Ορισμός παρότρυνσης για δράση (CTA)
Η παρότρυνση για δράση (CTA) είναι ένας όρος μάρκετινγκ που αναφέρεται σε ένα συγκεκριμένο μέρος ενός μηνύματος μάρκετινγκ που προσπαθεί να πείσει τους χρήστες να εκτελέσουν την επιθυμητή ενέργεια. Τα CTA χρησιμοποιούνται σε κάθε βήμα της διοχέτευσης πωλήσεων. Μια παρότρυνση για δράση μπορεί απλώς να ενθαρρύνει τη δέσμευση (π.χ. ανάγνωση μιας άλλης ανάρτησης ιστολογίου, εγγραφή σε ένα ενημερωτικό δελτίο, λήψη ενός ηλεκτρονικού βιβλίου) ή να παρακινήσει μια άμεση αγορά. Αποτελεί ουσιαστικό μέρος κάθε εισερχόμενης στρατηγικής ψηφιακού μάρκετινγκ. Οι CTA χρησιμοποιούνται από τους επαγγελματίες του μάρκετινγκ τόσο σε ιστότοπους όσο και σε καμπάνιες μάρκετινγκ μέσω email για τη βελτίωση της αφοσίωσης των χρηστών, την καθοδήγηση των πιθανών πελατών στη διαδικασία αγοράς και την αύξηση των μετατροπών.
Μια παρότρυνση για δράση μπορεί να εμφανιστεί ως κουμπί με δυνατότητα κλικ (κουμπί παρότρυνσης για δράση), ένα banner, ένα κείμενο με υπερσύνδεσμο ή μια αναδυόμενη φόρμα σε έναν ιστότοπο. Συνήθως είναι γραμμένο με τη μορφή φράσεων δράσης με επιτακτικά ρήματα, όπως ‘εγγραφείτε, ‘καλέστε τώρα’, ‘μάθετε περισσότερα’, ‘αγοράστε τώρα’ κ.λπ. Η ιδέα είναι να παρακινηθούν οι χρήστες να κάνουν το επόμενο βήμα με καθιστώντας το προφανές και πειστικό, γεγονός που αυξάνει τις πιθανότητες να συνεχίσουν μέσω της διοχέτευσης μετατροπής. Ένα ισχυρό CTA μπορεί επίσης να παρέχει στους χρήστες έναν ισχυρό λόγο για άμεση αγορά. “Αγοράστε σήμερα για να λάβετε έκπτωση 50%” ή “Παραγγείλτε πριν από τα μεσάνυχτα για να λάβετε ένα δωρεάν δώρο” είναι μερικά παραδείγματα CTA που δημιουργούν την αίσθηση του επείγοντος.
Τι κάνει μια καλή παρότρυνση για δράση;
Ορατότητα
Μια παρότρυνση για δράση πρέπει να είναι εύκολα αντιληπτή για να τραβήξει αμέσως την προσοχή ενός δυνητικού πελάτη και να έχει υψηλότερη αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων. Το μέγεθος της γραμματοσειράς πρέπει να είναι αρκετά μεγάλο ώστε να ξεχωρίζει από το υπόλοιπο αντίγραφο της σελίδας.
Συναρπαστική σχεδίαση
Μια καλή παρότρυνση για δράση είναι ένας συνδυασμός πειστικής γλώσσας και συναρπαστικού σχεδιασμού. Τα φωτεινά χρώματα όπως το πράσινο, το κόκκινο, το κίτρινο και το πορτοκαλί είναι γνωστό ότι έχουν καλύτερη απόδοση από άλλα για τα κουμπιά CTA. Το χρώμα θα πρέπει επίσης να έρχεται σε αντίθεση με το κύριο θέμα χρώματος της σελίδας.

Κείμενο με δυνατότητα δράσης
Η έγκυρη γλώσσα και τα ρήματα δράσης όπως «πατήστε», «αγοράστε», «αρχίστε» συνήθως λειτουργούν καλά για το αντίγραφο παρότρυνσης για δράση. Είναι επίσης σύνηθες να γράφετε το κείμενο από την οπτική γωνία ενός επισκέπτη («Ξεκινήστε τη δωρεάν δοκιμή μου» αντί για «Ξεκινήστε τη δωρεάν δοκιμή σας»).
Αίσθηση του επείγοντος
Μια αποτελεσματική στρατηγική είναι να διασφαλίσετε ότι το CTA σας μεταφέρει την αίσθηση του επείγοντος και δημιουργεί το FOMO («Αγοράστε τώρα όσο εξαντλούνται οι προμήθειες», «Εγγραφείτε μέχρι την Παρασκευή για να λάβετε ΕΚΠΤΩΣΗ 15%»). Βοηθά τους επισκέπτες να αναλάβουν δράση αμέσως.
Με γνώμονα το όφελος
Ορισμένα από τα καλύτερα CTA είναι προσανατολισμένες στα οφέλη και επισημαίνουν ξεκάθαρα τα πλεονεκτήματα που θα αποκομίσουν οι χρήστες από τη λήψη μιας συγκεκριμένης ενέργειας («Λάβετε απάντηση σε λιγότερο από 60 δευτερόλεπτα»).
Παραδείγματα παρότρυνσης για δράση
Οι παροτρύνσεις για δράση μπορούν να τοποθετηθούν σχεδόν οπουδήποτε σε έναν ιστότοπο. Ακολουθούν μερικά από τα πιο κοινά παραδείγματα παρότρυνσης για δράση με βάση το πού βρίσκονται στην ιστοσελίδα.
Μόνιμο CTA κεφαλίδας/υποσέλιδου
Αυτός ο τύπος CTA παραμένει στατικός είτε στο επάνω είτε στο κάτω μέρος της οθόνης ανεξάρτητα από την κύλιση. Διασφαλίζει ότι το CTA παραμένει ορατό και άμεσα διαθέσιμο ανεξάρτητα από το πού βρίσκονται οι επισκέπτες στη σελίδα, ωστόσο δεν παρεμβαίνει στο πραγματικό περιεχόμενο.

Φόρμες opt-in στην πλαϊνή μπάρα
Οι φόρμες λήψης πλαϊνής μπάρας και οι διαφημίσεις πλαϊνής μπάρας είναι μερικά από τα πιο αποτελεσματικά CTA. Αυτά βρίσκονται σε μια εξαιρετικά ορατή περιοχή μιας ιστοσελίδας και χρησιμοποιούνται συνήθως για τη δημιουργία λιστών email («Εγγραφή τώρα»).

CTA τέλους περιεχομένου
Αυτή η παρότρυνση για δράση εμφανίζεται στο τέλος ενός τμήματος περιεχομένου, συνήθως ενός άρθρου/ανάρτησης ιστολογίου. Βοηθά στην προσέλκυση αναγνωστών ιστολογίου που φτάνουν σε αυτό το σημείο σε μια σελίδα και επομένως είναι πιθανότερο να πραγματοποιήσουν μετατροπή.

Αναδυόμενο CTA με πρόθεση εξόδου
Αυτά τα CTA ενεργοποιούνται όταν κάποιος πρόκειται να κάνει κλικ από τη σελίδα σας (συνήθως όταν το ποντίκι πηγαίνει προς το κουμπί X) και είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να προσελκύσετε δυνητικούς πελάτες πριν απομακρυνθούν. Μια μελέτη αποδεικνύει ότι τα αναδυόμενα παράθυρα με πρόθεση εξόδου προσελκύουν το 35% των ατόμων που πρόκειται να φύγουν.
Πώς ξέρετε εάν η παρότρυνση για δράση λειτουργεί καλά;
Η συνεχής μέτρηση της επιτυχίας της παρότρυνσης για δράση, συμπεριλαμβανομένης της δοκιμής A/B διαφορετικών εκδόσεων θα σας βοηθήσει να βελτιώσετε την απόκριση και τα ποσοστά μετατροπών. Συνιστάται να μετρήσετε την αποτελεσματικότητα του CTA σας παρακολουθώντας και αναλύοντας αυτές τις δύο μετρήσεις:
αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων (CTR): Το CTR μετριέται διαιρώντας τον συνολικό αριθμό μοναδικών επισκεπτών με τον αριθμό των επισκεπτών που κάνουν κλικ σε ένα κουμπί CTA. Σύμφωνα με την έρευνα Vye, το μέσο CTR για ένα στοιχείο παρότρυνσης για δράση είναι 4,23 τοις εκατό σε όλους τους κλάδους. Ωστόσο, ο αριθμός μπορεί να διαφέρει σημαντικά ανά κλάδο.
ποσοστό υποβολής: Το ποσοστό υποβολής είναι το ποσοστό των επισκεπτών που έκαναν κλικ στο κουμπί CTA και στη συνέχεια υπέβαλαν τις πληροφορίες τους/συμπλήρωσαν μια φόρμα ή έκαναν οποιαδήποτε άλλη επιθυμητή ενέργεια θέλετε να κάνουν.
Τελικά, ο απώτερος στόχος κάθε παρότρυνσης για δράση είναι να οδηγήσει τους επισκέπτες στη λήψη μιας τελικής απόφασης (συνήθως αγορά του προϊόντος ή της υπηρεσίας σας). Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο εάν το CTA σας λειτουργεί καλά, θα πρέπει να δείτε αυξημένη δημιουργία και μετατροπή δυνητικών πελατών.
Engage with website visitors and potential customers
Improve your customer service game with LiveAgent's help desk software packed with features!
Frequently asked questions
Τι είναι η παρότρυνση για δράση (CTA);
Το call to action (CTA) είναι μια δήλωση που χρησιμοποιείται στο μάρκετινγκ για να παρακινήσει τους χρήστες να εκτελέσουν μια συγκεκριμένη επιθυμητή ενέργεια. Αυτό μπορεί να κυμαίνεται από απλή προσέλκυση υποψήφιων πελατών (όπως η ενθάρρυνση των χρηστών να εγγραφούν στο ενημερωτικό δελτίο σας) μέχρι την ώθησή τους να αγοράσουν αμέσως. Τα CTA παρουσιάζονται συνήθως ως κουμπιά ή υπερσυνδεδεμένα κείμενα και μπορούν να βρεθούν σε οποιοδήποτε στάδιο μιας διοχέτευσης μετατροπής.
Τι κάνει μια καλή παρότρυνση για δράση;
Μια καλή παρότρυνση για δράση γίνεται εύκολα αντιληπτή και προσελκύει αμέσως την προσοχή των επισκεπτών. Έχει συναρπαστικό σχεδιασμό και περιλαμβάνει κείμενο με δυνατότητα δράσης που ενθαρρύνει τους χρήστες να αναλάβουν άμεση δράση. Μερικά από τα πιο αποτελεσματικά CTA μεταδίδουν την αίσθηση του επείγοντος και τονίζουν τα οφέλη που θα έχουν οι χρήστες κάνοντας κλικ στο κουμπί CTA.
Ποια είναι τα παραδείγματα μιας παρότρυνσης για δράση;
Το πιο κοινό και πιο αποτελεσματικό CTA αναδεικνύει αμέσως τα οφέλη. Είναι ορατό, συναρπαστικό, καλοσχεδιασμένο με κείμενα που μπορούν να λειτουργήσουν και μια αίσθηση επείγοντος. Βρίσκεται στατικά ως μόνιμα CTA κεφαλίδας/υποσέλιδου, φόρμες συμμετοχής στην πλαϊνή μπάρα, CTA τέλους περιεχομένου και αναδυόμενα παράθυρα με πρόθεση εξόδου.
Πώς ξέρετε εάν η παρότρυνση για δράση λειτουργεί καλά;
Μετρήστε το. Το πιο σημαντικό είναι η αναλογία κλικ προς αριθμό εμφανίσεων (μέρος επισκεπτών που κάνουν κλικ στο κουμπί CTA) και μπορείτε επίσης να παρακολουθείτε το ποσοστό υποβολής (ποσοστό επισκεπτών που έκαναν κλικ στο CTA σας και στη συνέχεια υπέβαλαν μια φόρμα ή έκαναν οποιαδήποτε άλλη επιθυμητή ενέργεια). Τελικά, εάν το CTA σας λειτουργεί καλά, θα πρέπει να δείτε βελτιωμένες μετατροπές.