Το ακόλουθο άρθρο στοχεύει στο να παράσχει μια γενική επισκόπηση των βασικών, θεωριών και πρακτικών συμβουλών για την εξυπηρέτηση πελατών. Όλοι οι εμπλεκόμενοι στην εξυπηρέτηση πελατών – από τους εκπροσώπους υποστήριξης πρώτης γραμμής έως τους διευθυντές εξυπηρέτησης μπορούν να επωφεληθούν από αυτόν τον οδηγό. Μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί ως βοηθητικός πόρος για δωρεάν εκπαίδευση σε κέντρο εξυπηρέτησης, καρτέλες, τηλεφωνικό κέντρο και δυνατότητες ζωντανής συνομιλίας.
Ωστόσο, επειδή το θέμα της εξυπηρέτησης πελατών είναι τόσο ευρύ, αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε μερικά αναλυτικά άρθρα, ώστε να μπορείτε να λάβετε λεπτομερείς πληροφορίες. Επομένως, εάν θέλετε να μάθετε περισσότερα, μη διστάσετε να κάνετε κλικ στα θέματα που σας ενδιαφέρουν παρακάτω.
Τι σημαίνει ο σύγχρονος ορισμός της εξυπηρέτησης πελατών;
Ορισμός εξυπηρέτησης πελατών
Η εξυπηρέτηση πελατών είναι η υποστήριξη και βοήθεια που προσφέρουν οι επιχειρήσεις πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την αγορά των προϊόντων/υπηρεσιών. Η ποιότητα εξυπηρέτησης πελατών προσθέτει τεράστια αξία σε ένα προϊόν και συμβάλλει στη δημιουργία μακροχρόνιων σχέσεων με τους πελάτες.
Η σημερινή εξυπηρέτηση πελατών είναι κάτι πολύ περισσότερο από την παραδοσιακή τηλεφωνική υποστήριξη. Οι ραγδαίες τεχνολογικές εξελίξεις αναμόρφωσαν τον τρόπο που οι επιχειρήσεις αλληλεπιδρούν με τους πελάτες και δημιούργησαν τον πολλαπλασιασμό των ψηφιακών καναλιών εξυπηρέτησης. Η γρήγορη, αποτελεσματική, εξατομικευμένη υποστήριξη και μια απρόσκοπτη εμπειρία είναι αυτό που οι καταναλωτές αναμένουν γενικά από τις εταιρείες αυτές τις μέρες.
Μάθετε περισσότερες σε βάθος πληροφορίες σχετικά με τους τύπους εξυπηρέτησης πελατών.
Γιατί η εξυπηρέτηση πελατών πρέπει να αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα για κάθε επιχείρηση;
Καθώς οι προσδοκίες των καταναλωτών αυξάνονται, η παροχή εξαιρετικής εξυπηρέτησης είναι ένα από τα πιο πολύτιμα πράγματα που μπορεί να κάνει μια επιχείρηση για να παραμείνει ανταγωνιστική και επιτυχημένη μακροπρόθεσμα. Πολυάριθμες μελέτες έχουν αποδείξει ότι οι ευχαριστημένοι πελάτες είναι πιο αφοσιωμένοι και ξοδεύουν περισσότερα. Από την άλλη πλευρά, όσοι αντιμετωπίζουν κακή εξυπηρέτηση εγκαταλείπουν τις εταιρείες, το οποίο τους κοστίζει έσοδα και επηρεάζει τη φήμη τους.
Στατιστικά που καταδεικνύουν τη σημασία της παροχής εξαιρετικής εξυπηρέτησης πελατών:
Η κακή εξυπηρέτηση πελατών είναι που κοστίζει στις επιχειρήσεις περισσότερα από 75 δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως. Με το 42% των καταναλωτών να αναφέρει ότι εγκατέλειψε μια εταιρεία λόγω ανεπαρκούς εξυπηρέτησης πελατών. Ωστόσο, το 55% των καταναλωτών θα ήταν πιο πιστοί αν τους παρείχαν καλύτερη εξυπηρέτηση πελατών.
Για το 95% των ερωτηθέντων, η εξυπηρέτηση πελατών είναι σημαντική για την επιλογή και αφοσίωση σε μια εταιρεία. Το 61% έχει αλλάξει εταιρεία λόγω κακής εξυπηρέτησης πελατών.
- Οι προσδοκίες των καταναλωτών για εξυπηρέτηση μέσω ψηφιακών καναλιών συνεχίζουν να αυξάνονται. Το 81% των καταναλωτών ανέφερε ότι οι προσδοκίες τους για ψηφιακή εξυπηρέτηση πελατών είναι υψηλότερες σήμερα από ό,τι πριν από ένα χρόνο.
Ένας στους τρεις καταναλωτές είναι πρόθυμος να πληρώσει περισσότερα για να λάβει υψηλότερο επίπεδο εξυπηρέτησης πελατών.
Τα δύο τρίτα των καταναλωτών είναι πρόθυμοι να πληρώσουν για εξαιρετική εξυπηρέτηση πελατών, και το 31% είναι πρόθυμο να πληρώσει έως και 10% περισσότερο για εξαιρετική εξυπηρέτηση.
Το 97% των καταναλωτών αναφέρει ότι η κακή εξυπηρέτηση πελατών αλλάζει την αγοραστική συμπεριφορά. Το 87% αναφέρει ότι η καλή εξυπηρέτηση πελατών αλλάζει τη συμπεριφορά των καταναλωτών και το 46% συνεχίζει να αλλάζει την αγοραστική του συμπεριφορά δύο χρόνια μετά από μια κακή εμπειρία εξυπηρέτησης πελατών.
10 Κύριοι λόγοι για να επενδύσετε σε πρωτοβουλίες εξυπηρέτησης πελατών
Οι προσδοκίες εξυπηρέτησης πελατών αυξάνονται συνεχώς και αλλάζουν.
- Οι καταναλωτές εκτιμούν την εξυπηρέτηση υψηλής ποιότητας και είναι έτοιμοι να πληρώσουν περισσότερα για να τη λάβουν.
- Η εξυπηρέτηση πελατών μπορεί να επηρεάσει σημαντικά τις αγοραστικές αποφάσεις των καταναλωτών.
- Η καλή εξυπηρέτηση πελατών συμβάλλει στην αύξηση της ικανοποίησης των πελατών, στη βελτίωση των σχέσεων και της διατήρησης των πελατών.
- Οι ευχαριστημένοι καταναλωτές τείνουν να μοιράζονται τις θετικές εμπειρίες τους από τις υπηρεσίες τους, δημιουργώντας θετική διαφήμιση από στόμα σε στόμα για εταιρείες.
- Η εξαιρετική εξυπηρέτηση πελατών μπορεί να μετατρέψει τους πελάτες σε υποστηρικτές εταιρείας, γεγονός που φέρνει περισσότερη επισκεψιμότητα και παραπομπές.
- Οι καταναλωτές δεν θα ανεχτούν την κακή εξυπηρέτηση και θα αφήσουν τις εταιρείες που δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες εξυπηρέτησης τους.
- Οι δυσαρεστημένοι πελάτες μπορούν να βλάψουν τη φήμη μιας εταιρείας, μοιράζοντας τις αρνητικές εμπειρίες εξυπηρέτησης τους μέσω κοινωνικών δικτύων και ιστότοπων αξιολόγησης.
- Η επένδυση στη βελτίωση της εξυπηρέτησης είναι φθηνότερη από την αντιμετώπιση μιας κατεστραμμένης φήμης που προκαλείται από κακή εξυπηρέτηση.
- Η εξυπηρέτηση πελατών υψηλής ποιότητας οδηγεί τελικά σε συνεχή αύξηση των εσόδων.
Τι είδους δεξιότητες εξυπηρέτησης πελατών πρέπει να έχουν οι αντιπρόσωποί σας;
Για να παρέχετε άριστη εξυπηρέτηση πελατών, πρέπει να έχετε εκπροσώπους εξυπηρέτησης πελατών που να επιδεικνύουν συγκεκριμένες δεξιότητες. Οι δεξιότητες εξυπηρέτησης πελατών μπορούν να χωριστούν σε δύο κατηγορίες:
Κοινωνικές δεξιότητες
Η πρώτη κατηγορία περιλαμβάνει κοινωνικές δεξιότητες. Η δουλειά του αντιπροσώπου των πελατών είναι να επικοινωνεί με τους πελάτες αποδοτικά και αποτελεσματικά. Έτσι, η γνώση για το προϊόν/την υπηρεσία είναι απαραίτητη για να βοηθήσει τον πελάτη. Ωστόσο, η εξυπηρέτηση πελατών δεν αφορά μόνο την παροχή πληροφοριών/επίλυση προβλημάτων. Ο αντιπρόσωπος πρέπει επίσης να γνωρίζει πώς να κοινοποιεί το αποτέλεσμα ή τις πληροφορίες στον πελάτη. Ακολουθούν μερικές απαραίτητες κοινωνικές δεξιότητες που πρέπει να διαθέτει ο αντιπρόσωπος για να διαπρέψει στην εξυπηρέτηση πελατών:
- Υπομονή
- Ενσυναίσθηση
- Διαχείριση χρόνου
- Ευελιξία/Προσαρμοστικότητα
Τεχνικές δεξιότητες
Η άλλη κατηγορία ονομάζεται τεχνικές δεξιότητες. Αυτές οι δεξιότητες μπορούν να αποκτηθούν/διδαχθούν κατά τη διάρκεια της εκπαίδευσης, του σχολείου ή αυτοδίδακτα. Ακολουθούν μερικά παραδείγματα τεχνικών δεξιοτήτων:
- Τεχνικές δεξιότητες
- Δεξιότητες υπολογιστών
- Δεξιότητες αναλυτικής σκέψης
- Δεξιότητες Microsoft office
Βεβαιωθείτε ότι τα έχετε υπόψη κατά την πρόσληψη ενός νέου αντιπροσώπου πελατών. Ωστόσο, μην μένετε πολύ σε αυτά. Εάν η εταιρεία σας παρέχει κατάλληλη εκπαίδευση για την εξυπηρέτηση πελατών, το μόνο που χρειάζεστε είναι ένα άτομο με μεγάλο κίνητρο και πρόθυμο να μάθει.
Εάν δεν έχετε κατάλληλη εκπαίδευση για την εξυπηρέτηση πελατών, σας προτείνω να συνεχίσετε να διαβάζετε παρακάτω για να αποκτήσετε περισσότερες πληροφορίες και προοπτική για το πώς μπορεί να επηρεάσει τη συνολική επιτυχία της εταιρείας σας.
Τι είναι η εκπαίδευση εξυπηρέτησης πελατών και ποιος την χρειάζεται;
Η εκπαίδευση εξυπηρέτησης πελατών αναφέρεται στην εκμάθηση των υπαλλήλων εξυπηρέτησης πελατών στη γνώση, τις ικανότητες, τα εργαλεία και τις δεξιότητες που απαιτούνται για την εξυπηρέτηση και υποστήριξη των πελατών. Ως εκ τούτου, παρέχετε μεγαλύτερη αξία από τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μιας εταιρείας.
Η ποιότητα της εξυπηρέτησης πελατών που προσφέρει μια επιχείρηση δεν θα υπερβαίνει ποτέ την ποιότητα των ανθρώπων που την παρέχουν. Ανεξάρτητα από το πόσο ταλαντούχοι και έμπειροι μπορεί να είναι οι υπάλληλοι της εξυπηρέτησης, θα υπάρχουν πάντα περισσότερα να μάθουν ή νέες δεξιότητες να αναπτύξουν. Στην πραγματικότητα, οποιοσδήποτε υπάλληλος που αντιμετωπίζει πελάτες του οποίου η εργασία συνεπάγεται αλληλεπίδραση με πελάτες είτε προσωπικά είτε διαδικτυακά, θα πρέπει να υποβληθεί σε βασική εκπαίδευση στην εξυπηρέτηση πελατών. Εκτός από τους εκπροσώπους των υπηρεσιών, αυτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει και άλλες θέσεις όπως: τεχνική υποστήριξη και αντιπροσώπους πωλήσεων.

Η σημασία της εκπαίδευσης υποστήριξης πελατών
Οι υπάλληλοι εξυπηρέτησης πελατών είναι συνήθως το πρώτο σημείο επαφής που έχουν οι καταναλωτές με μια εταιρεία. Δημιουργούν τις πρώτες εντυπώσεις που επηρεάζουν την αντίληψη του πελάτη σας για την εταιρεία. Οι ανίκανοι, ανεκπαίδευτοι ή ανεπαρκώς εκπαιδευμένοι αντιπρόσωποι εξυπηρέτησης δεν είναι πιθανό να προσφέρουν εκπληκτική εξυπηρέτηση. Από την άλλη πλευρά, η καλή εξυπηρέτηση πελατών από κατάλληλα εκπαιδευμένους υπαλλήλους έχει ως αποτέλεσμα την αυξημένη ικανοποίηση των πελατών και τη βελτιωμένη εμπειρία πελατών. Γι’ αυτό η εκπαίδευση των ομάδων υποστήριξης πελατών είναι εξίσου σημαντική με την εκπαίδευση των ομάδων μάρκετινγκ και πωλήσεων.
Η καλύτερη εκπαίδευση στην εξυπηρέτηση πελατών δίνει τη δυνατότητα στους υπαλλήλους εξυπηρέτησης να ανταποκρίνονται αποτελεσματικά στις εξαιρετικά απαιτητικές προσδοκίες των καταναλωτών με γνώσεις τεχνολογίας. Επιπλέον, η επένδυση στην εκπαίδευση δίνει στους εργαζόμενους ένα αίσθημα αξίας, βελτιώνει το ηθικό και τα κίνητρά τους. Και όταν οι εργαζόμενοι αισθάνονται ότι τους εκτιμούν, εκτιμούν τους πελάτες τους και είναι πρόθυμοι να κάνουν το κάτι παραπάνω για αυτούς.
Η εξυπηρέτηση πελατών έχει γίνει ένας παράγοντας διαφοροποίησης της επωνυμίας για να βοηθήσει τις επιχειρήσεις να ξεχωρίζουν από τον ανταγωνισμό. Είναι ιδιαίτερα μια βασική πτυχή στην υπερκορεσμένη αγορά παρόμοιων προϊόντων/υπηρεσιών. Μερικές από τις πιο γνωστές πελατοκεντρικές μάρκες στον κόσμο όπως Η Amazon, η Zappos, η Ritz-Carlton και η Southwest Airlines δαπανούν σημαντικό μερίδιο των κερδών τους για την παροχή άριστης εξυπηρέτησης πελατών. Αυτές οι εταιρείες παρέχουν συνεχή εκπαίδευση στους υπαλλήλους τους ώστε να παρέχουν εξαιρετική εμπειρία στους πελάτες. Συνολικά, η επιτυχία τους αποδεικνύει ότι αξίζει την επένδυση.
Πώς επηρεάζει η κακή εξυπηρέτηση πελατών μια επιχείρηση;
Η κακή εξυπηρέτηση πελατών μπορεί να είναι μια γρήγορη καθοδική πορεία για κάθε επιχείρηση. Μπορεί να οδηγήσει σε:
- απώλεια πελατών
- απώλεια κερδών
- κακή εικόνα/φήμη εταιρείας
- απώλεια των καλύτερων υπαλλήλων
Είναι πραγματικά δύσκολο να αποκαταστήσετε την εμπιστοσύνη και τη συνολική προοπτική των πελατών σχετικά με την εταιρεία σας όταν έχει κακή φήμη. Μην υποτιμάτε τη δύναμη της εξυπηρέτησης πελατών.
Εάν θέλετε να μάθετε περισσότερα, ανατρέξτε στο άρθρο Πώς να αποφύγετε την κακή εξυπηρέτηση πελατών.
Ανακαλύψτε μόνοι σας
Κάντε πράξη τη γνώση δοκιμάζοντας δωρεάν όλα όσα περιγράφονται στην ακαδημία μας μέσα στο LiveAgent.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!
Frequently asked questions
Ποιος είναι ο ορισμός της εξυπηρέτησης πελατών;
Η εξυπηρέτηση πελατών μπορεί να οριστεί γενικά ως η υποστήριξη και βοήθεια που προσφέρουν οι επιχειρήσεις στους πελάτες τους. Αυτό μπορεί να συμβεί πριν, κατά τη διάρκεια και μετά την αγορά και χρήση των προϊόντων/υπηρεσιών. Η ποιοτική εξυπηρέτηση πελατών προσθέτει μεγάλη αξία σε ένα προϊόν και βοηθά στη δημιουργία μακροχρόνιων σχέσεων με τους πελάτες.
Γιατί η εξυπηρέτηση πελατών πρέπει να αποτελεί κορυφαία προτεραιότητα για κάθε επιχείρηση;
Καθώς οι προσδοκίες των καταναλωτών αυξάνονται, η παροχή εξαιρετικών υπηρεσιών είναι ένα από τα πιο πολύτιμα πράγματα που μπορεί να κάνει μια επιχείρηση για να παραμείνει ανταγωνιστική και επιτυχημένη μακροπρόθεσμα. Πολυάριθμες μελέτες έχουν αποδείξει ότι οι ευχαριστημένοι πελάτες είναι πιο πιστοί και ξοδεύουν περισσότερα. Από την άλλη πλευρά, όσοι αντιμετωπίζουν κακή εξυπηρέτηση εγκαταλείπουν την εταιρεία, γεγονός που τους κοστίζει έσοδα και επηρεάζει τη φήμη τους.
Τι είναι η εκπαίδευση εξυπηρέτησης πελατών και ποιος τη χρειάζεται;
Η εκπαίδευση στην εξυπηρέτηση πελατών αναφέρεται στην εκπαίδευση των εργαζομένων στην εξυπηρέτηση πελατών στις γνώσεις, τις ικανότητες, τα εργαλεία και τις δεξιότητες που απαιτούνται για την εξυπηρέτηση και την υποστήριξη πελατών. Εκτός από τους αντιπροσώπους εξυπηρέτησης, θέσεις όπως τεχνική υποστήριξη και αντιπρόσωποι πωλήσεων μπορούν επίσης να επωφεληθούν από την εκπαίδευση στην εξυπηρέτηση πελατών.
Πόσο σημαντική είναι η εκπαίδευση στην υποστήριξη πελατών;
Οι ανίκανοι, ανεκπαίδευτοι ή ανεπαρκώς εκπαιδευμένοι αντιπρόσωποι εξυπηρέτησης δεν είναι πιθανό να προσφέρουν εξαιρετική εξυπηρέτηση. Από την άλλη πλευρά, η καλή εξυπηρέτηση πελατών από κατάλληλα εκπαιδευμένους υπαλλήλους έχει ως αποτέλεσμα την αυξημένη ικανοποίηση των πελατών και τη βελτιωμένη εμπειρία πελατών. Γι’ αυτό η εκπαίδευση των ομάδων υποστήριξης πελατών είναι εξίσου σημαντική με την εκπαίδευση των ομάδων μάρκετινγκ και πωλήσεων.