Δωρεάν Δοκιμή

Language switcher

–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

Διαχωρισμός πελατών

Τι είναι ο διαχωρισμός πελατών;

Ο διαχωρισμός πελατών (επίσης γνωστός ως διαχωρισμός αγοράς) είναι μια πρακτική μάρκετινγκ που χωρίζει μια πελατειακή βάση σε υποομάδες. Θα μπορούσε να είναι σύμφωνα με γεωγραφικά, δημογραφικά, ψυχογραφικά, συμπεριφορικά και άλλα χαρακτηριστικά. Το κλειδί για τον αποτελεσματικό διαχωρισμό είναι ο διαχωρισμός των πελατών σε ομάδες με βάση: την πρόβλεψη της αξίας τους για την επιχείρηση. Μετά από αυτό στοχεύστε κάθε ομάδα με διαφορετικές στρατηγικές, προκειμένου να εξαγάγετε τη μέγιστη αξία τόσο από τους πελάτες υψηλού όσο και από εκείνους χαμηλού κέρδους.

Με ευρεία έννοια, ο διαχωρισμός πελατών προσπαθεί να απαντήσει στις ακόλουθες θεμελιώδεις ερωτήσεις:

  • Ποιες είναι οι κύριες ομάδες πελατών που εξυπηρετεί η επιχείρησή μας;
  • Ποιοι είναι οι πιο κερδοφόροι πελάτες μας;
  • Ποιες πτυχές των προϊόντων / υπηρεσιών μας προσελκύουν περισσότερο τους πελάτες μας;
  • Ποιες είναι οι ανάγκες των πελατών μας;
  • Πώς μπορούν τα προϊόντα / οι υπηρεσίες μας να διευκολύνουν τις ελλείψεις των πελατών μας;
  • Πώς μπορούμε να βελτιώσουμε τις προσφορές μας για να αυξήσουμε την ικανοποίηση των πελατών;
  • Ποια είναι τα καλύτερα κανάλια επικοινωνίας για να προσελκύσουμε τους πελάτες μας;
  • Ποια είναι η αποτελεσματικότητα των διαφόρων καναλιών πωλήσεων που χρησιμοποιούμε;

Βήματα διαχωρισμού της αγοράς:

  • συλλογή και ανάλυση δεδομένων πελατών
  • καθορισμός των σωστών κριτηρίων για διαχωρισμό πελατών
  • επιλογή των πιο ελκυστικών τμημάτων
  • ανάπτυξη μοναδικών στρατηγικών μάρκετινγκ για κάθε τμήμα

Τύποι διαχωρισμού πελατών:

Διαχωρισμός πελατών B2C:

  • Ο δημογραφικός διαχωρισμός διασπά την αγορά σε τμήματα. Βασίζεται σε μεταβλητές όπως ηλικία, γενιά, φύλο, φυλή, εθνικότητα, οικογενειακή κατάσταση, μέγεθος οικογένειας, εκπαίδευση, επάγγελμα και εισόδημα.
  • Ο γεωγραφικός διαχωρισμός διαιρεί την αγορά-στόχο βάσει της τοποθεσίας. Όπως: χώρα, πολιτεία, πόλη, περιοχή, καθώς και διάφοροι γεωγραφικοί παράγοντες (κλίμα, πολιτιστικές προτιμήσεις, πληθυσμοί κ.λπ.)
  • Ο ψυχογραφικός διαχωρισμός επιτρέπει την κατηγοριοποίηση των πελατών βάσει των κοινών χαρακτηριστικών, αξιών, πεποιθήσεων, στάσεων, ενδιαφερόντων, τρόπων ζωής και κοινωνικών τάξεων.
  • Ο συμπεριφορικός διαχωρισμό περιλαμβάνει την ομαδοποίηση πελατών με βάση τον τρόπο που αλληλεπιδρούν με μια επωνυμία. Για παράδειγμα: οι αγοραστικές τους συνήθειες, η ευκαιρία ή ο χρόνος, η χρήση προϊόντος / υπηρεσίας, τα οφέλη που αναζητήθηκαν, το στάδιο του ταξιδιού του αγοραστή, η κατάσταση του χρήστη ή το επίπεδο αφοσίωσης.

Για διαχωρισμό πελατών B2B:

  • Ο διαχωρισμός με βάση τα στοιχεία της εταιρείας χρησιμοποιεί μια απλή μέθοδο ταξινόμησης με βάση τα διαθέσιμα στο κοινό χαρακτηριστικά. Για παράδειγμα: μέγεθος του κλάδου και της εταιρείας (είτε από τον αριθμό των εργαζομένων είτε από τα ετήσια έσοδα).
  • Ο διαχωρισμός με βάση τις ανάγκες ομαδοποιεί τους πελάτες σύμφωνα με επικυρωμένες ανάγκες που εκφράζουν για συγκεκριμένα προϊόντα ή υπηρεσίες που προσφέρονται.
  • Ο διαχωρισμός με βάση την αξία διαφοροποιεί τους πελάτες με βάση την οικονομική αξία που παρουσιάζουν σε μια επιχείρηση. Τόσο όσον αφορά τις ολοκληρωμένες όσο και τις πιθανές πωλήσεις.

Γιατί διαχωρισμός πελατών;

“Η πώληση σε άτομα που πραγματικά θέλουν να ακούσουν από εσάς είναι πιο αποτελεσματική από την ενόχληση ξένων που δεν θέλουν.”

Seth Godin – Αμερικανός συγγραφέας και πρώην στέλεχος της επιχείρησης dot com

Όταν χρησιμοποιείτε μια προσέγγιση ενιαίου μεγέθους για το μάρκετινγκ, ακόμη και η πιο έξυπνη στρατηγική μπορεί να μην αποφέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Ανεξάρτητα από το πόσο αποτελεσματικές είναι οι προσπάθειές σας για μάρκετινγκ σε ορισμένους, θα μπορούσαν να αποτύχουν με άλλους. Εδώ μπαίνει ο διαχωρισμός των πελατών. Εάν γίνει σωστά, μπορεί να αποφέρει πολλά οφέλη για τις επιχειρήσεις:

Καλύτερες καμπάνιες μάρκετινγκ

Ο διαχωρισμός πελατών επιτρέπει στις επιχειρήσεις να δημιουργούν πιο εστιασμένα μηνύματα μάρκετινγκ, προσαρμοσμένα σε κάθε συγκεκριμένο τμήμα. Σύμφωνα με μια έρευνα της Mailchimp, οι καμπάνιες που διαχωρίζονται με βάση το ενδιαφέρον των πελατών έχουν κατά μέσο όρο 74% υψηλότερο ποσοστό κλικ. Αυτό συγκρίνεται με τις καμπάνιες που δεν είναι διαχωρισμένες.

Βελτιωμένες προσφορές

Έχετε μια ξεκάθαρη ιδέα για το ποιοι είναι οι πελάτες σας και τι θέλουν να πάρουν από τη χρήση των προϊόντων / υπηρεσιών σας. Σας επιτρέπει να τελειοποιήσετε και να βελτιστοποιήσετε τις προσφορές σας. Έτσι, σας δίνει τη δυνατότητα να ικανοποιήσετε τις ανάγκες και τις προσδοκίες των πελατών, κάτι που θα οδηγούσε περαιτέρω στη βελτίωση της ικανοποίησης των πελατών.

Δυνατότητα επέκτασης

Διαχωρίζετε δυνητικούς και υπάρχοντες πελάτες σε συγκεκριμένες υποομάδες. Ως εκ τούτου, οι επιχειρήσεις μπορούν στη συνέχεια να κατανοήσουν καλύτερα τα πράγματα που θα μπορούσαν να ενδιαφέρουν τους πελάτες. Αυτό, με τη σειρά του, προάγει την επέκταση νέων προϊόντων και υπηρεσιών που σχετίζονται με το κοινό-στόχο τους.

Περισσότεροι διατηρημένοι πελάτες

Ο διαχωρισμός πελατών μπορεί να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να αναπτύξουν πιο στοχευμένες στρατηγικές διατήρησης πελατών εντοπίζοντας τους πελάτες με τις υψηλότερες πληρωμές μιας εταιρείας. Επομένως, η δημιουργία εξατομικευμένων προσφορών για αυτούς ή η εκ νέου δέσμευση όσων δεν έχουν αγοράσει τίποτα για κάποιο διάστημα.

Βελτιστοποίηση τιμών

Προσδιορίζετε την κοινωνική και οικονομική κατάσταση των πελατών. Διευκολύνει τις επιχειρήσεις να καθορίσουν την κατάλληλη τιμολόγηση για τα προϊόντα / τις υπηρεσίες τους που οι πελάτες τους θα θεωρούσαν λογικές.

Αυξημένα έσοδα

Αφιερώνετε λιγότερο χρόνο, πόρους και προσπάθειες μάρκετινγκ σε λιγότερο κερδοφόρα τμήματα πελατών και περισσότερο σε πιο επιτυχημένα τμήματα πελατών μιας εταιρείας. Ως εκ τούτου, αυξάνει τα έσοδα, την κερδοφορία και μειώνει το κόστος πωλήσεων.

Πώς να διαχωρίσετε τους πελάτες;

Ο διαχωρισμός πελατών αναλύει συγκεκριμένα δεδομένα σχετικά με τους πελάτες προκειμένου να εντοπίσει μοτίβα και να ομαδοποιήσει πελάτες σε τμήματα. Ωστόσο, ορισμένα από αυτά τα δεδομένα μπορούν να ληφθούν από πληροφορίες αγοράς (γεωγραφία, εταιρεία, τίτλος εργασίας, προϊόντα που αγοράστηκαν κ.λπ.). Ή από την άλλη πλευρά ζητώντας από τους πελάτες να συμπληρώσουν μια φόρμα αξιολόγησης πελατών. Για πιο προηγμένα δεδομένα ανάλυσης διαχωρισμού πελατών, υπάρχει ένας αριθμός εργαλείων που μπορούν να χρησιμοποιηθούν. Για παράδειγμα; Google Analytics, Kissmetrics, Segment, Piwik, Yandex κ.λπ. Πολλά εργαλεία μάρκετινγκ περιεχομένου έχουν επίσης ενσωματωμένες δυνατότητες διαχωρισμού και στόχευσης.

Οι ειδικοί προτείνουν ότι τα τμήματα πελατών πρέπει να είναι:

  • Εύκολα και σαφώς αναγνωρίσιμα
  • Μετρήσιμα
  • Μεγάλα και αρκετά πολύτιμα για να είναι κερδοφόρα
  • Προσβάσιμα μέσω καναλιών προώθησης, επικοινωνίας και διανομής

Μόλις καθοριστούν τα τμήματα, είναι σημαντικό να εκτιμήσετε το μέγεθος και την αξία κάθε τμήματος. Συγκρίνετε το μέγεθος τμήματος με τα μέσα έσοδα που δημιουργούνται από κάθε τμήμα. Θα σας επιτρέψει να προσδιορίσετε ποιες ομάδες πελατών είναι πιο κερδοφόρες για την επιχείρησή σας. Ας υποθέσουμε ότι περίπου το 80% των πωλήσεων της εταιρείας προέρχεται από το 20% των πελατών. Είναι σημαντικό να προσδιορίσετε αυτά τα τμήματα υψηλής αξίας. Ως εκ τούτου, θα μπορείτε να δώσετε προτεραιότητα στις προσπάθειες μάρκετινγκ και να προσαρμόσετε τα προϊόντα / τις υπηρεσίες σας για να καλύψετε καλύτερα τις ανάγκες τους.

Θέλετε να μάθετε περισσότερα; Στη συνέχεια, ρίξτε μια ματιά στο αναλυτικό άρθρο μας σχετικά με τη θεωρία εξυπηρέτησης πελατών.

Ανακαλύψτε μόνοι σας

Η γνώση είναι σημαντική, αλλά μόνο όταν εφαρμόζεται στην πράξη. Δοκιμάστε όλα όσα μαθαίνετε στην ακαδημία μας μέσα στο LiveAgent.

Try out LiveAgent for FREE

Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!

FREE TRIAL
{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Πώς διαχωρίζονται οι πελάτες;”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Οι πελάτες διαχωρίζονται με βάση γεωγραφικά, δημογραφικά, ψυχογραφικά, συμπεριφορικά και άλλα χαρακτηριστικά.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Ποια είναι τα βήματα στο διαχωρισμό της αγοράς;”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Το πρώτο βήμα είναι η συλλογή και ανάλυση δεδομένων πελατών. Το δεύτερο είναι να καθοριστούν τα σωστά κριτήρια για το διαχωρισμό των πελατών. Στη συνέχεια, επιλέξτε τα πιο ελκυστικά τμήματα. Το τελευταίο βήμα είναι η ανάπτυξη μοναδικών στρατηγικών μάρκετινγκ για κάθε τμήμα.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Γιατί διαχωρισμός πελατών;”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Τα οφέλη του διαχωρισμού πελατών περιλαμβάνουν: καλύτερες καμπάνιες μάρκετινγκ, δυνατότητα επέκτασης, διατήρηση πελατών, βελτιστοποίηση τιμών και αυξημένα έσοδα.” } }] }
Πίσω στην Ακαδημία Δημιουργία ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμού

Ο ιστότοπός μας χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας ΄μας δίνετε την άδειά σας να χρησιμοποιούμε cookies όπως περιγράφεται από πολιτική απορήττου και cookies.

×

Προγραμματίστε μία ατομική κλήση και ανακαλύψτε πως μπορει το LiveAgent να ωφελήσει την επιχείρησή σας.

Είμαστε διαθέσιμοι σε πολλές ημερομηνίες

Προγραμματίστε ένα demo