Η εξυπηρέτηση πελατών είναι σημαντικό κομμάτι κάθε εταιρείας, ανεξαρτήτως από τον κλάδο της. Ωστόσο, η εξαιρετική εξυπηρέτηση και υποστήριξη των πελατών δεν είναι μόνο οι απαντήσεις σε κλήσεις και ερωτήματα των πελατών και να πηγαίνετε παρακάτω. Πρέπει να βεβαιωθείτε ότι ο πελάτης είναι ικανοποιημένος και ευχαριστημένος με την επίλυση, οπότε τα επακόλουθα email είναι σημείο-κλειδί. Ωστόσο, για πολλές εταιρείες, η εξυπηρέτηση πελατών τελειώνει μόλις το αίτημα ενός πελάτη έχει επιλυθεί. Ακόμη και αν τα επακόλουθα email είναι μία πολύ απλή εργασία, συχνά παραμελείτε. Στην πραγματικότητα, σύμφωνα με την τελευταία Αναφορά Σημείων Εξυπηρέτησης Πελατών του SuperOffice:
Το email εξυπηρέτησης πελατών είναι ένας τύπος καναλιού επικοινωνίας. Η επικοινωνία μέσω email εξυπηρέτησης πελατών δεν γίνεται σε πραγματικό χρόνο. Δεν είναι απαραίτητη η παρουσία και των δύο μερών για να ξεκινήσει η επικοινωνία. Τα μηνύματα φτάνουν σχεδόν αμέσως στον παραλήπτη.
Τα επακόλουθα email προς τους πελάτες μπορεί να έχουν μεγάλη επιρροή στην εμπειρία του πελάτη. Αυτό είναι κάτι που συνήθως μικρές εταιρείες το καταλαβαίνουν και το χρησιμοποιούν ως πλεονέκτημα, αλλά μεγαλύτεροι οργανισμοί τείνουν να ξεχνούν. Με το κατάλληλο λογισμικό διαχείρισης email εξυπηρέτησης πελατών, το να δημιουργείτε και να στέλνετε επακόλουθα email ακριβώς μετά από μία αλληλεπίδραση εξυπηρέτησης πελατών είναι εύκολο και αποτελεσματικό. Αυτά τα email μπορούν να:
Design your own templates
LiveAgent gives you the power to design your own customer email templates, thus helping you improve customer service. Curious about all the opportunities?
Είτε είναι ενημέρωση πελατών για την κατάσταση του αιτήματός τους, είτε η ζήτηση σχολίων, είτε η προσφορά προληπτικής εξυπηρέτησης έπειτα από μία επίλυση, τα επακόλουθα email δεν πρέπει να υποτιμούνται από την ομάδα εξυπηρέτησης πελατών σας. Εδώ είναι 10 πρότυπα επακόλουθα email που καλύπτουν διάφορους τομείς της διαδικασίας των επακόλουθων email – χρησιμοποιήστε τα ως προτροπή όταν δημιουργείτε τα δικά σας επακόλουθα μηνύματα.
I wanted to update you about the status of your issue before the weekend.
It is still in progress and is being worked on by our technical support team. We’re prioritizing your request, and I will make sure this issue is resolved over the weekend. You will get notified immediately once it’s done.
You can also track the status of your request any time by logging in to your [Brand] account and clicking on the Requests tab.
Thanks for your patience!
Have a great weekend,
[YOUR SIGNATURE]
Have a great day,
[YOUR SIGNATURE]
You are most welcome. I’m glad that out of hundreds of customers we send emails to every day, someone appreciates the effort we put into trying to provide the highest quality of customer service.
Customers like you are the reason we strive to do the best at our jobs. Please feel free to reach out again if you have any questions, issues, or concerns – we are just an email away and will always be happy to assist you.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
In the meantime, if you have any questions, concerns, or feedback, or if there’s anything else we can do to help, please don’t hesitate to let me know.
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
I’m glad we were able to resolve [issue]. By the way, you can read more about managing [your account/ payment options/ settings, etc.] in our Help Center. There’s one article that covers your issue in depth [insert link].
If you have any other questions, or if there’s anything we can do to make your experience with us more enjoyable, please let us know.
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
I’m checking in about your case with us regarding [case topic] one last time. It’s been [number of days] days since we’ve heard from you, so I wanted to reach out and let you know we are going to close this ticket.
Please feel free to reopen this ticket or open a new one if you need any further assistance – we’ll be happy to help.
Thanks again for working with us!
[YOUR SIGNATURE]
Thank you for contacting us about [details of the issue]. Our records show that your issue has been resolved, so your ticket will be automatically closed in 3 days.
If you still need our help or have any more questions, just hit ‘reply’ and we’ll get back to you shortly.
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
On a scale of 1 to 5, how easy was it to get your issue resolved?
1 = Extremely difficult
2 = Very difficult
3 = Neither
4 = Very easy
5 = Extremely easy
We appreciate your feedback. And as always, if there’s anything else we can do for you in the future – please don’t hesitate to reach back out again.
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
Can you please take a moment to respond to this quick survey? It’ll take you less than 60 seconds to answer! Thank you so much, your feedback will help us assist you better in the future.
[Link to Survey]
Thanks again,
[YOUR SIGNATURE]
To ensure this doesn’t happen again we’re working on multiple improvements to our [product/ service/ feature/ operations, etc.]. In this blog post, we published a full explanation of what went wrong, what we did to recover, and what we’ll do to prevent this from happening in the future: link to a blog post.
Thank you for your patience and understanding. And as always, if you have any questions or come across any issues, please let us know, we’re here to help.
Sincerely,
[YOUR SIGNATURE]
Looking to take your customer service to the next level?
LiveAgent's customer service follow-up templates provide a comprehensive and easy-to-use solution for reaching out to customers after their interactions with your business.
Όταν απαντάτε σε ερώτηση πελάτη, θα πρέπει να παρακολουθήσετε για να ελέγξετε την κατάσταση του προβλήματος. Με την παρακολούθηση, μπορείτε να διασφαλίσετε ότι το πρόβλημα επιλύεται σωστά.
Ένα email παρακολούθησης αποστέλλεται σε κάποιον που σας έχει υποβάλει μια ερώτηση (ή για τον οποίο έχετε παράσχει κάποια υπηρεσία) ρωτώντας εάν υπάρχει κάτι άλλο που μπορείτε να κάνετε. Αυτό το είδος email διευρύνει συχνά το πεδίο εργασίας που προσφέρει η εταιρεία σας ή προσφέρει επιπλέον προϊόντα ή υπηρεσίες στον πελάτη. Θα πρέπει να σταλεί ένα email παρακολούθησης σε πελάτες που έχουν πραγματοποιήσει μια αγορά ή είχαν κάποια αλληλεπίδραση με την εταιρεία σας.
Μπορείτε να παρακολουθήσετε ένα παράπονο πελάτη ζητώντας σχόλια σχετικά με το πόσο καλά επιλύθηκε το ζήτημα και προσφέροντας να προσπαθήσετε να διορθώσετε το ζήτημα εάν το επιθυμεί ο πελάτης.
Πρότυπα email εγγραφής ενημερωτικού δελτίου
An email subscription newsletter is a great way to take advantage of the good feeling a potential customer has before making a purchase. A welcome email can be added to the subscription email, with a personalized message and added value. The email should aim to create a connection between the business and the recipient. It is an effective Marketing strategy to build trust and provide additional information.
Πρότυπα email τελευταίας ευκαιρίας
Το email είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να πείσετε τους πελάτες σας να συμμετάσχουν στην πύλη πελατών σας. Προτείνεται η χρήση προτύπων email για πύλες πελατών. Η πολλαπλή πώληση και η πώληση υψηλού κέρδους είναι στρατηγικές για διαδικτυακά καταστήματα. Η ικανοποίηση του πελάτη είναι ένα εργαλείο μέτρησης για να διαπιστωθεί εάν είναι ικανοποιημένος με το προϊόν που αγόρασε. Ένα email παρουσίασης για έναν νέο υπάλληλο μπορεί να βοηθήσει στον εκσυγχρονισμό της εταιρικής κουλτούρας και στη δημιουργία καλύτερων σχέσεων εργασίας από την αρχή. Για τη συγκέντρωση αξιολογήσεων συνιστάται η χρησιμοποίηση των προαναφερθέντων στρατηγικών.
Πρότυπα email παρουσίασης νέου υπαλλήλου σε πελάτες
The title of an email introducing a new employee to clients should be carefully chosen, setting the tone for the rest of the message. Consider including the employee's name and job title in the subject line and avoiding use of jargon or acronyms. An informal tone can be used if appropriate. The main goal is to build trust and establish a better working relationship with clients. Some examples of subject lines are provided.
Πρότυπα email άρθρου που δημοσιεύθηκε εξωτερικά
Το email είναι αποτελεσματική μέθοδος διάδοσης ειδήσεων και η προώθηση διαδικτυακών σεμιναρίων είναι σημαντική για τη δηλωθεί συμμετοχή. Εξατομικευμένες και προσθετικές πληροφορίες στα email μπορούν να δημιουργήσουν εμπιστοσύνη και αξία στη σχέση με τον πελάτη. Τα emails που πρέπει να διαβαστούν είναι αποτελεσματική μέθοδος διάδοσης ειδήσεων και οι προωθήσεις μπορούν να βελτιώσουν τις πωλήσεις.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Ο ιστότοπός μας χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας ΄μας δίνετε την άδειά σας να χρησιμοποιούμε cookies όπως περιγράφεται από πολιτική απορήττου και cookies.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team