Πρότυπα email απάντησης στα σχόλια πελατών για τη συλλογή και ανάλυση σχολίων, απάντηση σε αρνητικές κριτικές, χρήση προτύπων και επικοινωνία με τους πελάτες σε περίπτωση υποψίας ψευδών ή ανεπιθύμητων κριτικών.
Παρόλο που όλο και περισσότερες επιχειρήσεις έχουν αναγνωρίσει τη σημασία της συνεπούς συλλογής και ανάλυσης των σχολίων των πελατών, οι περισσότερες εξακολουθούν να δυσκολεύονται να εφαρμόσουν ένα αποτελεσματικό σύστημα παρακολούθησης σχολίων και ακόμη λιγότερες έχουν μια σαφή στρατηγική για την αντιμετώπιση των αρνητικών σχολίων. Εδώ είναι γιατί και πώς πρέπει να ανταποκρίνεστε στα σχόλια των πελατών, τόσο αρνητικά όσο και θετικά, μαζί με 10 πρότυπα παρακολούθησης σχολίων που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ως αφετηρία όταν δημιουργείτε τις δικές σας απαντήσεις.
Γιατί η απάντηση στα σχόλια των πελατών είναι κρίσιμη
Ενώ η παρακολούθηση των σχολίων που παρέχονται από πελάτες μέσω μιας φόρμας σχολίων αντιπροσώπων ή έρευνας είναι σημαντική, (καθώς τους δείχνει ότι εκτιμάτε τις απόψεις τους και είστε ανοιχτοί στις προτάσεις τους) η απάντηση σε δημόσιες κριτικές είναι ακόμη πιο κρίσιμη. Σύμφωνα με τα δεδομένα που συλλέγει η Invesp, το 90% των πελατών διαβάζει διαδικτυακές κριτικές πριν επισκεφθεί έναν ιστότοπο επιχείρησης και το 88% των πελατών εμπιστεύονται αυτές τις απόψεις όσο και τις προσωπικές προτάσεις.
Η έρευνα αξιολόγησης τοπικών καταναλωτών της BrightLocal αποκάλυψε επίσης ότι μεταξύ των καταναλωτών που διαβάζουν κριτικές, το 97% διαβάζει τις απαντήσεις των επιχειρήσεων σε κριτικές. Ο τρόπος που αποκρίνεστε μπορεί να κάνει τη διαφορά στην αντίληψη ενός πελάτη για την επιχείρησή σας, να επηρεάσει τη φήμη της επωνυμίας σας και να επηρεάσει τις αποφάσεις αγοράς των δυνητικών πελατών.
Πώς να απαντήσετε στα σχόλια των πελατών
10 βασικά πρότυπα απάντησης στα σχόλια πελατών
Ανεξάρτητα από το είδος των σχολίων των πελατών που αντιμετωπίζετε – θετικά, αρνητικά ή ουδέτερα – έχοντας έτοιμα πρότυπα απόκρισης που έχετε στη διάθεσή σας, μπορείτε να κάνετε τη διαδικασία απόκρισης σε αυτά πολύ πιο εύκολη. Ακολουθούν 10 παραδείγματα προτύπων απάντησης σχολίων που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ή να εμπνευστείτε για να γράψετε τα δικά σας:
Γενική απάντηση στα σχόλια των πελατών
Thank you for choosing us as your dedicated [product description] provider.
We are extremely grateful that you took the time to send us your feedback about our [Product/ Service]. I read through your feedback carefully, and consider your suggestions to be very insightful. I will pass it on to our product development team to see if they could implement any of these changes in the upcoming releases. I’ll be sure to keep you updated.
Thanks once again and looking forward to hearing more from you.
Cheers,
[YOUR SIGNATURE]
Απάντηση σε ουδέτερα σχόλια
Thank you so much for sharing your experience with [Product/ Company]. Your feedback helps us improve our product/ service for everyone.
If you’d like to discuss how we could’ve made your experience better, please call us at [phone number] or reply to this email. We look forward to hearing from you!
Thanks again,
[YOUR SIGNATURE]
Απάντηση σε θετική κριτική
We are incredibly grateful that you took the time out to share your feedback with [Company/ Product/ Service]. Customer satisfaction is our top priority and we are thrilled that you enjoyed your experience – it means the world to our entire team!
We look forward to serving you again soon.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
Απάντηση σε θετική κριτική μόνο για αξιολόγηση
We’re so happy that you are pleased with [Product/ Service]. [Company name] strives to deliver the best customer experience, and it makes our day to know we have accomplished just that.
Best,
[YOUR SIGNATURE]
Απάντηση σε αρνητική κριτική
Thank you for your feedback and for bringing this to our attention. I’m so sorry to hear of your less than satisfactory experience with [Product/ Service] and hope you will accept our sincerest apologies.
Could you please let me know what specific issues you’ve encountered? I’d love to help where I can and pass along your suggestions to our team, but I need just a bit more information from you.
I understand how disappointing it can be [to sign up for a service/ purchase a product] and not have it meet your expectations, so hopefully, we can get this sorted out. If not, I’ll be happy to issue you a refund.
Please give us a call at [phone number] or reply to this email with more information so that we can make things right for you.
Thank you for your business,
[YOUR SIGNATURE]
Απάντηση σε αρνητική κριτική μόνο για αξιολόγηση
We’re so sorry to hear your experience was less than 5-stars and did not meet your expectations. Please help us improve by providing us with more information. If you’re open to discussing your experience further, we can be reached at [phone number/ email address].
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
Απάντηση σε ψεύτικη/ανεπιθύμητη κριτική
We cannot find any record of you in our system and your review violates [Review Site] policies so we have flagged it for removal.
If you are using another name that is not recorded in our database, please feel free to reach out to us. For any other questions or concerns, you are welcome to contact us at [email address/ phone number].
Best,
[YOUR SIGNATURE]
Απάντηση σε μια θετική κριτική που αναφέρει τα μέλη της ομάδας
Thank you so much for the excellent feedback. We are happy that you enjoyed your experience with us. You’re right, [Team Member] is always going above and beyond to ensure our customers receive the best possible service they can. We’ll be sure to share your praises with them.
Looking forward to serving you again soon!
[YOUR SIGNATURE]
Απάντηση σε μια αρνητική κριτική που αναφέρει τα μέλη της ομάδας
Thank you for bringing this to our attention. I’d like to sincerely apologize for the experience you had with [Agent Name]. We strive for excellence in customer service, but it’s clear we missed the mark in your case.
As a result of your feedback, we are providing our team with additional customer service training to prevent similar situations from happening in the future.
That being said, if there’s anything else that I can help you with at the moment, please feel free to reach out and I would be more than happy to help. We do appreciate your business and hope to earn back your trust.
Thanks again,
[YOUR SIGNATURE]
Απάντηση σε μια έρευνα σχολίων
Thank you for taking the time to complete our recent survey. Your responses will help us serve you and our other users in the future. We truly value your feedback and look forward to hearing more from you more often.
In the meantime, if you have any questions, concerns, or further suggestions, don’t hesitate to let us know by replying to this email – we’ll be happy to help!
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
Register for a free 30-day trial today. No credit card required.
Discover all that LiveAgent help desk software has to offer. Save our feedback response email templates, and send them out directly from your agent panel.
Εάν οι πελάτες είναι ικανοποιημένοι με την ομάδα υποστήριξής σας και την υπηρεσία που παρέχετε, είναι πιο πιθανό να προτείνουν την εταιρεία σας στους φίλους τους. Και, όταν οι πελάτες είναι ικανοποιημένοι, είναι πιο πιθανό να είναι πιστοί και να συνεχίσουν να υποστηρίζουν την επιχείρησή σας.
Τα καλά σχόλια των πελατών είναι όταν οι άνθρωποι αφιερώνουν χρόνο για να εκφράσουν τις σκέψεις τους για ένα προϊόν που χρησιμοποιούν. Είναι σημαντικό να γνωρίζετε τι πιστεύουν οι πελάτες για το προϊόν σας και πώς να το βελτιώσετε.
Υπάρχουν δύο τύποι σχολίων πελατών: ζητημένα και αυτόκλητα. Τα ζητημένα σχόλια είναι πληροφορίες που ζητάτε από τους πελάτες. Μπορείτε να ζητήσετε σχόλια μέσω ερευνών, συνεντεύξεων εξόδου και ερωτηματολογίων. Τα αυτόκλητα σχόλια είναι πληροφορίες που σας παρέχουν οι πελάτες χωρίς να το ζητήσετε. Μπορείτε επίσης να λάβετε αυτόκλητα σχόλια πελατών παρατηρώντας τις αντιδράσεις των πελατών στο προϊόν ή την υπηρεσία σας.
The text discusses increasing sales through targeted advertising emails and effective customer service. Utilizing the right channels and email templates is crucial. LiveAgent customer service software and alternative solutions are mentioned. Offering discounts can attract new customers and increase profits, but negotiating deals can be challenging. Various email categories are recommended for a successful marketing strategy.
Πρότυπα email μιας πρώτης ματιάς σε διαδικτυακά σεμινάρια
Email and telephone communication strategies are effective for disseminating news, increasing sales, and improving customer relations. Personalization and additional information in emails can create trust and value in the customer relationship. Telephone communication is still important for direct and important messaging. Inviting customers to phone calls can be effective but should be done with care.
Η χρήση προτύπων email είναι εξαιρετική προσθήκη στη στρατηγική πωλήσεών. Τα email αναπλήρωσης είναι επίκαιρα και αποδοτικά, μπορούν να αυξήσουν την επισκεψιμότητα και αφοσίωση των πελατών. Επιπλέον, παρέχονται πρότυπα email παραπομπής πελατών B2B που μπορούν να αξιοποιηθούν για αύξηση των εσόδων και της κερδοφορίας και διατήρηση των υπαρχόντων πελατών.
Πρότυπα email ευχαριστούμε για την παραγγελία σας
Including a coupon in a thank-you email is a good way to increase customer loyalty, as long as the coupon is relevant to your product or service and valuable to your customers. Be sure to include the expiration date and any other necessary details, such as minimum purchase amounts.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Ο ιστότοπός μας χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας ΄μας δίνετε την άδειά σας να χρησιμοποιούμε cookies όπως περιγράφεται από πολιτική απορήττου και cookies.
Answer more tickets with our all-in-one help desk software. Try LiveAgent for 30 days with no credit card required.
Hello, I’m Andrej. We’re thrilled to invite you to an exclusive software demo where we’ll showcase our product and how it can transform your customer care. Learn how to achieve your business goals with LiveAgent or feel free to explore the best help desk software by yourself with no fee or credit card requirement.
Andrej Saxon | LiveAgent support team