λογισμικό τηλεφωνικών κέντρων

Απολαύστε κρυστάλλινους ήχους
και υποστήριξη χωρίς υλικό.

Forbes logo
airbus logo
Nascar logo
USC logo
eSky logo
Slido green logo

Σας περιμένει το πλήρες λογισμικό τηλεφωνικού κέντρου

Αλληλεπιδράστε με τους πελάτες σας χωρίς κόπο σε όλα τα κανάλια. Το LiveAgent, το πολυκαναλικό λογισμικό τηλεφωνικών κέντρων που βασίζεται σε cloud είναι το μόνο που θα χρειαστείτε για να παρέχετε αξιόπιστες και εξατομικευμένες υπηρεσίες στους πελάτες σας.

Το τηλεφωνικό μας σύστημα τηλεφωνικού κέντρου VoIP (φωνή μέσω πρωτοκόλλου Διαδικτύου) είναι εξοπλισμένο με προηγμένες λειτουργίες όπως ΔΦΑ, αιτήματα επανάκλησης, ACD, έξυπνη δρομολόγηση κλήσεων, μεταφορές κλήσεων, απεριόριστη εγγραφή κλήσεων και βιντεοκλήσεις HD — και αυτά είναι μόνο η αρχή.

  • SoftwareAdvice Front Runner 2024 badge
  • Capterra shortlist 2024 badge
  • GetApp Category Leader 2024 badge
  • Capterra shortlist 2024 badge

Λογισμικό τηλεφωνικού κέντρου στο κέντρο υποστήριξης σας

00:00 / 02:02

LiveAgent Call center software in your helpdesk | Live AgentP0Y0M0DT0H0M123SYoutube video: LiveAgent  Call center software in your helpdesk
Live Agent

Τι είναι το λογισμικό τηλεφωνικού κέντρου;

Οι λύσεις λογισμικού τηλεφωνικών κέντρων είναι συστήματα που επιτρέπουν στους αντιπροσώπους τηλεφωνικών κέντρων να χειρίζονται εισερχόμενες και εξερχόμενες κλήσεις. Αυτές οι λύσεις είναι ιδανικές για πιο προσωπική διαχείριση πελατειακών σχέσεων και για την παροχή γρήγορης υποστήριξης πελατών.

Επίδειξη λογισμικού τηλεφωνικού κέντρου

00:00 / 04:39

Call Center Software Demo LiveAgent | Live AgentP0Y0M0DT0H0M279SYoutube video: Call Center Software Demo  LiveAgent
Live Agent

Εξερευνήστε το λογισμικό του τηλεφωνικού κέντρου μας

Δοκιμάστε τις βασικές μας δυνατότητες με μια δωρεάν δοκιμή LiveAgent και δείτε πώς είναι να παρέχετε επαγγελματικές υπηρεσίες με τη λύση μας. Δείτε πόσο εύκολο είναι να ρυθμίσετε ένα τηλεφωνικό κέντρο, να προσθέσετε αριθμούς VoIP ή να διαμορφώσετε το ΔΦΑ με το ισχυρό μας εργαλείο

Δημιουργήστε εξατομικευμένες εμπειρίες πελατών με το LiveAgent

Το εργαλείο μας για το κέντρο επικοινωνίας μπορεί να σας βοηθήσει να δημιουργήσετε την απόλυτη πλατφόρμα αφοσίωσης πελατών και να σας βοηθήσει να αυξήσετε την αφοσίωση των πελατών. Δείξτε στους πελάτες σας εκπληκτική υποστήριξη με τη λύση του κέντρου υποστήριξης και επιλύστε γρήγορα ζητήματα που απαιτούν χρόνο.

Υπερβείτε τις προσδοκίες των πελατών

  • Δημιουργήστε εξατομικευμένες εμπειρίες για τους πελάτες
  • Βελτιώστε την ποιότητα των αλληλεπιδράσεων με τους πελάτες
  • Παρέχετε μία απρόσκοπτη εμπειρία πελατών
LiveAgent call center support

Πλήρης επισκόπηση της λύσης τηλεφωνικού κέντρου σας

Διαχειριστείτε τις λειτουργίες του κέντρου υποστήριξης πελατών με ευκολία χάρη στη λύση όλα σε ένα που διαθέτουμε. Ανεβάστε την παραγωγικότητα του τηλεφωνικού σας κέντρου στο υψηλότερο επίπεδο και βελτιώστε την ποιότητα των αλληλεπιδράσεων με τους πελάτες με το LiveAgent.

Δυνατότητες του λογισμικού τηλεφωνικού κέντρου

Ισχυρές δυνατότητες που σας βοηθούν να βελτιώσετε την επικοινωνία μέσω τηλεφώνου και να παρέχετε εξαιρετικές εμπειρίες πελατών.

Call Center Internal Calls

Εσωτερικές κλήσεις

Οι εσωτερικές κλήσεις είναι μια λειτουργία που σας επιτρέπει να επικοινωνείτε με τους συναδέλφους σας κατά τις βάρδιές τους σε περίπτωση ανάγκης, εναλλακτικά σας επιτρέπει να μεταφέρετε κλήσεις. Μάθετε περισσότερα

Λογισμικό πολυκαναλικού κέντρου υποστήριξης

Το πολυκαναλικό λογισμικό τηλεφωνικού κέντρου μας μπορεί να χειριστεί πολλά κανάλια – το τηλεφωνικό μας κέντρο, το Facebook, το Instagram, το Twitter, το Viber, τη ζωντανή συνομιλία, την πύλη πελατών, το email και πολλά άλλα. Μάθετε περισσότερα

Call Center Omnichannel HelpDesk
Call Center Click to Call

Δυνατότητα κλικ για κλήση και mail

Το τηλεφωνικό μας κέντρο που βασίζεται στο διαδίκτυο έχει τη δυνατότητα να καλεί οποιονδήποτε αριθμό Ιστού. Κάντε κλικ στον αριθμό που θέλετε να καλέσετε και το LiveAgent θα κάνει τα υπόλοιπα. Μπορεί επίσης να χρησιμοποιήσει πρωτόκολλα αλληλογραφίας. Μάθετε περισσότερα

Μεταφορές κλήσεων

Το τηλεφωνικό μας κέντρο έχει παρακολουθούμενες και συμβουλευτικές μεταφορές. Οι παρακολουθούμενες μεταφορές αυξάνουν την ικανοποίηση των πελατών και διασφαλίζουν ότι ο καλών είναι συνδεδεμένος με έναν αντιπρόσωπο πριν από τον τερματισμό της κλήσης. Μάθετε περισσότερα

Call Center Call Transfers
Call Center VoIP

Τηλεφωνικό σύστημα τηλεφωνικού κέντρου VoIP

Το τηλεφωνικό κέντρο LiveAgent ενσωματώνεται με πάνω από το 99% των παρόχων VoIP με SIP Trunk. Δεν βλέπετε τον συνεργάτη VoIP που προτιμάτε; Επικοινωνήστε μαζί μας και θα χαρούμε να το προσθέσουμε στη λίστα μας. Μάθετε περισσότερα

Λειτουργίες επανάκλησης

Αυξήστε την ικανοποίηση των πελατών αναθέτοντας στους πελάτες να ζητούν επανάκληση όταν δεν έχουν χρόνο να περιμένουν ή όταν οι αντιπρόσωποί σας είναι πολύ απασχολημένοι για να απαντήσουν. Μάθετε περισσότερα

Call Center Callback
Call Center Outbound

Λογισμικό εξερχόμενων τηλεφωνικών κέντρων

Υποστηρίξτε τους πελάτες σας επικοινωνώντας μαζί τους με το μη αυτόματο εξερχόμενο τηλεφωνικό μας κέντρο. Βελτιώστε τις σχέσεις με τους πελάτες και βελτιστοποιήστε τις εξερχόμενες αλληλεπιδράσεις με τους πελάτες. Μάθετε περισσότερα

Δρομολόγηση κλήσεων σε προσωπική συσκευή

Οι αντιπρόσωποι έχουν την επιλογή να δρομολογούν τις εισερχόμενες κλήσεις σε μια προσωπική συσκευή, όπως ένα κινητό τηλέφωνο. Χρησιμοποιήστε το δικό μας μέσω προώθησης σε έναν αριθμό τηλεφώνου GSM ή την εφαρμογή μας LivePhone. Μάθετε περισσότερα

Call Center Callrouting
Call Center Multiple Devices

Πολλαπλές υποστηριζόμενες συσκευές κλήσεων και αριθμοί τηλεφώνου

Συνδέστε απεριόριστες συσκευές κλήσεων και αριθμούς τηλεφώνου με τη λύση τηλεφωνικού κέντρου σας. Το LiveAgent είναι συμβατό τόσο με υλικό όσο και με εικονικές συσκευές κλήσης, όπως τα softphones. Μάθετε περισσότερα

Πολυκαναλικός πίνακας ελέγχου αντιπροσώπου

Η λύση τηλεφωνικού κέντρου όλα σε ένα του LiveAgent προσφέρει μια επιφάνεια εργασίας πλούσια σε περιβάλλον. Δώστε στο τηλεφωνικό σας κέντρο εναλλαγές μεταξύ απάντησης κλήσεων και εύρεσης δεδομένων πελάτη. Μάθετε περισσότερα

Call Center Omnichannel Agent
Call Center CRM

Ενσωματώσεις CRM εγγενών και τρίτων κατασκευαστών

Ο χώρος του κέντρου επικοινωνίας σας μπορεί να διασφαλίσει ότι οι αντιπρόσωποί σας παρέχουν εξατομικευμένες υπηρεσίες ανά πάσα στιγμή με μία από τις τρεις ενσωματώσεις CRM μας. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε τα εγγενή μας εργαλεία CRM. Μάθετε περισσότερα

Ενσωμάτωση τηλεφωνίας υπολογιστή (CTI)

Ενσωματώστε τους υπολογιστές, τους φορητούς υπολογιστές και τα τηλέφωνα υλικού σας με το LiveAgent. Απαντήστε και πραγματοποιήστε κλήσεις με ευκολία, παρέχοντας στους πελάτες σας εξαιρετική υποστήριξη πελατών. Μάθετε περισσότερα

Call Center CTI
Call Center Push Notifications

Ειδοποιήσεις push εντός εφαρμογής

Ενεργοποιήστε τις ειδοποιήσεις push στην εφαρμογή LivePhone και θα σας ενημερώνει με μια ειδοποίηση push κάθε φορά που χτυπάει συνομιλία, κλήση ή εισερχόμενη καρτέλα. Μάθετε περισσότερα

Μητρώα κλήσεων

Ελέγξτε τις αλληλεπιδράσεις σας σχετικά με κλήσεις που έχουν πραγματοποιηθεί, ληφθεί, απαντηθεί ή χαθεί από αντιπροσώπους. Λάβετε πλαίσιο για το ιστορικό πελατών χάρη στα αρχεία καταγραφής κλήσεων και τις λειτουργίες ιστορικού. Μάθετε περισσότερα

Call Center Call Logs
Call Center IVR

Διαδραστική φωνητική απόκριση (ΔΦΑ)

Το λογισμικό τηλεφωνικού κέντρου LiveAgent υποστηρίζει δέντρα ΔΦΑ. Ηχογραφήστε τα δικά σας μηνύματα ή ανεβάστε προηχογραφημένα αρχεία στο σύστημα φωνητικής απόκρισης LiveAgent για έξυπνη δρομολόγηση. Μάθετε περισσότερα

Αυτόματη διανομή κλήσεων (ACD)

Η εφαρμογή τηλεφωνικού κέντρου μας διανέμει κλήσεις σύμφωνα με την προτεραιότητα του αντιπροσώπου ή την τυχαία ανάθεση. Επιλέξτε ποια ρύθμιση σας ταιριάζει, καθώς και προσαρμοσμένες ρυθμίσεις, όπως οι χρόνοι παύσης. Μάθετε περισσότερα

Call Center ACD
Call Center Call Recording

Καταγραφή κλήσης

Λάβετε πλαίσιο για το ιστορικό πελατών με απεριόριστη εγγραφή κλήσεων που αποθηκεύει κάθε κλήση. Ακούστε τες ανά πάσα στιγμή για να δείτε πώς να προσφέρετε μια εξαιρετική εμπειρία πελάτη. Μάθετε περισσότερα

Softphones

Το λογισμικό επιχειρηματικών τηλεφωνικών κέντρων μας είναι συμβατό με πολλά τηλεφωνικά συστήματα VoIP cloud. Συνδέστε τα στο τηλεφωνικό σας κέντρο LiveAgent και καλέστε με τις συσκευές που προτιμάτε. Μάθετε περισσότερα

Call Center Softphones
Call Center Inbound Software

Λογισμικό εισερχόμενων τηλεφωνικών κέντρων

Η ολοκληρωμένη λύση τηλεφωνικού κέντρου μας μπορεί να διαχειριστεί πολλές συσκευές για κλήσεις. Το σύστημα σας ειδοποιεί κάθε φορά που κάποιος προσπαθεί να σας καλέσει σε οποιονδήποτε αριθμό. Μάθετε περισσότερα

Ενσωματωμένη γνωσιακή βάση

Παρέχετε υποστήριξη 24/7 και βελτιώστε την ικανοποίηση των πελατών ακόμα και όταν οι αντιπρόσωποί σας είναι εκτός σύνδεσης. Χρησιμοποιήστε τη γνωσιακή βάση μας για υποστήριξη εκτός σύνδεσης. Μάθετε περισσότερα

Call Center Knowledgebase
Call Center Reports

Αναφορές ιστορικού

Χρησιμοποιήστε τις αναφορές ιστορικού μας για να βελτιώσετε την εξυπηρέτηση πελατών σας. Χρησιμοποιήστε γραφήματα ή διαγράμματα και τμηματοποιήστε τα δεδομένα σας με όποιον τρόπο θέλετε. Παρακολουθήστε τις κλήσεις, τον χρόνο αδράνειας και πολλά άλλα. Μάθετε περισσότερα

Λογισμικό βιντεοκλήσεων

Το λογισμικό τηλεφωνικών κέντρων που βασίζεται στον ιστό επιτρέπει στους αντιπροσώπους των κέντρων επικοινωνίας να συνομιλούν μέσω βίντεο με πελάτες. Οι βιντεοκλήσεις υποστηρίζουν βίντεο, φωνή και συνομιλία χωρίς δυνατότητα εγγραφής. Μάθετε περισσότερα

Call Center VideoCall

Γρήγορες λύσεις

Συνδεθείτε με τους πελάτες πιο γρήγορα

Το τηλεφωνικό κέντρο LiveAgent είναι εύκολο στη ρύθμιση και εύκολο στη χρήση. Χάρη στην πλήρη ενσωμάτωση με το σύστημα καρτελών μας, μπορείτε να πραγματοποιείτε και να απαντάτε σε κλήσεις πιο γρήγορα. Ο σύντομος μέσος χρόνος προσέγγισης μπορεί να σας βοηθήσει να επιλύσετε προβλήματα πολύ πιο γρήγορα.

  • Παρέχετε ταχύτερη υποστήριξη με λιγότερη αναμονή και δημιουργήστε πιο ευχαριστημένους πελάτες
  • Επίλυση ζητημάτων πελατών άμεσα και σε προσωπικό επίπεδο
Chart

20s

Μέσος χρόνος προσέγγισης Ενσωματώστε το λογισμικό καρτελών πολλαπλών καναλιών με εφαρμογές που χρησιμοποιείτε σε καθημερινή βάση. Έχουμε πάνω από 150 ενσωματώσεις διαθέσιμες μέσω προσθηκών.

Καλύτερη προσέγγιση

Διαδώστε την απήχησή σας και βελτιώστε την υποστήριξή σας

Οι κλήσεις εξακολουθούν να είναι ένας από τους πιο δημοφιλείς τρόπους πρόσβασης σε κέντρα υποστήριξης, γεγονός που καθιστά τις κλήσεις έναν από τους ταχύτερους τρόπους για να ικανοποιήσετε τους πελάτες σας. Αποκτήστε ένα από τα πιο δημοφιλή κανάλια επικοινωνίας πελατών και προσεγγίστε περισσότερους πελάτες.

  • Αποκτήστε ένα δημοφιλές κανάλι επικοινωνίας πελατών για το κέντρο υποστήριξης
  • Προσεγγίστε περισσότερους πελάτες, λύστε περισσότερα ζητήματα και αυξήστε την απόδοση επένδυσης (ROI).
Chart

το 50 %

από όλους τους πελάτες πραγματοποιούν κλήσεις Το ήμισυ της βάσης πελατών σας μπορεί να περιμένει μια επιλογή για να σας καλέσει αντί να στείλει email. Ακόμη και λίγες τηλεφωνικές γραμμές μπορούν να βελτιώσουν την ικανοποίηση των πελατών.

Ποιοτική εξυπηρέτηση

Παρέχετε ποιοτική εξυπηρέτηση πελατών

Λύστε θέματα σε προσωπικό επίπεδο με πραγματική συζήτηση και κατανόηση. Οι κλήσεις μπορούν να σας βοηθήσουν να αντιμετωπίσετε πελάτες σε διαφορετικό επίπεδο, ενώ σας επιτρέπουν να αποφύγετε τις μακροχρόνιες συνομιλίες μέσω email. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε βιντεοκλήσεις.

  • Επιλύστε τα χρονοβόρα ζητήματα προσωπικά μέσω τηλεφώνου
  • Προσθέστε βιντεοκλήσεις και καλέστε τους πελάτες πρόσωπο με πρόσωπο
Chart

το 70 %

Μέσος ρυθμός επίλυσης Η έρευνα δείχνει ότι οι κλήσεις είναι ένα από τα πιο αξιόπιστα κανάλια για την επίλυση προβλημάτων. Αναβαθμίστε το σύνολο εργαλείων σας για θέματα ευαίσθητα στον χρόνο ή κλήσεις με σημαντικούς πελάτες.

Εξοικονομήστε περισσότερα στο λογισμικό διαχείρισης τηλεφωνικών κέντρων

Αποκτήστε το λογισμικό του τηλεφωνικού κέντρου cloud που σας προσφέρει τη μεγαλύτερη αξία. Συγκρίνετε χαρακτηριστικά και τιμές για τον χρήστη ανά μήνα χωρίς αριθμομηχανή τιμών.

Medal

Ξεκινήστε να χρησιμοποιείτε το LiveAgent τώρα!

Δοκιμάστε όλα όσα έχουμε να προσφέρουμε με μια δωρεάν δοκιμή 30 ημερών

  • ✓ Χωρίς χρέωση εγκατάστασης    
  • ✓ Εξυπηρέτηση πελατών 24/7    
  • ✓ Δεν απαιτείται πιστωτική κάρτα    
  • ✓ Ακύρωση ανά πάσα στιγμή

Πάνω από 60 ενσωματώσεις πάροχων VoIP
με το LiveAgent

Ενσωμάτωση, Αυτοματοποίηση, Καινοτομία

LiveAgent VoIP providers

Μείνετε ασφαλείς με το λογισμικό τηλεφωνικού κέντρου LiveAgent

Το λογισμικό τηλεφωνικού κέντρου του LiveAgent είναι συμβατό με το GDPR, είναι κρυπτογραφημένο HTTPS και πέρασε με επιτυχία τον έλεγχο επαλήθευσης του Google OAuth API.

Ασφάλεια προϊόντων

Το λογισμικό μας τηλεφωνικού κέντρου Voip που βασίζεται σε cloud εκτελείται σε ασφαλή σύνδεση χρησιμοποιώντας Πρωτόκολλο HTTPS. Όλη η επικοινωνία μεταξύ του προγράμματος περιήγησής σας και του κέντρου επικοινωνίας cloud είναι κρυπτογραφημένη, συμπεριλαμβανομένων των ζωντανών συνομιλιών, των κλήσεων στο τηλεφωνικό κέντρο και της επικοινωνίας μέσω email.

Ασφάλεια κέντρου δεδομένων

Οι διακομιστές LiveAgent φιλοξενούνται σε εγκαταστάσεις συμβατές με το Tier III+ ή IV ή PCI DSS, SSAE-16 ή ISO 27001. Οι εγκαταστάσεις του κέντρου δεδομένων μας βρίσκονται σε μια ασφαλή περίμετρο με ζώνες ασφαλείας πολλαπλών επιπέδων, επανδρωμένη ασφάλεια 24/7, παρακολούθηση βίντεο CCTV, ταυτοποίηση πολλαπλών παραγόντων και πολλά άλλα.

Web icon

Ασφάλεια δικτύου

Το δίκτυό μας προστατεύεται από πλεονάζοντα τείχη προστασίας, την καλύτερη τεχνολογία δρομολογητών στην κατηγορία, ασφαλή μεταφορά HTTPS μέσω δημόσιων δικτύων και τεχνολογίες ανίχνευσης εισβολής ή/και πρόληψης δικτύου (IDS/IPS) που παρακολουθούν ή/και αποκλείουν κακόβουλη κυκλοφορία και επιθέσεις δικτύου.

Παρέχετε υποστήριξη σε όλα τα σημαντικά
κανάλια πελατών

Οι έτοιμες ενσωματώσεις μας μπορούν να σας βοηθήσουν να γίνετε κοινωνικοί και να παρέχουν μια εξατομικευμένη εμπειρία πελάτη σε σημαντικά κανάλια κοινωνικής δικτύωσης. Το σύστημα καρτελών μας υποστηρίζει απρόσκοπτες ενσωματώσεις με το Facebook, το Instagram και το Twitter. Μπορείτε ακόμη και να χειριστείτε την επικοινωνία κειμένου με την ενσωμάτωση Viber.

Παρέχετε εξαιρετική εμπειρία πελατών με τη ζωντανή συνομιλία μας. Είναι ένα από τα πιο γρήγορα διαθέσιμα γραφικά στοιχεία συνομιλίας σε πραγματικό χρόνο και μπορεί εύκολα να ενσωματωθεί στους ιστότοπούς σας. Δημιουργήστε ουσιαστικές σχέσεις με τους πελάτες και μετατρέψτε τους επισκέπτες του Ιστού σε πελάτες. Η συνομιλία μας μπορεί να σας βοηθήσει να μειώσετε τους χρόνους χειρισμού και να γίνει ένα πολύτιμο εργαλείο σε οποιονδήποτε χώρο εργασίας αντιπροσώπου.

Εμπλουτίστε τον χώρο του κέντρου επικοινωνίας σας με μια ολοκληρωμένη γνωσιακή βάση. Δημιουργήστε εύκολα χρήσιμα άρθρα, ενότητες πληροφοριών και οδηγούς DIY για πελάτες που προτιμούν να αναζητούν λύσεις μόνοι τους. Δώστε απαντήσεις σε συνήθεις ερωτήσεις με Συχνές ερωτήσεις ή δημιουργήστε φόρουμ όπου οι άνθρωποι μπορούν να συνδεθούν με αντιπροσώπους ή άλλους πελάτες για υποστήριξη.

Χειριστείτε τις εργασίες εξυπηρέτησης πελατών με ευκολία χάρη σε ένα υπερσύγχρονο σύστημα καρτελών. Όλα τα ψηφιακά κανάλια είναι συνδεδεμένα, ώστε να μπορείτε να βλέπετε εύκολα όλες τις συνομιλίες των πελατών σε ένα μέρος. Χρησιμοποιήστε ετικέτες για να κρατήσετε τις καρτέλες οργανωμένες, αφήστε σημειώσεις για εσάς ή άλλους αντιπροσώπους και δημιουργήστε τμήματα υπεύθυνα για συγκεκριμένα ερωτήματα.

Μαρτυρίες

Αποκτήστε το LiveAgent και γίνετε μέλος 7000 ευχαριστημένων πελατών

  • Roman Bosch
    Είναι πολύ ευχάριστο να έχουμε μία εξαιρετική πύλη που βελτιώνει την εξυπηρέτηση πελατών μας.
    Roman Bosch Partly
  • Christine Preusler
    Το LiveAgent δίνει τη δυνατότητα στους εκπροσώπους μας να παρέχουν καλύτερη, ταχύτερη και ακριβέστερη υποστήριξη.
    Christine Preusler HostingAdvice
  • Karl Dieterich
    Το LiveAgent μας βοήθησε να πετύχουμε 2 σημαντικούς στόχους: την αύξηση της ικανοποίησης των πελατών και τις πωλήσεις.
    Karl Dieterich Covomo
  • Hendrik Henze
    Χρησιμοποιούμε το LiveAgent από τον Αύγουστο και είμαστε πραγματικά ικανοποιημένοι από αυτό.
    Hendrik Henze Διαδικτυακό μάρκετινγκ HEWO
  • Razvan Sava
    Από τότε που ξεκινήσαμε να χρησιμοποιούμε το LiveAgent, ο χρόνος απόκρισης αυξήθηκε κατά 60%.
    Razvan Sava Webmaster Deals
  • Taras Baca
    Το ποσοστό μετατροπής πελατών που πληρώνουν αυξήθηκε κατά 325% τον πρώτο μήνα που δημιουργήσαμε και ξεκινήσαμε να χρησιμοποιούμε ενεργά το...
    Taras Baca XperienceHR
  • Andrej Ftomin
    Πρέπει να πως δεν έχω βιώσει ποτέ μια τόσο επαγγελματική προσέγγιση πελατών.
    Andrej Ftomin TAZAR Group
  • Matt Janaway
    Θεωρούμε ότι το LiveAgent είναι με διαφορά η καλύτερη λύση ζωντανής συνομιλίας.
    Matt Janaway The Workplace Depot
  • Viviane Carter
    Χρησιμοποιούμε το LiveAgent σε όλες τις ιστοσελίδες μας που ασχολούνται με το ηλεκτρονικό εμπόριο. Το εργαλείο είναι εύκολο στη χρήση...
    Viviane Carter CSI Products
  • Christian Lange
    Με το LiveAgent μπορούμε να παρέχουμε στους πελάτες μας υποστήριξη όπου κι αν βρίσκονται.
    Christian Lange Lucky-Bike
  • Jens Malmqvist
    Μπορώ να συστήσω το LiveAgent σε όποιον ενδιαφέρεται να κάνει την εξυπηρέτηση πελατών του καλύτερη και πιο αποτελεσματική.
    Jens Malmqvist Projure
  • Catana Alexandru
    Είμαι βέβαιος ότι θα ξοδεύαμε το 90% της ημέρας μας τακτοποιώντας τα email εάν δεν είχαμε το LiveAgent.
    Catana Alexandru Websignal
  • Jan Wienk
    Με το LiveAgent μπορούμε να διατηρούμε τους παίκτες μας χαρούμενους προσφέροντας πιο αποτελεσματική εξυπηρέτηση με αποτέλεσμα υψηλότερα ποσοστά επιστροφής.
    Jan Wienk All British Casino
  • Allan Bjerkan
    Το LiveAgent είναι αξιόπιστο, έχει λογικές τιμές και είναι απλά μια εξαιρετική επιλογή για οποιαδήποτε online επιχείρηση λειτουργεί με γρήγορους...
    Allan Bjerkan Norske Automaten
  • Sissy Böttcher
    Μας αρέσει γιατί είναι εύχρηστο και προσφέρει εξαιρετική λειτουργικότητα, όπως χρήσιμες λειτουργίες αναφοράς.
    Sissy Böttcher Study Portals
  • Peter Koning
    Λατρεύουμε το LiveAgent - κάνει την υποστήριξη των πελατών μας εύκολη υπόθεση.
    Peter Koning TypoAssassin
  • Aranzazu F
    Μας αρέσει να προσφέρουμε στους πελάτες μας την καλύτερη εμπειρία υποστήριξης. Γι 'αυτό επιλέξαμε το LiveAgent.
    Aranzazu F Factorchic
  • Rick Nuske
    Από την εγκατάσταση μέχρι τη συνεχή υποστήριξη και οτιδήποτε άλλο στο ενδιάμεσο, η ομάδα στο LiveAgent συνεχίζει να εντυπωσιάζει.
    Rick Nuske MyFutureBusiness
  • Vojtech Kelecsenyi
    Το LiveAgent μας εξοικονομεί εκατοντάδες πολύτιμα λεπτά κάθε μέρα, καθιστώντας την εξυπηρέτηση των πελατών ξεκάθαρη και τακτοποιημένη.
    Vojtech Kelecsenyi 123-Nakup
  • Rafael Kobalyan
    Απεριόριστοι υπάλληλοι εξυπηρέτησης πελατών, email, μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ενσωμάτωση τηλεφώνου. Όλα αυτά πολύ χαμηλότερα από όσα πληρώναμε με τον...
    Rafael Kobalyan Betconstruct
  • Martin Drugaj
    Χρησιμοποιούμε το LiveAgent από το 2013. Δεν μπορούμε να φανταστούμε να δουλεύουμε χωρίς αυτό.
    Martin Drugaj Atomer
  • Ivan Golubović
    Αποτελεί μια οικονομική λύση που μπορεί να σας βοηθήσει σε μεγάλο αριθμό αιτημάτων υποστήριξης μέσω διαφορετικών καναλιών.
    Ivan Golubović AVMarket
  • Rustem Gimaev
    Το να απαντάμε σε email από το Outlook ήταν τόσο δύσκολο στη διαχείριση. Με το LiveAgent είμαστε σίγουροι ότι κάθε...
    Rustem Gimaev Antalya Συμβουλευτικό Κέντρο Γλωσσών
  • Randy Bryan
    Το LiveAgent είναι τόσο εντυπωσιακό. Μέσα σε πολύ λίγο χρόνο και με μικρή προσπάθεια το έθεσα σε λειτουργία και λειτούργησε...
    Randy Bryan tekRESCUE
  • Timothy G. Keys
    Συνιστώ ανεπιφύλακτα το προϊόν LiveAgent, όχι μόνο ως εναλλακτική λύση του Kayako αλλά ως μία πολύ καλύτερη λύση με προστιθέμενη...
    Timothy G. Keys Marietta Corporation
  • Mihaela Teodorescu
    Η ομάδα υποστήριξης ανταποκρίθηκε πάντα γρήγορα με ταχύτατα εφαρμόσιμες λύσεις.
    Mihaela Teodorescu eFortuna
  • Hilda Andrejkovičová
    Μας βοηθά να κατηγοριοποιήσουμε τη φύση των καρτελών και να παρακολουθούμε με βάση στατιστικά στοιχεία τι χρειάζονται περισσότερο οι πελάτες...
    Hilda Andrejkovičová TrustPay
  • Alexandra Danišová
    Βλέπουμε το LiveAgent ως ένα εξαιρετικό εργαλείο για επικοινωνία με πελάτες.
    Alexandra Danišová Nay
  • Samuel Smahel
    Το LiveAgent επιτάχυνε την επικοινωνία μας με τους πελάτες μας και μας έδωσε την επιλογή να συνομιλήσουμε επίσης μαζί τους.
    Samuel Smahel m:zone
  • David Chandler
    Με απλά λόγια - το LiveAgent κερδίζει τους πάντες εκεί έξω σε αυτές, ή ακόμα υψηλότερες, τιμές ζήτησης.
    David Chandler Volterman

A complete guide to the best call center software

In the realm of customer service, having reliable call center solution software can be a key to your success. In the following article, we’re going to have a look at the ins and outs of various call center platforms and systems, so you can decide which one is the best for you.

How does a call center software work?

Call center software is, first and foremost, a call management tool that automates the flow of incoming and outgoing calls.

The quality of call center support you provide is closely tied to the quality of the call center system you use.

This type of software usually facilitates the following operations:

  • checking the company database to identify the caller
  • matching the caller to their CRM profile if there is one, and displaying their information to the customer support agent
  • queuing incoming calls – this depends on the software’s configuration (IVR, ACD, etc.)
  • facilitating the phone interaction between the customer and the agent
  • based on the outcome of the conversation, the software allows the agent to change the status of the ticket
  • enabling the completion of all the post-call activities – changing customer details, logging the interaction into other company applications, etc.

Of course, these are not all of the call center operations this type of software enables. Most of the automated call center software out there has additional capabilities like call recording, providing analytics, power dialer, etc.

Why use call center solution?

Call center software allows your customers to reach the customer care department as well as members of your sales team and talk to them in real-time. Although some may argue that in this modern age there are other ways to contact a business, many customers of different age groups still use phones to resolve their inquiries.

All customer-centric businesses are aware that providing a superior customer experience is what drives conversion, helps close deals, and reduces customer churn. Reliable call center software aids in this department tremendously. It allows your customer service agents to resolve customer issues quickly and efficiently while providing a high level of personalized service.

Having your callcenter solution integrated with other business apps will streamline the operations of your call center. And in turn, you will boost your KPIs, increase conversions, enhance customer retention, and provide better service.

Who uses call center software?

Every call center uses some type of call center system regardless of if it is only for its computer telephony integration (CTI) feature to make and receive calls, or for the modern automated experience.

As the contact center software market continues to grow and evolve, different contact centers have different needs and requirements for call center applications. Therefore, it’s crucial that you carry out research and evaluate which call center software solution is the one that will benefit your business the most.

Types of call center software

Because call centers can be so diverse, there are various types of call center software to accommodate everybody’s needs.

Following are the call center solutions based on how their technologies get stored:

  • Hosted call center solutions – the software is handled by the provider
  • Cloud call center software solutions – the call center software with all its technology is stored in the cloud and hosted by a vendor
  • On-premise call center solutions – all the necessary technology is located on-premise

And these are the call center solution types based on their operations:

  • Inbound call center software – allows companies to manage incoming calls
  • Outbound call center software – enables businesses to reach out to their potential customers and prospects via cold calling, customer surveys, etc.
  • Blended call center software – this type of call center software allows the agents to make both inbound and outbound calls and handle customer queries across multiple communication channels

Benefits of call center software

Let’s have a look at some of the benefits a call center system can bring to your business.

Excellent customer experience

The truth of the matter is that picking up a phone and talking to an expert is way quicker and easier than writing long emails trying to come to a solution. Customers appreciate their inquiries resolved quickly without the need to wait hours, sometimes days, for a response from your customer service team. Sprinkle in a bit of personalized care and friendliness from the staff, and you’re looking at satisfied customers who look forward to doing business with you again.

Increased conversions

It’s well-known that engaged customers buy more frequently and are willing to spend more per transaction. Reliable call center software helps keep your clients satisfied and engaged with your business.

Cost-efficient

With call center agent software, you’re paying a lower price for a robust set of features. You can easily operate a 24/7 contact center handled entirely by a remote team of customer care reps.

Improved customer service management

Working hand-in-hand with other business applications, call center software enables you to always stay on top of your customer interactions, solutions to their issues, and more. It helps your team stay organized and focused even on busy days.

Builds rapport with customers

It’s necessary to keep up a professional, but still friendly image. It allows you to build relationships with your customers and even boosts the word of mouth marketing.

Multichannel support

Various call center software can be connected to email, live chat, SMS, social media, and more to help you provide a holistic customer experience.

Enhanced productivity

Not only can you provide a 24/7 service, but also advanced features like interactive voice response (IVR), automatic call distribution (ACD), automatic callback, skill-based routing, and predictive dialer boost the productivity of your contact center agents.

Better security

Keeping customer data safe is one of the most important aspects of running a successful business. Most call center software provides integrated security features and performs actions like instant cloud backup.

Higher KPIs

Call center metrics like average handle time (AHT), first contact resolution rate, call abandonment rate, average hold time, and many others are directly correlated to the call center phone software you use. For example, thanks to your call center system being connected to customer relationship management (CRM), the first contact resolution rate in call centers is between 70-75%.

Call analytics

The more insights you can get, the better. Providing advanced analytics and reports allows you to study call center performance, agent utilization, the average speed of answer, and others. This not only helps you optimize your call center operations but also identifies any outliers among your agents.

How to choose the best call center software

To be able to identify the top call center software for you, it is recommended to write a list of needs and requirements for your contact center solution.

Do you want to add phone support to your contact options? Are phone interactions a primary way to contact your business? Do you plan on expanding your call center in the future?

Ask yourself as many questions as you can come up with. It will help you make more educated decisions and choose call center software that will truly encompass all your business needs.

Following are some strategies that you can use when picking the call center management software for you.

Support

Nobody expects to run into issues, but it’s better to be safe than sorry. When choosing call center software, go for one that has reliable customer support that can quickly solve any potential issues. Keep in mind that if you’re waiting for the provider’s support, your customers may be waiting for yours.

Security

Have a really good look into how robust the security features are. You don’t want to underestimate the importance of keeping all private information and customer data safe and secure.

Ability to scale up/down

It’s only natural that when your business grows, so does the volume of customer interactions. Pick a call center system that you can scale up or down based on your needs so you can expand your business without having to worry about insufficient call center capabilities.

Software limitations

No software is perfect. There are some limitations you will have to deal with, no matter how robust or expensive the software you choose is. Maybe it’s missing a customizable popular feature you’d like to explore. Or maybe the fact that there is no real-time monitoring of phone calls is a problem for you. Decide which software limitations are dealbreakers and which ones you can learn to live with.

Collaboration options

In a contact center environment, your team has to be able to work together seamlessly. When choosing call software, look at the features that facilitate collaboration. How easy it is to transfer a call from one agent to another? Are they able to share internal notes and make internal calls or send internal messages? Features like these tend to get overlooked but they affect contact centers’ productivity more than people realize.

Network reliability

Your day-to-day operations in call centers greatly depend on how reliable the network you use is. Don’t forget to check the network reliability of the contact center software you consider purchasing.

Integrations

Being able to provide a unified experience to your customers is what makes a difference. Offering a great integration capability is what makes it possible for your software to connect with different sites so you can create a smooth and consistent experience for your clients.

Top 25 providers of call center platforms

1. LiveAgent

LiveAgent Call Center software homepage

Best call center software for businesses in the fields of eCommerce, Insurance, SaaS, etc. that look toward future expansion.

LiveAgent is a helpdesk solution used by over 40 000 customers around the world that provides reliable call center software and many other advanced features. With multiple automation options and a large number of available integrations, you will never struggle to provide excellent customer service.

Key features:

  • Inbound and outbound call center
  • IVR
  • ACD
  • Automatic callback
  • Ticketing
  • Unlimited call recordings
  • Call center management
  • CRM integration
  • Self-service portal & knowledge base
  • Analytics and reporting

Pros:

  • Omnichannel experience
  • Over 60 VoIP provider integrations
  • Easy to set up and use

Cons:

  • Tech support is available 24/7, but it is located in the EU
  • Unable to log into two browsers with one account at the same time
  • No real-time call monitoring

LiveAgent’s customers

Some of the most known customers of this software include industry giants like Forbes, Huawei, Nascar, BMW, and Yamaha.

Pricing

LiveAgent offers a completely free version. Although, if you want to take advantage of its additional features, you can choose from three pricing options, including $15, $29, and $49 a month. The last option includes excellent call center capabilities.

Before committing to one of the paid plans, you can sign up for a 14-day free trial, so you can explore what you’ll be getting.

Detailed LiveAgent comparison with other call center software

2. RingCentral

Ringcentral Call Center software homepage

Best call center software for businesses of all sizes.

RingCentral contact center is a cloud-based solution that offers a robust set of features all contained within one convenient app. With well-known customers across all industries, you can be sure that you will receive the best quality service.

Key features:

  • Virtual call center
  • Auto-dialer
  • Callback scheduling
  • Call logging and monitoring
  • Real-time reporting
  • Call recording

Pros:

  • 500+ integrations on Zapier
  • Easy call switching between devices
  • User-friendly UI

Cons:

  • Difficult to communicate with customer support
  • No real-time updates
  • It can be buggy at times

RingCentral’s customers

Among RingCentral’s customers, you can find Bennett International, Lush Cosmetics, and Chatterkick.

Pricing

You can pay for RingCentral’s services either monthly or annually. Starting at $14.99 a month, you can get the essentials including unlimited calling in US and Canada. For more advanced features, you can opt for plans including $20.99, $26.24, and $37.49 per month.

You can try RingCentral contact center for free if you sign up for their 15-day free trial. You can extend this period by taking advantage of a 30-day risk-free money-back guarantee.

3. Genesys

Genesys Call Center software homepage

Best call center software for all companies looking for an easy-to-use cloud call center solution.

You can be one of the over 70 000 customers worldwide that trust Genesys with their contact center operations.

Key features:

  • Blended call center
  • Predictive dialer
  • Callback scheduling
  • ACD
  • IVR
  • Auto dialer

Pros:

  • Easy to set up IVR
  • Gamification
  • Real-time dashboard

Cons:

  • Unintuitive UI
  • Difficulties using softphones on Linux
  • Difficult to communicate with customer support

Genesys’s customers

Genesys is trusted by many businesses including Xerox, Uplift, and Heineken Mexico.

Pricing

You can start using Genesys at a price point of $75 per agent per month and then upgrade to plans costing $110 and $150. All of these pricing options are billed annually.

You can try Genesys for free with their 30-day free trial.

LiveAgent vs Genesys comparison

4. CloudTalk

CloudTalk Call Center software homepage

Best call center software mid-sized companies that are aiming for growth.

CloudTalk offers over 70 advanced calling features. This call center software is typically used for sales and outbound calling with many advanced features like skills-based routing, automation, and unlimited call queues.

Key features:

  • Blended call center
  • VoIP
  • Automation options
  • Skills-based routing
  • Real-time reporting
  • Auto dialer, power dialer, automatic dialing

Pros:

  • Quality management
  • 2500+ app integrations
  • Unlimited call queues

Cons:

  • Only the custom includes SLAs
  • Unavailable multimedia messages
  • Audio conferencing is limited to three people

CloudTalk’s customers

CloudTalk boasts a large client base including DHL, Yves Rocher, and Rosenberg.

Pricing

CloudTalk offers three pricing plans including $25, $30, and $50. You can also contact their team and request a custom pricing plan, so it fits your exact needs.

You can sign up for a 14-day free trial to get acquainted with its capabilities.

5. HubSpot

Hubspot Call Center software homepage

Best call center software for growing teams in businesses across all industries.

HubSpot offers its extensive services to over 100 000 businesses across more than 120 countries, so you can be sure that this well-established software provider will take good care of your business operations.

Key features:

  • Broad customer database
  • Collaborations tools
  • Contact management
  • Third-party integrations
  • Self-service portal
  • Extensive reporting and analytics

Pros:

  • Streamlined reporting and tracking process
  • Data visualization
  • Great customer support

Cons:

  • The free plan lacks access to tech support
  • Steep learning curve
  • Ticket functionality is limited

HubSpot’s customers

HubSpot’s worldwide customer base includes companies like DocPlanner, SoundCloud, and GoFundMe.

Pricing

Some of HubSpot’s standard features are available for free. However, you can subscribe to HubSpot Service Hub’s paid software for €41, €414, or €1104 a month. However, these prices are flexible due to set-up and onboarding fees.

If you’d like to try it out, you can sign up for a 14-day free trial.

LiveAgent vs HubSpot comparison

6. Five9

Five9 Call Center software homepage

Best call center software for businesses ready to transfer from on-premise solutions to the cloud.

Five9 Intelligent Cloud Contact Center uses the power of practical artificial intelligence (AI) to boost customer satisfaction rates for more than 2000 clients.

Key features:

  • Blended call center
  • Preview dialer
  • Practical AI tools
  • Collaboration tools
  • IVR
  • Predictive analytics

Pros:

  • Intelligent routing
  • Call screening
  • Minimal software requirements

Cons:

  • Limited capability to stop spam calls
  • Unintuitive UI
  • Occasional connectivity errors

Five9’s customers

Among Five9’s customers, you can find businesses including Zevas, Rochester Institute of Technology, and Bakkt.

Pricing

Five9 offers four pricing plans consisting of $149, $169, $199, and $229 billed monthly.

7. Zendesk

Zendesk Call Center software homepage

Best call center software for smaller and mid-sized businesses committed to delivering the best customer service.

Zendesk provides call center software that is fully integrated with their helpdesk platform. With its large client base, you can rest assured that Zendesk will take care of your call center needs.

Key features:

  • Blended call center
  • Native integration options
  • Workflow management
  • ACD
  • IVR
  • Performance metrics

Pros:

  • Over 100 third-party integrations
  • Robust knowledge base and self-service options
  • Great uptime

Cons:

  • Not many collaboration options
  • No way to prioritize tickets
  • Difficult to communicate with customer support

Zendesk’s customers

Modsy, BoxyCharm, and Vimeo are some of the clients that use Zendesk’s software.

Pricing

Zendesk offers three pricing options consisting of $19, $49, and $99 per month per user billed annually.

If you’d like to test it out, you can sign up for their 30-day free trial.

LiveAgent vs Zendesk comparison

8. Talkdesk

Talkdesk Call Center software homepage

Best call center software for companies employing a minimum of 5 agents looking to improve relationships with their customers.

Talkdesk’s cloud-based call center software offers 25+ integrations with various business tools to help boost your sales and provide excellent customer support.

Key features:

  • Outbound and inbound call center solution
  • VoIP
  • IVR
  • Callback scheduling
  • ACD
  • Reporting and analytics

Pros:

  • User-friendly
  • Call reliability
  • Reliable customer support

Cons:

  • Insufficient knowledge base
  • Lacks the ability to change the ringtone
  • Insufficient mobile app

Talkdesks’s customers

Across all industries, clients like ClickPay, Canon, and Accenture rely on Talkdesk’s software.

Pricing

Besides their custom pricing plan, Talkdesk has three options to choose from including $75, $95, and $125 per user per month.

If you’d like to have a look at their software before purchasing it, you can sign up for a free trial.

9. Vonage

Vonage Call Center software homepage

Best call center software for large enterprises that put customer experience and team collaboration at the forefront.

Vonage offers 40+ business features that will make your calls and video conferences easy to manage.

Key features:

  • VoIP
  • Presentation streaming
  • Voice mail
  • IVR
  • Recording
  • Reporting and analytics

Pros:

  • Great voice quality
  • Reliable mobile app
  • Easy to use

Cons:

  • Some international numbers might be blocked until submitting a request to allow them
  • Laggy history settings
  • Difficult to communicate with customer support

Vonage’s customers

Many businesses like Key Travel, Cambly, and Apptivo use Vonage’s products and services.

Pricing

Vonage offers pricing plans for their customers, starting at $19.99, $29.99, and $39.99 per line per month plus taxes and fees.

You can also try it out for free when you sign up for Vonage’s 14-day free trial.

10. Freshdesk

Freshdesk Call Center software homepage

Best call center software for companies across all industries aiming to provide an amazing customer experience.

Freshdesk is an established platform in the field of customer support with over 50 000 customers worldwide.

Key features:

  • Call center management
  • Routing
  • Ticketing
  • Self-service portal
  • Collaboration tools
  • Workforce management

Pros:

  • Reliable 24/7 customer support
  • Workforce optimization
  • Affordable

Cons:

  • Limited reporting features
  • Tickets can get lost while transferring between teams
  • Not enough customization options

Freshdesk’s customers

Some of the Freshdesk’s clients include Netflix, Evernote, and Optimum Financial Solutions.

Pricing

To use Freshdesk’s core features, sign up for their free plan. If you’d like to experience a full range of the software’s capabilities, you can opt for €15, €39, or €49 agent/month plans.

Furthermore, you can try Freshdesk during a 21-day free trial.

LiveAgent vs Freshdesk comparison

11. Avaya

Avaya Call Center software homepage

Best call center software for businesses that strive to deepen connections with their customers.

Avaya is a cloud-based software solution that will make your virtual conferences truly enjoyable.

Key features:

  • Contact management
  • Automated routing
  • IVR
  • Call recording
  • Voice mail
  • Reporting and analytics

Pros:

  • Easy to use
  • Easily scalable
  • Customizable interface

Cons:

  • Lack of self-service
  • No multilingual customer support
  • Insufficient third-party integrations

Avaya’s customers

You may recognize some of Avaya’s customers, including Datamark, Fiber Industries, and Treated.com.

Pricing

If you’re considering subscribing to Avaya’s services, contact their sales representatives and get a pricing plan made for you.

12. CallHippo

CallHippo Call Center software homepage

Best call center software for businesses of all sizes aiming to boost growth.

CallHippo helps over 5000 companies worldwide provide the best customer service to their customers.

Key features:

  • Blended call center
  • IVR
  • ACD
  • Predictive and automatic dialing
  • Telemarketing management
  • Reporting and analytics

Pros:

  • Clear and user-friendly dashboard
  • Easy to set up
  • Affordable

Cons:

  • Occasional connectivity issues
  • Difficult to communicate with customer support
  • Limited reporting capabilities

CallHippos’s customers

Among businesses that use CallHippo, you can find Brioso Technologies, Aspire, and Altvalora.

Pricing

CallHippo offers four pricing plans you can choose from including €15, €22, €36, and €45 per user per month. You can also purchase further add-ons.

13. 3CX

3CX Call Center software homepage

Best call center software for a wide range of companies who want to cut their telco costs while keeping high levels of customer satisfaction.

3CX is trusted by more than 600 000 companies across all industries, so you can be sure you will be in good hands.

Key features:

  • Blended call center
  • Call routing
  • ACD
  • IVR
  • Audio/video conferencing
  • Reporting and analytics

Pros:

  • Mobile apps for iOS and Android
  • Easy to set up and use
  • Reliable customer support

Cons:

  • Occasional connectivity issues
  • Call logs can be hard to navigate
  • Not enough customization options

3CX’s customers

3CX has many different customers including Toyota, Wilson, and American Express.

Pricing

You can use some of 3CX’s software features free of charge. However, if you’d like to take advantage of their more advanced features, you can sign up for one of the following plans: €150, €235, or €270 for their hosted option. If you’d like to use the self-managed solution, you can pay €135, or €170.

The first year of using 3CX’s software is considered a free trial period.

LiveAgent vs 3CX comparison

14. Dialpad AI

Dialpad AI Call Center software homepage

Best call center software for businesses of all sizes which are not afraid of innovation.

Dialpad offers a reliable software solution that offers an automated, yet highly personalized experience.

Key features:

  • IVR
  • ACD
  • Inbound and outbound call center solution
  • Automated routing
  • Power dialer
  • Performance management

Pros:

  • Many configuration options
  • Easy to set up and use
  • Switching live calls between devices

Cons:

  • Insufficient how-tos
  • Occasional connectivity issues
  • Lacks some internal communication features

Dialpad AI’s customers

Dialpad has a large customer base including companies like Fenway Health, Uber, and Clear Capital.

Pricing

You can use Dialpad’s software for €20, or €25 per user per month, or you can request a custom pricing plan to fit your exact needs.

You can try this software solution for free if you sign up for the 14-day free trial.

15. Bitrix24

Bitrix24 Call Center software homepage

Best call center software for small companies with remote teams that want to have effective collaboration.

Bitrix24 is an ideal solution for companies that want to increase their sales whether they are at the office or on the other end of the world. Bitrix24 provides both cloud-based and on-premise solutions so it can fit your business perfectly.

Key features:

  • Inbound and outbound call center
  • ACD
  • IVR
  • Automated routing
  • Predictive and auto-dialer
  • Performance metrics

Pros:

  • Easy to integrate
  • Customizable UI
  • Reliable app for Android

Cons:

  • Insufficient file-sharing
  • Difficult to reach tech support
  • Steep learning curve

Bitrix24’s customers

Companies that use Bitrix24’s software include PC Pulse, Cargo, and Compara.

Pricing

You can experience some of the basic features completely free of charge with Bitrix24’s free plan. However, if you want to take advantage of their additional features, including call center software, you can subscribe to a $39, $79, or $159 per month plan. If you prefer an on-premise system, you can purchase a one-time license costing either $2990 or $24990 for enterprises.

Before committing to any of these paid plans, you can try Bitrix24 using their 30-day free trial.

LiveAgent vs Bitrix24 comparison

16. Aircall

Aircall Call Center software homepage

Best call center software for all the companies that conduct sales and support through phone.

More than 9000 customers trust Aircall’s cloud-based call center software with their contact center operations.

Key features:

  • Blended call center
  • ACD
  • IVR
  • Call center management
  • Call recording
  • Reporting and analytics

Pros:

  • Easy to set up
  • Good call quality
  • Extensive knowledge base

Cons:

  • Lack of customization
  • Does not accept text messages
  • It can be laggy at times

Aircall’s customers

Among businesses that use Aircall’s software, you can find Avocado, Jobilla, and Birdies.

Pricing

Aircall’s basic plan starts at €30 per month billed annually. If you’d like to get access to more features, you will pay €50 per month also billed annually. Furthermore, you can contact Aircall and get a custom pricing plan that will fit your needs perfectly.
Before you decide to subscribe to a paid plan, you can try Aircall for free with their 7-day free trial.

LiveAgent vs Aircall comparison

17. Twilio

Twilio Call Center software homepage

Best call center software for companies of all sizes that need a reliable call center software solution.

Twilio is a customer engagement platform that allows you to provide truly personalized support to your clients.

Key features:

  • Blended call center
  • ACD
  • IVR
  • Audio/video conferencing
  • Collaboration tools
  • Call routing

Pros:

  • Reliable customer support
  • Automation options
  • Extensive knowledge base

Cons:

  • Requires advanced IT skills
  • Insufficient analytics and reporting
  • Insufficient mobile apps

Twilio’s customers

Some of the well-known companies that use Twilio include DoorDash, Allergan, and Lyft.

Pricing

Twilio’s pricing to initiate calls starts at 2 cents per minute. To receive calls, the price starts at $1 monthly per phone number and 1 cent per minute.

You can try Twilio for free when you sign up for their 45-day free trial.

18. Dixa

Dixa Call Center software homepage

Best call center software for businesses of all sizes that strive to provide an amazing experience to their customers.

Dixa allows its customers to provide a truly multi-channel experience to their customers in small or large contact centers.

Key features:

  • Blended call center
  • VoIP
  • IVR
  • Multi-channel data collection
  • Collaboration tools
  • Employee activity monitoring

Pros:

  • AI-optimized knowledge base
  • Good uptime
  • UI is easy to navigate

Cons:

  • Occasional issues with call forwarding
  • Insufficient analytics
  • No call transcription

Dixa’s customers

Some of Dixa’s happy customers include Organic Basics, Rapha, and Too Good To Go.

Pricing

You can contact Dixa’s sales team to book a demo call and get a customized pricing plan.

However, if you want to try it out, you can sign up for their free trial.

LiveAgent vs Dixa comparison

19. Nextiva

Nextiva Call Center software homepage

Best call center software for larger businesses that look for a reliable enterprise software solution.

Nextiva offers a reliable and secure call center software system that over 80 000 companies around the world rely on.

Key features:

  • IVR
  • ACD
  • Activity dashboard
  • Audio/video conferencing
  • Predictive and auto-dialer
  • Reporting and analytics

Pros:

  • Reliable mobile app
  • Great uptime
  • Easy to manage

Cons:

  • Steep learning curve
  • Uploading audio files can be difficult at times
  • Sometimes it’s difficult to reach tech support

Nextiva’s customers

You may recognize some of Nextiva’s customers including Taco Bell, Pac-12, and Buffalo Bills.

Pricing

You can subscribe to one of the three pricing plans Nextiva offers, including $18.95, $22.95, or $32.95 per user per month. All of these options can be billed monthly or annually.

You can try out some of Nextiva’s features by signing up for the 7-day free trial.

20. Nice CXone

Nice CXone Call Center software homepage

Best call center software for companies of all sizes looking to improve relationships with their clients.

Nice CXone empowers its clients to harness the powers of AI and automation to deliver the best customer experience possible.

Key features:

  • Blended call center
  • Automated routing
  • Progressive dialer
  • Ticket management
  • Call recording
  • Reporting and analytics

Pros:

  • UI is easy to navigate
  • Good call quality
  • Clear and user-friendly dashboard

Cons:

  • Lacks customization
  • It can be slow at times
  • Insufficient custom reports

Nice CXone’s customers

Nice CXone is trusted by many customers including Columbia Sportswear, Radisson Hotels, and Teleflora.

Pricing

You can take advantage of Nice CXone’s features starting at $100 per month per feature.

If you’d like to try it out before making a purchase, you can sign up for their 60-day free trial.

21. UJET

UJET Call Center software homepage

Best call center software for mid-sized and large companies that want to bring the best support to their clients.

If you employ at least 50 contact center agents, UJET is an excellent call center software for you.

Key features:

  • Blended call center
  • IVR
  • ACD
  • Call routing
  • Call recording
  • Reporting and analytics

Pros:

  • Easy integration with Linux
  • Reliable customer support
  • Helpful tracking tools

Cons:

  • Insufficient native reporting functionality
  • It can be slow at times
  • Occasional connectivity issues

UJET’s customers

Among businesses that use UJET’s software, you can find Wag!, Instacart, and Zettle.

Pricing

UJET’s software is available for purchase for $65, $69, $99, or $120 a month.

If you’d like to try UJET without committing to a paid subscription, you can register for a free trial.

22. Ringover

UJET Call Center software homepage

Best call center software for small to mid-sized businesses across all industries.

Ringover is a simple to implement and use software with 40+ business tools that allow you to have all the customer information at hand.

Key features:

  • Blended call center
  • Collaboration tools
  • ACD
  • IVR
  • Video conferencing
  • Reporting and analytics

Pros:

  • Intuitive user interface
  • Shadowing features
  • Clear and easy to use dashboard

Cons:

  • Notifications may lag at times
  • Occasional connectivity issues
  • Occasional delays

Ringover’s customers

Ringover has over 10 000 clients including Sherpany, Klaxoon, and Clausematch.

Pricing

You can subscribe to Ringover for €19 or €39 per user per month. If you’d like to get a custom pricing plan, you can contact Ringover’s sales team.

Furthermore, you can try this software solution for free if you sign up for a 7-day free trial.

23. VICIdial

VICIdial Call Center software homepage

Best call center software for every business that doesn’t appreciate vendor lock-in.

VICIdial is an open-source contact center software that is used by more than 140 000 customers worldwide.

Key features:

  • Blended call center
  • IVR
  • Predictive dialer
  • ACD
  • Call routing
  • Call recording

Pros:

  • Free of charge
  • Easily scalable
  • Compatible with Linux

Cons:

  • Steep learning curve
  • Outdated interface
  • Difficult to set up without advanced IT skills

VICIdial’s customers

VICIdial is used by clients like Directo, Homebase, and PROS.

Pricing

You can use VICIdial’s call center software completely free of charge.

24. Channels

VICIdial Call Center software homepage

Best call center software for businesses of all sizes in eCommerce and online retail.

Channels is a cloud-based data-powered business phone system that allows you to easily connect with your clients.

Key features:

  • Blended call center
  • Callback scheduling
  • IVR
  • Activity dashboard
  • Call recording
  • Call routing

Pros:

  • Reliable customer support
  • Easy to set up
  • Affordable

Cons:

  • Slow downloading from the cloud
  • It can be glitchy at times
  • Insufficient custom reports

Channels’s customers

Channels is trusted by many customers including Kodakit, InstaForex, and DocPlanner.

Pricing

Channels allows you to use their essential features, including call center software, free of charge. If you want to take advantage of their advanced options, you can subscribe for $24, or $62 a month.

Before deciding to purchase a paid package, you can sign up for a free trial.

LiveAgent vs Channels comparison

25. Avoxi

Avoxi Call Center software homepage

Best call center software for larger-scale businesses across all industries located anywhere in the world.

Avoxi has over 20 years of experience in international communications. With its coverage of more than 170 countries, you can be sure that your customers will be able to reach you each time.

Key features:

  • Blended call center
  • Reporting and analytics
  • IVR
  • Video conferencing
  • Call recording
  • Call routing

Pros:

  • Reliable customer support
  • Easy to set up and use
  • Customization options

Cons:

  • Slow downloading from the cloud
  • The mobile app can be glitchy at times
  • Insufficient self-service

Avoxi’s customers

You may recognize some of Avoxi’s clients like Moncler, Marriott International, and Black & Decker.

Pricing

You can start using some of Avoxi’s features for free. However, if you want to take advantage of their further features, you can choose from the following options: $19.99 per user or $39.99 per user.

Moreover, you can get acquainted with Avoxi’s features during the 7-day trial period.

What is the best call center software?

There are many call center software options to choose from. Let’s have a quick look at the top 5.

  • LiveAgent – With its call center capabilities, LiveAgent is the best you can get at an affordable price. LiveAgent boasts a Capterra rating of 4.7 and includes features like automation options, over 150 integrations, and a robust knowledge base with a self-service portal. It is an excellent option for all businesses striving to provide the best customer service possible.
  • Genesys – Having over 70 000 customers worldwide, Genesys is an established player in the field of customer service. With a Capterra rating of 4.2, you can rest assured that your contact center operations will be well taken care of.
  • Talkdesk – If you’re looking for a call center software that will help your team boost customer engagement, connect with your clients, and close more deals, look no further. A rating of 4.5 on Capterra shows that Talkdesk’s solution will not disappoint you no matter the industry you are in.
  • Five9 – This call center software leaves little to be desired. Boasting a 4.2 Capterra rating, there is no doubt that Five9’s solution will not disappoint. If you’re trying to build brand awareness and strong relationships with your client base, this might be a great option for you.
  • UJET – If you value software that is accessible and compatible with mobile platforms, UJET might be the one for you. A 4.5 rating on Capterra demonstrates that UJET is a robust call center solution for companies that keep customer-centricity at the top of their priority list.

Top 5 call center software compared

Call Center software LiveAgent Genesys Talk desk Five9 UJET
Capterra rating
Overall software ratings from verified users on Capterra.
4.7
(approx. 1k reviews)
4.4
(approx. 100+ reviews)
4.5
(approx. 600 reviews)
4.2
(approx. 400 reviews)
4.5
(approx. 100+ reviews)
Web-based
Free version
LiveAgent offers free version.
Genesys doesn't offer free version.
Talk desk doesn't offer free version.
Five9 doesn't offer free version.
UJET doesn't offer free version.
Free trial
LiveAgent offers free trial.
Genesys offers free trial.
Talk desk offers free trial.
Five9 doesn't offer free trial.
UJET offers free trial.
Starting price
$49/agent/month LiveAgent call center software prices start at $49/agent/month.
$75/agent/month Genesys call center software prices start at $75/agent/month.
€75/agent/month Talk desk's call center software prices start at €75/agent/month.
$149/agent/month Five9 call center software prices start at $149/agent/month.
$65/agent/month UJET call center software prices start at $65/agent/month.

Mistakes to avoid when buying call center software

  • Insufficient staff training – It doesn’t matter how powerful or reliable your call center software is when your agents can’t use it properly. Take the time to train your staff and let them get familiar with the new technology. You can do this by booking an expert from the vendor, scheduling seminars, or studying available documentation.
  • No needed features – Before purchasing a call center software package, take your time and get acquainted with all the features and capabilities it offers. The last thing you want is to make a purchase and then find out that it doesn’t provide what you need.
  • Not taking full advantage of the trial period – A free trial is an option for you to make an educated decision if you want to commit to a particular solution. It is the time when you can explore and get to know a product or a service so you can decide whether it is something you would like to invest in.
  • Discount dealing – We all like a good deal. However, sometimes you truly get what you pay for, so make sure that the solution you choose to go with is not only budget-friendly but also has all the capabilities your call center requires.
  • Not looking into the future – You should have some sort of plan for the future before making a purchase. Make sure that the software you use can be scaled up or down based on the needs of your business.

What to ask on a demo call about call center software and the company

A demo call is your time and place to ask questions and get first-hand information from the vendor. Although, sometimes it might be a bit overwhelming and you might forget the questions you planned on asking.

Don’t worry, we’ve got you covered.

  • How can I configure my call center software?
  • How much time will it take to set the call center software up?
  • How long can I keep my call recordings?
  • Can I delete a call recording?
  • Can I record incoming or outgoing calls only?
  • Can I listen to the call in real-time?
  • Can I route incoming calls to certain teams?
  • Can I forward calls to external numbers?

Implementation of call center software

The exact steps and actions depend on the provider of your call center automation software solution, the level of customization they allow, how many integrations you need to set up, and many more.

It could take a person with no prior IT experience half an hour, or it can take an experienced tech-savvy personnel a whole afternoon to configure everything correctly.

The most important, and frankly the only thing you really need to set up LiveAgent call center software is a VoIP number that supports SIP trunking. Although for some it is considered a piece of cake, if you need advice or assistance, our amazing team will help you set everything up.

But if you’d like to delve deep into the process of setting up your call center, – including call center software – you can use our Call center setup checklist to help you stay organized and make sure that you don’t forget anything important.

Conclusion

  • The best all-in-one call center software

Although it is difficult to determine the best call center software for each business, the most reliable one is LiveAgent call center software. With its robust set of features, you can be sure that you will not miss anything your business might need either now, or in the future.

  • The best call center software with built-in ticketing, live chat, and call center

LiveAgent’s call center software leaves little to be desired. With each customer interaction, be it a call, a live chat message, or a social media mention converted to a ticket, you don’t need to ever worry that you’ll miss anything. This way, your customers will feel heard and appreciated every time they reach out to you.

  • The best feature-rich call center software

If you’re searching for call center software full of amazing features that will take your customer support to the next level, look no further. LiveAgent’s call center software is the right solution for you.

  • The best value for the price call center software

In the category of cost-saving, LiveAgent is a clear winner. Not only does this call center software allow you to make inbound and outbound calls, use automation, harness the power of extensive reports, and increase your conversions, but it is also accessible to all the businesses who want to delight their customers while keeping costs low.

  • The highest-rated call center software

On review sites like Capterra, G2, and TrustRadius, LiveAgent boasts high ratings and great reviews. So if you are the one to listen to the voices of LiveAgent’s clients, you might be on the right path to finding the best call center software for you.

  • The easiest call center software to set up & use, and integrate

LiveAgent is, no doubt, the way to go if you’re looking for reliable software that is also easy to implement. You can configure, customize, and integrate it in no time without the need to know how to code.

Συχνέςερωτήσεις

Τι είναι το λογισμικό τηλεφωνικών κέντρων;

Το λογισμικό τηλεφωνικών κέντρων είναι μια λύση που βοηθά τις επιχειρήσεις να διαχειρίζονται τις εισερχόμενες τηλεφωνικές κλήσεις από τους πελάτες τους. Μπορεί να έχει πολλές δυνατότητες όπως π.χ. κεντρικές τηλεφωνικές κλήσεις από σταθερά ή ιστότοπους, έξυπνη δρομολόγηση, αυτόματη κλήση ή ακόμα και εγγραφή κλήσεων. Ένα λογισμικό τηλεφωνικού κέντρου θα πρέπει επίσης να βοηθά τους αντιπροσώπους τηλεφωνικών κέντρων να έχουν πρόσβαση σε σημαντικές πληροφορίες σχετικά με τους πελάτες τους, όπως ιστορικό παραγγελιών, στοιχεία επικοινωνίας και προηγούμενες καρτέλες.

Πώς λειτουργεί το λογισμικό τηλεφωνικού κέντρου;

Ένα λογισμικό τηλεφωνικού κέντρου λειτουργεί συγκεντρώνοντας και δρομολογώντας τις κλήσεις από σταθερά τηλέφωνα ή ιστότοπους στο λογισμικό σας. Εάν ένας πελάτης καλεί, το λογισμικό σαρώνει τη βάση δεδομένων πελατών για να δει εάν έχει προηγούμενες πληροφορίες σχετικά με τον καλούντα. Στη συνέχεια, οι πληροφορίες αυτές προσπελάζονται από έναν αντιπρόσωπο και εξετάζονται πριν από την ανάληψη της κλήσης. Εν τω μεταξύ, η κλήση βρίσκεται στην ουρά. Μόλις απαντηθούν οι κλήσεις, καταγράφονται για λόγους εκπαίδευσης και ποιότητας.

Τι είναι το ΔΦΑ σε περιβάλλον τηλεφωνικού κέντρου;

Το ΔΦΑ είναι μια τεχνολογία διαδραστικής φωνητικής απόκρισης. Το ΔΦΑ επιτρέπει στους υπολογιστές να αλληλεπιδρούν με ανθρώπους μέσω της χρήσης φωνητικών εντολών ή ήχων από ένα πληκτρολόγιο. Το ΔΦΑ χρησιμοποιείται σε περιβάλλον τηλεφωνικού κέντρου για τη δρομολόγηση κλήσεων σε κατάλληλους αντιπροσώπους ή τμήματα. Το ΔΦΑ μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για την ανάκτηση πληροφοριών λογαριασμού ή την παροχή σχολίων. Ως εκ τούτου, είναι μια εξαιρετική λύση για τις επιχειρήσεις.

Ποια είναι η λειτουργία ενός τηλεφωνικού κέντρου;

Η κύρια λειτουργία ενός τηλεφωνικού κέντρου είναι να ενεργοποιεί πελάτες να καλέσουν τις επιχειρήσεις με οποιεσδήποτε ερωτήσεις μπορεί να έχουν σχετικά με προϊόντα, πολιτικές, επιστροφές, λειτουργικότητα, αντιμετώπιση προβλημάτων ή σχόλια.

Ποια είναι τα οφέλη του λογισμικού τηλεφωνικού κέντρου;

Τα οφέλη του λογισμικού τηλεφωνικών κέντρων περιλαμβάνουν βελτιωμένη αποτελεσματικότητα αντιπροσώπου, αφοσίωση πελατών, εμπειρία πελατών και αυξημένες πωλήσεις.

Σχετικά Άρθρα μεΤο καλύτερο λογισμικό τηλεφωνικών κέντρων
Το λογισμικό διαχείρισης επικοινωνίας πελατών του LiveAgent θα παρέχει εξατομικευμένη, γρήγορη και εμπεριστατωμένη εξυπηρέτηση στους πελάτες σας. Δοκιμάστε το δωρεάν.

Το λογισμικό διαχείρισης επικοινωνίας πελατών σας με πρώτη ματιά.

Ανακαλύψτε το καλύτερο λογισμικό διαχείρισης επικοινωνίας πελατών για το 2024! Παρακολουθήστε όλες τις αλληλεπιδράσεις από έναν πίνακα ελέγχου, χωρίς χρέωση ρύθμισης και υποστήριξη 24/7. Ξεκινήστε τη δωρεάν δοκιμή 30 ημερών χωρίς πιστωτική κάρτα και βελτιώστε την εμπειρία πελάτη σας.

Το Liveagent είναι το λογισμικό κέντρου εξυπηρέτησης με τις περισσότερες κριτικές και #1 για το smb το 2019. Οι μεγάλες επιχειρήσεις συχνά λαμβάνουν γρήγορα την επιστροφή της επένδυσης τους από το liveagent με τη δυνατότητα προβολής πληκτρολόγησης σε πραγματικό χρόνο.

Λογισμικό κέντρου εξυπηρέτησης για επιχειρήσεις

Το Liveagent είναι το λογισμικό κέντρου εξυπηρέτησης με τις περισσότερες κριτικές και #1 για το smb το 2019. Οι μεγάλες επιχειρήσεις συχνά λαμβάνουν γρήγορα την επιστροφή της επένδυσης τους από το liveagent με τη δυνατότητα προβολής πληκτρολόγησης σε πραγματικό χρόνο.

Το LiveAgent προσφέρει πάνω από 15 προηγμένες δυνατότητες ζωντανής συνομιλίας που θα σας βοηθήσουν να αλληλεπιδράσετε με τους πελάτες σας και να παρέχετε καλύτερη εξυπηρέτηση πελατών.

Δυνατότητες ζωντανής συνομιλίας

Το LiveAgent προσφέρει πάνω από 15 προηγμένες δυνατότητες ζωντανής συνομιλίας που θα σας βοηθήσουν να αλληλεπιδράσετε με τους πελάτες σας και να παρέχετε καλύτερη εξυπηρέτηση πελατών.

Ο όρος τηλεφωνικό κέντρο είναι ένας όρος για ένα κεντρικό γραφείο που χρησιμοποιείται για τη λήψη ή την πραγματοποίηση μεγάλου αριθμού κλήσεων. Διαβάστε περισσότερα για τα τηλεφωνικά κέντρα.

Δυνατότητες τηλεφωνικού κέντρου

Ο όρος τηλεφωνικό κέντρο είναι ένας όρος για ένα κεντρικό γραφείο που χρησιμοποιείται για τη λήψη ή την πραγματοποίηση μεγάλου αριθμού κλήσεων. Διαβάστε περισσότερα για τα τηλεφωνικά κέντρα.

Ο ιστότοπός μας χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας ΄μας δίνετε την άδειά σας να χρησιμοποιούμε cookies όπως περιγράφεται από πολιτική απορήττου και cookies.

Start Free Trial x