπηρέτησης - LiveAgent

Πώς να αυξήσετε τα αποτελέσματα MOS σας;

Κανείς δεν ανυπομονεί για κακή ποιότητα VoIP. Προτού επιστρέψετε στις παραδοσιακές φωνητικές κλήσεις, μην εγκαταλείπετε την ελπίδα. Υπάρχουν μερικοί απλοί τρόποι με τους οποίους μπορείτε να λάβετε καλύτερα σήματα ήχου.

Ζητήστε βοήθεια από τον πάροχο υπηρεσιών Internet σας

Ξεκινήστε ρωτώντας τον ISP σας για τρόπους αποφυγής συμφόρησης δικτύου. Μπορεί να σας πουν τρόπους βελτίωσης της ποιότητας κλήσεων σε ολόκληρο το δίκτυό σας. Για να δείξετε τα προβλήματα που αντιμετωπίζετε, προσφερθείτε να εκτελέσετε ένα εργαλείο ping ενώ βρίσκεστε σε κλήση με την τεχνική υποστήριξη. Σε ένα πιο εκτεταμένο εταιρικό δίκτυο, το IT μπορεί να χρησιμοποιήσει εργαλεία παρακολούθησης συσκευών δικτύου για τη διάγνωση της αιτίας των προβλημάτων υγείας του VoIP. Σε ορισμένες περιπτώσεις, μια αξιολόγηση δικτύου μπορεί να βοηθήσει στον εντοπισμό της αιτίας της επιβράδυνσης του δικτύου.

Μπορεί να σας πουν ότι ολόκληρο το δίκτυο αντιμετωπίζει σφάλματα δικτύου λόγω έκτακτης συντήρησης. Σε αυτή την περίπτωση, μπορεί να μην έχετε τύχη. Εξετάστε το ενδεχόμενο να επαναπρογραμματίσετε τις κλήσεις σας σε άλλη ώρα, ώστε να αποφύγετε την κακή ποιότητα στις κλήσεις σας. Διαφορετικά, ζητήστε από τον πάροχο υπηρεσιών διαδικτύου σας συμβουλές για την καλύτερη διαχείριση της κυκλοφορίας δικτύου στην τοποθεσία σας για να δώσετε προτεραιότητα στις τηλεφωνικές κλήσεις.

Expert's note

Βεβαιωθείτε ότι έχετε συζητήσει τον λανθάνοντα χρόνο δικτύου με τον πάροχο υπηρεσιών διαδικτύου σας, εάν δεν το αναφέρουν.

Ο πάροχος υπηρεσιών Διαδικτύου μπορεί να έχει περαιτέρω συμβουλές με βάση την εμπειρία του με την παρακολούθηση δικτύου.

Ρωτήστε τον πάροχο υπηρεσιών VoIP για συμβουλές

Ένα δίκτυο VoIP υψηλής απόδοσης έχει σχεδιαστεί για να αποφεύγει ασταθείς κλήσεις, αλλά εξακολουθούν να συμβαίνουν μερικές φορές. Υποθέτοντας ότι εργάζεστε με έναν επαγγελματία πάροχο VoIP που χρησιμοποιεί έναν γρήγορο κωδικοποιητή για κλήσεις VoIP, μπορείτε να εκτελέσετε μερικές δοκιμές. Μπορεί να εκτελεστούν δοκιμές ποιότητας εμπειρίας (γνωστές και ως QoE για VoIP). Αυτό το μέτρο θεωρεί την άποψη ότι είστε ο χρήστης που πραγματοποιεί φωνητικές κλήσεις. Επιπλέον, μπορεί να εκτελέσουν μια μέση βαθμολογία γνώμης (MOS) για να κατανοήσουν καλύτερα την κατάσταση του ψηφιακού σήματος σας.

Αφού συγκεντρώσετε αυτές τις πληροφορίες, ρωτήστε τον πάροχο υπηρεσιών VoIP σας τι μπορεί να γίνει για να αποφύγετε περαιτέρω υποβάθμιση της ποιότητας ήχου. Μπορεί να προτείνουν την εκτέλεση μιας ενημέρωσης υλικολογισμικού στο μόντεμ ή στο δρομολογητή σας. Επιπλέον, η εναλλαγή σε διαφορετικό μικρόφωνο μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του θορύβου του περιβάλλοντος κατά τη διάρκεια των τηλεφωνικών κλήσεων. Σε γενικές γραμμές, ένα οικιακό πρόγραμμα παροχής VoIP μπορεί να έχει μικρότερη ικανότητα βελτίωσης της ποιότητας του φωνητικού σήματος σας.

Συνοψίζοντας, υπάρχουν μερικοί τρόποι με τους οποίους μπορείτε να βελτιώσετε το VoIP MOS σας και να έχετε καλύτερες κλήσεις.

  • διατήρηση εύρους ζώνης – Απενεργοποιήστε άλλες συσκευές και εφαρμογές προτού πραγματοποιήσετε μια κλήση, ώστε να μην υπάρχει εμπόδιο στη VoIP.
  • ταχύτητα κωδικοποιητή – Ρωτήστε τον πάροχο υπηρεσιών VoIP εάν μπορείτε να κάνετε αλλαγή ταχύτητας κωδικοποιητή. Οι προεπιλεγμένες τιμές στις ρυθμίσεις κωδικοποιητή δεν είναι ιδανικές σε κάθε περίπτωση.
  • ήχος υψηλής πιστότητας – Εξετάστε το ενδεχόμενο να χρησιμοποιήσετε ακουστικά ακύρωσης θορύβου κατά τη διάρκεια των κλήσεων, διότι αυτό μπορεί να σας βοηθήσει να ρυθμίσετε τον θόρυβο του περιβάλλοντος.
εικονογράφηση VoIP

Καθώς προχωράτε στη βελτίωση της ποιότητας του ήχου σας, υπάρχουν μερικοί ακόμη όροι που μπορεί να συναντήσετε.

  • συντελεστής βαθμολογίας – Αυτό αναφέρεται σε έναν τεχνικό τύπο που ονομάζεται μοντέλο Ε. Το μοντέλο E γράφεται ως R = Ro – Is – Id – Ie + A + W. Κάθε μεταβλητή στο μοντέλο είναι ένας ξεχωριστός παράγοντας αξιολόγησης που περιγράφει τελικά την ποιότητα της κλήσης.
  • παράγοντας πλεονέκτημα – Μια μεταβλητή στο μοντέλο Ε αντιπροσωπεύει ευκολία στον τελικό χρήστη. Το μοντέλο υποθέτει ότι οι άνθρωποι μπορεί να ανέχονται χαμηλότερη ποιότητα ήχου για λόγους ευκολίας (δηλαδή, την προθυμία πολλών ανθρώπων να ανεχθούν προβλήματα ποιότητας σε μια κλήση κινητού τηλεφώνου).
  • βασικός συντελεστής – Είναι το “Ro” στο μοντέλο Ε. Αναφέρεται στα εφέ θορύβου περιβάλλοντος που μπορούν να επηρεάσουν την ποιότητα του παράγοντα.

Ready to start using VoIP services?

LiveAgent created the call center features to provide superior customer communication via phone.

Frequently asked questions

Ποια είναι η τιμή του MOS στο VoIP;

Η μέση βαθμολογία γνώμης (MOS) είναι μια μέτρηση που χρησιμοποιείται για τη μέτρηση της ποιότητας κλήσης VoIP. Το MOS είναι μεταξύ 1 και 5, όπου το 5 σημαίνει την καλύτερη ποιότητα κλήσης VoIP και το 1 σημαίνει χαμηλή ποιότητα υπηρεσίας.

Από τι αποτελείται το MOS;

Το MOS βασίζεται σε διάφορους παράγοντες, όπως η καθυστέρηση διάδοσης, η καθυστέρηση πακετοποίησης και η προσωρινή μνήμη jitter. Ένας καλά διαμορφωμένος διακομιστής VoIP είναι λιγότερο πιθανό να έχει προβλήματα, αλλά μπορεί να χτυπήσει οποιαδήποτε υπηρεσία VoIP.

Πώς μετράτε το MOS;

Ενώ είναι δυνατή η χειροκίνητη μέτρηση του MOS, λίγοι άνθρωποι το κάνουν με αυτόν τον τρόπο. Εάν προσπαθείτε να βελτιώσετε την απόδοση των τηλεφώνων VoIP σε μια μεγάλη εταιρεία, χρησιμοποιήστε αντί αυτού εργαλεία δικτύου. Εξειδικευμένα εργαλεία δικτύου μπορούν επίσης να διευκολύνουν τη μέτρηση του λανθάνοντος χρόνου στο δίκτυο.

Ποιο είναι ένα καλό MOS για VoIP;

Ένα καλό MOS για VoIP είναι μεταξύ 4,3 και 5. Όταν είναι δυνατόν, προσπαθήστε να πλησιάσετε το MOS σας στο 5.

Ποια είναι η καλή ταχύτητα Διαδικτύου για VoIP;

Οι περισσότεροι ειδικοί προτείνουν ταχύτητα Internet 5 megabit για λήψη και αποστολή για σύγχρονο VoIP. Αυτή η ταχύτητα καθιστά επίσης δυνατή την περιήγηση στον Ιστό και την αποστολή email κατά την πραγματοποίηση κλήσης VoIP. Όταν μοιράζεστε μια σύνδεση στο Internet με πολλά άλλα άτομα (π.χ. 100 – 999 χρήστες σε ένα μεγάλο κτίριο), αγοράστε την ταχύτερη υπηρεσία Internet που μπορείτε να αντέξετε οικονομικά.

Ποια είναι τα οφέλη του MOS;

Το MOS είναι ένα χρήσιμο διαγνωστικό εργαλείο για τη βελτίωση της απόδοσης των κλήσεων VoIP. Αντί να περιγράφετε απλώς μια κλήση VoIP ως καλή ή κακή, μπορείτε να λάβετε μια αντικειμενική βαθμολογία έως και 5. Όταν χρησιμοποιείται παράλληλα με άλλες μετρήσεις δικτύου, όπως η καθυστέρηση, το MOS μπορεί να επιταχύνει τη διόρθωση προβλημάτων ποιότητας VoIP.

Τι επηρεάζει τη δοκιμή VoIP MOS σας;

Διάφοροι κύριοι παράγοντες επηρεάζουν το MOS σας: ο πάροχος υπηρεσιών VoIP, ο πάροχος υπηρεσιών Internet και το δίκτυό σας. Για να αυξήσετε το δοκιμαστικό σας MOS και να απολαύσετε καλύτερες κλήσεις VoIP, εργαστείτε στη βελτιστοποίηση κάθε παράγοντα MOS.

Πίσω στο Γλωσσάρι Δημιουργία ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμού

Ο ιστότοπός μας χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας ΄μας δίνετε την άδειά σας να χρησιμοποιούμε cookies όπως περιγράφεται από πολιτική απορήττου και cookies.

×
Προγραμματίστε μία ατομική κλήση και ανακαλύψτε πως μπορει το LiveAgent να ωφελήσει την επιχείρησή σας.

Είμαστε διαθέσιμοι σε πολλές ημερομηνίες

Προγραμματίστε ένα demo