• Ακαδημία
  • Πώς να δημιουργήσετε ένα πρόγραμμα αφοσίωσης πελατών

Πώς να δημιουργήσετε ένα πρόγραμμα αφοσίωσης πελατών

Πώς να δημιουργήσετε ένα πρόγραμμα αφοσίωσης πελατών

Η  έρευνα Yotpo σχετικά με τη στάση των Αμερικανών αγοραστών απέναντι στην αφοσίωση των πελατών το 2018 διαπίστωσε ότι πάνω από το 52% των αφοσιωμένων πελατών είναι έτοιμοι να συμμετάσχουν σε ένα πρόγραμμα αφοσίωσης, εάν κάποιο τους προσφερθεί.

Η Έκθεση Αφοσίωσης 2018 από την εταιρεία Bond Brand Loyalty αποκάλυψε επίσης ότι οι καταναλωτές ξοδεύουν 37% περισσότερα χρήματα σε επιχειρήσεις όταν είναι μέλη του προγράμματος αφοσίωσης, ενώ το 37% είναι ακόμη πρόθυμοι να πληρώσουν μια χρέωση για πρόσβαση σε βελτιωμένα προνόμια προγράμματος επιβράβευσης.

Τι είναι το πρόγραμμα αφοσίωσης πελατών;

Ένα πρόγραμμα αφοσίωσης πελατών είναι μια τακτική μάρκετινγκ. Χρησιμοποιείται από εταιρείες για να ενθαρρύνει τους επαναλαμβανόμενους πελάτες να αγοράζουν περισσότερα προσφέροντάς τους ορισμένα οφέλη και ανταμοιβές. Αυτά τα οφέλη μπορεί να διαφέρουν από εκπτώσεις ή δωρεάν προϊόντα σε οποιαδήποτε άλλα προνόμια που είναι πολύτιμα για τους πελάτες. Ένα αποτελεσματικό πρόγραμμα επιβράβευσης πελατών ουσιαστικά εκπληρώνει τρεις βασικούς στόχους μάρκετινγκ:

  • Βελτιώνει την αφοσίωση των πελατών και την αξία εφ’ όρου ζωής των πελατών.
  • Αυξάνει τα κέρδη με την πώληση, τις πωλήσεις υψηλού κέρδους και τις πολλαπλές πωλήσεις περισσότερων προϊόντων ή υπηρεσιών σε τρέχοντες πελάτες.
  • Ορίζει ένα ιδανικό προφίλ πελάτη καταγράφοντας δεδομένα πελατών και συμπεριφορές αγορών.

Εξαιρετικά προγράμματα αφοσίωσης πελατών (παραδείγματα):

  • Amazon Prime
  • Sephora Beauty Insider
  • Ανταμοιβές Starbucks
  • American Express Plenti
  • Virgin Atlantic Flying Club

Οφέλη από προγράμματα αφοσίωσης πελατών

Εκτός από την αυξημένη διατήρηση των πελατών και τα αυξημένα κέρδη: η προσφορά προγραμμάτων ανταμοιβής για πελάτες έχει ως αποτέλεσμα μια σειρά από άλλα οφέλη για τις επιχειρήσεις. Με τη σωστή στρατηγική, αυτά τα οφέλη επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να δημιουργήσουν μια βαθύτερη συναισθηματική σύνδεση με υπάρχοντες πελάτες, να αυξήσουν την πιο ουσιαστική αφοσίωση των πελατών και ακόμη να δημιουργήσουν υποστηρικτές της επιχείρησης.

Επιπλέον, επιτρέπουν τη συλλογή πολύτιμων δεδομένων πελατών που μπορούν να χρησιμοποιηθούν περαιτέρω για την εξατομίκευση των εμπειριών των πελατών. Έτσι, δημιουργούν στοχευμένες καμπάνιες μάρκετινγκ. Η εφαρμογή ενός προγράμματος αφοσίωσης είναι μια επένδυση. Βοηθά τις επιχειρήσεις να εξοικονομήσουν χρήματα, καθώς οι στρατηγικές διατήρησης είναι συνήθως λιγότερο δαπανηρές από την προσέλκυση νέων πελατών. Μπορείτε να βρείτε διαφορετικούς τύπους προγραμμάτων αφοσίωσης παρακάτω.

Βασικοί τύποι προγραμμάτων αφοσίωσης

  • Το πρόγραμμα πόντων προσφέρει στους πελάτες τη δυνατότητα να κερδίσουν πόντους που μπορούν να εξαργυρωθούν για εκπτώσεις ή άλλες ανταμοιβές.

  • Το κλιμακωτό πρόγραμμα βασίζεται στα επίπεδα αφοσίωσης: όσο περισσότεροι πόντοι κερδίζονται – τόσο υψηλότερες ανταμοιβές θα λαμβάνονται.

  • Το πρόγραμμα επί πληρωμή (μέλη VIP club) παρέχει πρόσβαση σε αποκλειστικά προνόμια για τα μέλη που πληρώνουν μηνιαία ή ετήσια συνδρομή.

  • Το πρόγραμμα με βάση την αξία περιλαμβάνει δωρεές της επιχείρησης σε φιλανθρωπικά ιδρύματα που επιτρέπει τη σύνδεση με πελάτες σε βαθύτερο επίπεδο.

  • Το πρόγραμμα συνασπισμού συνεπάγεται την συνεργασία με άλλες επιχειρήσεις για να προσφέρει στους πελάτες εκπτώσεις με τις σχετικές επωνυμίες.

  • Το πρόγραμμα παιχνιδιών υποστηρίζεται από παιχνιδοποίηση και επικεντρώνεται στην προσέλκυση πελατών, αντί να λαμβάνει συναλλαγές από αυτούς.

  • Το πρόγραμμα επιστροφής χρημάτων ενθαρρύνει τις επαναλαμβανόμενες δαπάνες πελατών προσφέροντας επιστροφή χρημάτων.

  • Το υβριδικό πρόγραμμα συνδυάζει διάφορους τύπους προγραμμάτων αφοσίωσης, συνήθως συστήματα βασισμένα σε πόντους και σε επίπεδο.

7 βήματα για τη δημιουργία ενός αποτελεσματικού προγράμματος αφοσίωσης πελατών

Ο σωστός σχεδιασμός προγράμματος αφοσίωσης πελατών είναι καθοριστικός. Ακολουθούν 6 σημαντικές πτυχές που πρέπει να λάβετε υπόψη κατά τη δημιουργία ενός προγράμματος αφοσίωσης για να διασφαλίσετε την επιτυχία και την κερδοφορία του.

1. Study your current customer base

The first step in rolling out an effective customer loyalty program is researching your existing customers. This gives you a clear understanding of which customers to target and determine their motivations to join a loyalty program.

2. Decide on the right types of rewards

According to the 2019 Loyalty Barometer Report by HelloWorld, from a rewards perspective;

  • 77% of consumers enjoy free products
  • 75% prefer discounts and offers
  • 66% would like to get free samples
  • 57% favor free services
  • 41% like chances to win prizes
  • 32% love receiving surprises from the brand

Moreover, choose the right types of incentives that are most relevant to your customers.

3. Make it simple and easy to use

The more complex the loyalty program is – the harder it is to encourage customers to enroll. The 2017 COLLOQUY Loyalty Census research revealed; ease of use is the main reason for participating in a loyalty program for 53% of U.S. consumers. Among other reasons, “easy to understand” was cited by 37% of respondents.

4. Ensure engagement through various channels

The 2018 Loyalty Program Consumer Survey by CodeBroker reported; nearly 75% of consumers would actively engage with loyalty programs if they could access their rewards information from their smartphones. It also found that;

  • 37% of loyalty program members prefer accessing loyalty program information via a periodic text message
  • 28% prefer a mobile app
  • 19% prefer desktop/laptop via a website

5. Avoid the most common pitfalls

As stated in the Loyalty Report 2018 by Bond Brand Loyalty; to ensure customer loyalty program success, the following TOP four pitfalls and sources of member frustration should be avoided:

  • Having expired points
  • Desired rewards being unavailable (either through blackouts or catalog changes)
  • Dealing with representatives who aren’t knowledgeable about the program
  • Being overwhelmed by emails

6. Make rewards valuable and easily attainable

Make sure the loyalty program offers rewards that are not only valuable for customers but are also easily attainable over a reasonable period of time. According to 2017 COLLOQUY Loyalty Census research and 2019 Loyalty Barometer Report by HelloWorld cited;

  • 57% – “it took too long to earn points of rewards”
  • 53% – “it did not provide rewards I was interested in”
  • 54% – “it takes too long to earn a reward”

These were the most common reasons for abandoning a customer loyalty program.

7. Measure the effectiveness and adjust if needed

When rolling out a loyalty program, there are a few important metrics to consider to measure its overall effectiveness. Such as customer retention rate, customer churn rate, Net Promoter Score, and Customer Effort Score. For example, if a loyalty program is successful; the customer retention rate should increase over time as more members join the program. If the numbers are not satisfactory, be ready to make the necessary changes. The changes are based on how the program is performing and how the customers are responding to it.

Προγράμματα αφοσίωσης πελατών για μικρές επιχειρήσεις

Έχουμε ήδη αναφέρει τα μεγάλα οφέλη από την ύπαρξη προγράμματος αφοσίωσης πελατών. Κάθε εταιρεία μπορεί να αξιοποιήσει αυτά τα προγράμματα, ακόμη και μια μικρή επιχείρηση. Η απόδοση επένδυσης είναι η διατήρηση των πελατών, η ευαισθητοποίηση των πελατών, οι παραπομπές και πολλά άλλα. Μην χάνετε αυτήν την ευκαιρία και επιλέξτε ένα φιλικό προς τον προϋπολογισμό σας πρόγραμμα αφοσίωσης για την επιχείρησή σας.

Παραδείγματα προγραμμάτων αφοσίωσης πελατών για μικρές επιχειρήσεις:

  • Κάρτες επιβράβευσης πελατών (κάρτες διάτρησης ή κάρτες μέλους)
  • Ηλεκτρονική εγγραφή
  • Email μάρκετινγκ
  • Εφαρμογές κινητού

Τα προγράμματα αφοσίωσης πελατών για μικρές επιχειρήσεις ενδέχεται να διαφέρουν από κλάδο σε κλάδο. Ωστόσο, δεν σημαίνει πάντα ότι το ένα είναι καλύτερο από το άλλο.

Εάν θέλετε να μάθετε περισσότερα, ανατρέξτε στο αναλυτικό άρθρο εκτίμησης πελατών.

Ανακαλύψτε μόνοι σας

Η γνώση είναι σημαντική, αλλά μόνο όταν εφαρμόζεται στην πράξη. Δοκιμάστε τα πάντα στην ακαδημία μας μέσα στο LiveAgent.

Try out LiveAgent for FREE

Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!

Frequently asked questions

Τι είναι ένα πρόγραμμα αφοσίωσης πελατών;

Ένα πρόγραμμα αφοσίωσης πελατών είναι μια τακτική μάρκετινγκ. Οι εταιρείες χρησιμοποιούν ένα πρόγραμμα αφοσίωσης για να ενθαρρύνουν τους πελάτες να αγοράσουν περισσότερα, προσφέροντάς τους ορισμένα οφέλη και ανταμοιβές.

Ποιο είναι ένα παράδειγμα ενός εξαιρετικού προγράμματος αφοσίωσης;

Ένα εξαιρετικό παράδειγμα προγράμματος αφοσίωσης είναι το Amazon Prime, το οποίο παρέχει δωρεάν παράδοση με άλλα προνόμια και παροχές για τα μέλη του.

Ποια είναι τα οφέλη των προγραμμάτων αφοσίωσης πελατών;

Εκτός από την αυξημένη διατήρηση πελατών και τα αυξημένα κέρδη, η προσφορά προγραμμάτων αφοσίωσης για τους πελάτες έχει ως αποτέλεσμα πολλά άλλα οφέλη για τις επιχειρήσεις. Όπως η δημιουργία καλύτερης σύνδεσης με τους υπάρχοντες πελάτες ή/και η προώθηση πιο ουσιαστικής συμμετοχής πελατών.

Πίσω στην Ακαδημία Δημιουργία ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμού

Ο ιστότοπός μας χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας ΄μας δίνετε την άδειά σας να χρησιμοποιούμε cookies όπως περιγράφεται από πολιτική απορήττου και cookies.

×
Προγραμματίστε μία ατομική κλήση και ανακαλύψτε πως μπορει το LiveAgent να ωφελήσει την επιχείρησή σας.

Είμαστε διαθέσιμοι σε πολλές ημερομηνίες

Προγραμματίστε ένα demo