Δωρεάν Δοκιμή

Language switcher

–Hidden comment

Use attributes in format region_from and region_to= to change the languages showing in language switcher.
Available regions are:
europe_from europe_to
asia_from asia_to
mideast_from mideast_to
america_from america_to

Example:
europe_from=0 europe_to=22 will put all languages (ordered in language switcher settings) from 1 to 21 to Europe region:
asia_from=22 asia_to=25 will put all languages from 23 to 24 (so only 2) into Asia region.

  • Ακαδημία
  • Πώς να δημιουργήσετε ένα πρόγραμμα αφοσίωσης πελατών

Πώς να δημιουργήσετε ένα πρόγραμμα αφοσίωσης πελατών

Η  έρευνα Yotpo σχετικά με τη στάση των Αμερικανών αγοραστών απέναντι στην αφοσίωση των πελατών το 2018 διαπίστωσε ότι πάνω από το 52% των αφοσιωμένων πελατών είναι έτοιμοι να συμμετάσχουν σε ένα πρόγραμμα αφοσίωσης, εάν κάποιο τους προσφερθεί.

Η Έκθεση Αφοσίωσης 2018 από την εταιρεία Bond Brand Loyalty αποκάλυψε επίσης ότι οι καταναλωτές ξοδεύουν 37% περισσότερα χρήματα σε επιχειρήσεις όταν είναι μέλη του προγράμματος αφοσίωσης, ενώ το 37% είναι ακόμη πρόθυμοι να πληρώσουν μια χρέωση για πρόσβαση σε βελτιωμένα προνόμια προγράμματος επιβράβευσης.

Τι είναι το πρόγραμμα αφοσίωσης πελατών;

Ένα πρόγραμμα αφοσίωσης πελατών είναι μια τακτική μάρκετινγκ. Χρησιμοποιείται από εταιρείες για να ενθαρρύνει τους επαναλαμβανόμενους πελάτες να αγοράζουν περισσότερα προσφέροντάς τους ορισμένα οφέλη και ανταμοιβές. Αυτά τα οφέλη μπορεί να διαφέρουν από εκπτώσεις ή δωρεάν προϊόντα σε οποιαδήποτε άλλα προνόμια που είναι πολύτιμα για τους πελάτες. Ένα αποτελεσματικό πρόγραμμα επιβράβευσης πελατών ουσιαστικά εκπληρώνει τρεις βασικούς στόχους μάρκετινγκ:

  • Βελτιώνει την αφοσίωση των πελατών και την αξία εφ’ όρου ζωής των πελατών.
  • Αυξάνει τα κέρδη με την πώληση, τις πωλήσεις υψηλού κέρδους και τις πολλαπλές πωλήσεις περισσότερων προϊόντων ή υπηρεσιών σε τρέχοντες πελάτες.
  • Ορίζει ένα ιδανικό προφίλ πελάτη καταγράφοντας δεδομένα πελατών και συμπεριφορές αγορών.

Εξαιρετικά προγράμματα αφοσίωσης πελατών (παραδείγματα):

  • Amazon Prime
  • Sephora Beauty Insider
  • Ανταμοιβές Starbucks
  • American Express Plenti
  • Virgin Atlantic Flying Club

Οφέλη από προγράμματα αφοσίωσης πελατών

Εκτός από την αυξημένη διατήρηση των πελατών και τα αυξημένα κέρδη: η προσφορά προγραμμάτων ανταμοιβής για πελάτες έχει ως αποτέλεσμα μια σειρά από άλλα οφέλη για τις επιχειρήσεις. Με τη σωστή στρατηγική, αυτά τα οφέλη επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να δημιουργήσουν μια βαθύτερη συναισθηματική σύνδεση με υπάρχοντες πελάτες, να αυξήσουν την πιο ουσιαστική αφοσίωση των πελατών και ακόμη να δημιουργήσουν υποστηρικτές της επιχείρησης.

Επιπλέον, επιτρέπουν τη συλλογή πολύτιμων δεδομένων πελατών που μπορούν να χρησιμοποιηθούν περαιτέρω για την εξατομίκευση των εμπειριών των πελατών. Έτσι, δημιουργούν στοχευμένες καμπάνιες μάρκετινγκ. Η εφαρμογή ενός προγράμματος αφοσίωσης είναι μια επένδυση. Βοηθά τις επιχειρήσεις να εξοικονομήσουν χρήματα, καθώς οι στρατηγικές διατήρησης είναι συνήθως λιγότερο δαπανηρές από την προσέλκυση νέων πελατών. Μπορείτε να βρείτε διαφορετικούς τύπους προγραμμάτων αφοσίωσης παρακάτω.

Βασικοί τύποι προγραμμάτων αφοσίωσης

  • Το πρόγραμμα πόντων προσφέρει στους πελάτες τη δυνατότητα να κερδίσουν πόντους που μπορούν να εξαργυρωθούν για εκπτώσεις ή άλλες ανταμοιβές.
  • Το κλιμακωτό πρόγραμμα βασίζεται στα επίπεδα αφοσίωσης: όσο περισσότεροι πόντοι κερδίζονται – τόσο υψηλότερες ανταμοιβές θα λαμβάνονται.
  • Το πρόγραμμα επί πληρωμή (μέλη VIP club) παρέχει πρόσβαση σε αποκλειστικά προνόμια για τα μέλη που πληρώνουν μηνιαία ή ετήσια συνδρομή.
  • Το πρόγραμμα με βάση την αξία περιλαμβάνει δωρεές της επιχείρησης σε φιλανθρωπικά ιδρύματα που επιτρέπει τη σύνδεση με πελάτες σε βαθύτερο επίπεδο.
  • Το πρόγραμμα συνασπισμού συνεπάγεται την συνεργασία με άλλες επιχειρήσεις για να προσφέρει στους πελάτες εκπτώσεις με τις σχετικές επωνυμίες.
  • Το πρόγραμμα παιχνιδιών υποστηρίζεται από παιχνιδοποίηση και επικεντρώνεται στην προσέλκυση πελατών, αντί να λαμβάνει συναλλαγές από αυτούς.
  • Το πρόγραμμα επιστροφής χρημάτων ενθαρρύνει τις επαναλαμβανόμενες δαπάνες πελατών προσφέροντας επιστροφή χρημάτων.
  • Το υβριδικό πρόγραμμα συνδυάζει διάφορους τύπους προγραμμάτων αφοσίωσης, συνήθως συστήματα βασισμένα σε πόντους και σε επίπεδο.

7 βήματα για τη δημιουργία ενός αποτελεσματικού προγράμματος αφοσίωσης πελατών

Ο σωστός σχεδιασμός προγράμματος αφοσίωσης πελατών είναι καθοριστικός. Ακολουθούν 6 σημαντικές πτυχές που πρέπει να λάβετε υπόψη κατά τη δημιουργία ενός προγράμματος αφοσίωσης για να διασφαλίσετε την επιτυχία και την κερδοφορία του.

1. Μελετήστε την τρέχουσα πελατειακή σας βάση

Το πρώτο βήμα για την ανάπτυξη ενός αποτελεσματικού προγράμματος αφοσίωσης πελατών είναι η έρευνα των υπαρχόντων πελατών σας. Αυτό σας δίνει μια σαφή εικόνα των πελατών που θα στοχεύσετε και θα καθορίσετε τα κίνητρά τους για συμμετοχή σε ένα πρόγραμμα αφοσίωσης.

2. Αποφασίστε για τους σωστούς τύπους ανταμοιβών

Σύμφωνα με την Έκθεση Βαρόμετρου Αφοσίωσης 2019 από τη HelloWorld, από την άποψη των ανταμοιβών:

  • Το 77% των καταναλωτών απολαμβάνουν τα δωρεάν προϊόντα
  • Το 75% προτιμούν εκπτώσεις και προσφορές
  • Το 66% θα ήθελε να πάρει δωρεάν δείγματα
  • Το 57% προτιμά τις δωρεάν υπηρεσίες
  • Το 41% θέλουν πιθανότητες να κερδίσουν βραβεία
  • Το 32% λατρεύει να λαμβάνει εκπλήξεις από τη επιχείρηση

Επιπλέον, επιλέξτε τους σωστούς τύπους κινήτρων που σχετίζονται περισσότερο με τους πελάτες σας.

3. Κάντε το απλό και εύκολο στη χρήση

Όσο πιο περίπλοκο είναι το πρόγραμμα αφοσίωσης – τόσο πιο δύσκολο είναι να ενθαρρύνει τους πελάτες να εγγραφούν. Η έρευνα  2017 COLLOQUY Loyalty Census αποκάλυψε: η ευκολία χρήσης είναι ο κύριος λόγος για τη συμμετοχή σε ένα πρόγραμμα αφοσίωσης για το 53% των καταναλωτών των ΗΠΑ . Μεταξύ άλλων λόγων, το “εύκολο στην κατανόηση” αναφέρθηκε από το 37% των ερωτηθέντων.

4. Εξασφαλίστε εμπλοκή μέσω διαφόρων καναλιών

Η Έρευνα για τους Καταναλωτές του Προγράμματος Αφοσίωσης 2018 από το CodeBroker ανέφερε: σχεδόν το 75% των καταναλωτών θα συμμετείχαν ενεργά σε προγράμματα επιβράβευσης αν μπορούσαν να έχουν πρόσβαση στις πληροφορίες ανταμοιβής τους από τα smartphone τους. Διαπίστωσε επίσης ότι:

  • Το 37% των μελών του προγράμματος επιβράβευσης προτιμούν την πρόσβαση σε πληροφορίες προγράμματος αφοσίωσης μέσω ενός περιοδικού μηνύματος κειμένου
  • Το 28% προτιμά μια εφαρμογή για κινητά
  • Το 19% προτιμά ιστοσελίδα μέσω επιτραπέζιου/φορητού υπολογιστή

5. Αποφύγετε τις πιο κοινές παγίδες

Όπως αναφέρεται στην Έκθεση Αφοσίωσης 2018 από την εταιρεία Bond Brand Loyalty: Για να διασφαλιστεί η επιτυχία του προγράμματος αφοσίωσης πελατών, πρέπει να αποφεύγονται οι ακόλουθες ΤΟΠ τέσσερις παγίδες και οι πηγές απογοήτευσης των μελών:

  • Οι πόντοι ανταμοιβής να έχουν λήξει
  • Οι επιθυμητές ανταμοιβές δεν είναι διαθέσιμες (είτε μέσω διακοπών ή αλλαγών στον κατάλογο)
  • Η συσχέτιση με αντιπροσώπους που δεν γνωρίζουν το πρόγραμμα
  • Όταν τους υπερφορτώνουν με email

6. Κάντε τις ανταμοιβές πολύτιμες και εύκολα εφικτές

Βεβαιωθείτε ότι το πρόγραμμα επιβράβευσης προσφέρει ανταμοιβές που δεν είναι μόνο πολύτιμες για τους πελάτες, αλλά είναι επίσης εύκολα προσβάσιμες για εύλογο χρονικό διάστημα. Σύμφωνα με την έρευνα COLLOQUY Loyalty Census 2017 και την έκθεση Loyalty Barometer 2019 από την HelloWorld:

  • To 57% – “χρειάστηκε πολύς χρόνος για να κερδίσω πόντους”
  • Το 53% – “δεν παρείχε ανταμοιβές για τις οποίες ενδιαφερόμουν”
  • Το 54% – “χρειάζεται πολύς χρόνος για να κερδίσω μια ανταμοιβή”

Αυτοί ήταν οι πιο συνηθισμένοι λόγοι για την εγκατάλειψη ενός προγράμματος αφοσίωσης πελατών.

7. Μετρήστε την αποτελεσματικότητα και προσαρμοστείτε εάν χρειάζεται

Κατά την ανάπτυξη ενός προγράμματος αφοσίωσης, υπάρχουν μερικές σημαντικές μετρήσεις που πρέπει να λάβετε υπόψη για να μετρήσετε τη συνολική αποτελεσματικότητά του. Όπως το ποσοστό διατήρησης των πελατών, το ποσοστό μετακίνησης των πελατών, το Net Promoter Score και το Customer Effort Score. Για παράδειγμα, εάν ένα πρόγραμμα αφοσίωσης είναι επιτυχές: το ποσοστό διατήρησης πελατών θα πρέπει να αυξάνεται με την πάροδο του χρόνου καθώς περισσότερα μέλη συμμετέχουν στο πρόγραμμα. Εάν οι αριθμοί δεν είναι ικανοποιητικοί, να είστε έτοιμοι να κάνετε τις απαραίτητες αλλαγές. Οι αλλαγές βασίζονται στην απόδοση του προγράμματος και στον τρόπο με τον οποίο οι πελάτες σας ανταποκρίνονται σε αυτό.

Προγράμματα αφοσίωσης πελατών για μικρές επιχειρήσεις

Έχουμε ήδη αναφέρει τα μεγάλα οφέλη από την ύπαρξη προγράμματος αφοσίωσης πελατών. Κάθε εταιρεία μπορεί να αξιοποιήσει αυτά τα προγράμματα, ακόμη και μια μικρή επιχείρηση. Η απόδοση επένδυσης είναι η διατήρηση των πελατών, η ευαισθητοποίηση των πελατών, οι παραπομπές και πολλά άλλα. Μην χάνετε αυτήν την ευκαιρία και επιλέξτε ένα φιλικό προς τον προϋπολογισμό σας πρόγραμμα αφοσίωσης για την επιχείρησή σας.

Παραδείγματα προγραμμάτων αφοσίωσης πελατών για μικρές επιχειρήσεις:

  • Κάρτες επιβράβευσης πελατών (κάρτες διάτρησης ή κάρτες μέλους)
  • Ηλεκτρονική εγγραφή
  • Email μάρκετινγκ
  • Εφαρμογές κινητού

Τα προγράμματα αφοσίωσης πελατών για μικρές επιχειρήσεις ενδέχεται να διαφέρουν από κλάδο σε κλάδο. Ωστόσο, δεν σημαίνει πάντα ότι το ένα είναι καλύτερο από το άλλο.

Εάν θέλετε να μάθετε περισσότερα, ανατρέξτε στο Αναλυτικό άρθρο εκτίμησης πελατών.

Ανακαλύψτε μόνοι σας

Η γνώση είναι σημαντική, αλλά μόνο όταν εφαρμόζεται στην πράξη. Δοκιμάστε τα πάντα στην ακαδημία μας μέσα στο LiveAgent.

https://www.youtube.com/watch?v=hESlAVnF8G4

Try out LiveAgent for FREE

Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 14-day free trial right away!

FREE TRIAL
{ “@context”: “https://schema.org”, “@type”: “FAQPage”, “mainEntity”: [{ “@type”: “Question”, “name”: “Τι είναι το πρόγραμμα αφοσίωσης πελατών;”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Ένα πρόγραμμα αφοσίωσης πελατών είναι μια τακτική μάρκετινγκ. Οι εταιρείες χρησιμοποιούν ένα πρόγραμμα αφοσίωσης για να ενθαρρύνουν τους πελάτες να αγοράσουν περισσότερα προσφέροντάς τους ορισμένα οφέλη και ανταμοιβές.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Ποιο είναι ένα παράδειγμα ενός εξαιρετικού προγράμματος αφοσίωσης;”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Ένα εξαιρετικό παράδειγμα προγράμματος αφοσίωσης είναι το Amazon Prime, το οποίο παρέχει δωρεάν παράδοση με άλλα προνόμια και οφέλη για τα μέλη τους.” } }, { “@type”: “Question”, “name”: “Ποια είναι τα οφέλη των προγραμμάτων αφοσίωσης πελατών;”, “acceptedAnswer”: { “@type”: “Answer”, “text”: “Εκτός από την αυξημένη διατήρηση των πελατών και τα αυξημένα κέρδη, η προσφορά προγραμμάτων ανταμοιβής για τους πελάτες έχει ως αποτέλεσμα πολλά άλλα οφέλη για τις επιχειρήσεις. Όπως η δημιουργία καλύτερης σύνδεσης με υπάρχοντες πελάτες ή/και η προώθηση πιο ουσιαστικής αφοσίωσης πελατών.” } }] }
Πίσω στην Ακαδημία Δημιουργία ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμού

Ο ιστότοπός μας χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας ΄μας δίνετε την άδειά σας να χρησιμοποιούμε cookies όπως περιγράφεται από πολιτική απορήττου και cookies.

×

Προγραμματίστε μία ατομική κλήση και ανακαλύψτε πως μπορει το LiveAgent να ωφελήσει την επιχείρησή σας.

Είμαστε διαθέσιμοι σε πολλές ημερομηνίες

Προγραμματίστε ένα demo