Πρότυπα απολογητικών email

Κάθε επιχείρηση κάνει λάθη κάθε τόσο. Και στις περισσότερες περιπτώσεις, ένα απλό αλλά επαγγελματικό email συγγνώμης μπορεί να αλλάξει προς το καλύτερο την αντίληψη του πελάτη για την κατάσταση και να σας βοηθήσει να διατηρήσετε τη σχέση σας μαζί του. Ανεξάρτητα από το τι συνέβη και το ποιος έφταιξε, μια καλοφτιαγμένη, έγκαιρη, επιστολή συγγνώμης μπορεί να συμβάλει σημαντικά στη μετατροπή μιας αρνητικής εμπειρίας πελάτη σε θετική, αυξάνοντας παράλληλα τη διατήρηση πελατών και μειώνοντας την αναστάτωση.

Στην πραγματικότητα, σύμφωνα με την έκθεση της RightNow, το 63% των καταναλωτών θα ήταν πρόθυμοι να επιστρέψουν σε μια εταιρεία μετά από μια αρνητική εμπειρία, εάν λάμβαναν συγγνώμη/διόρθωση από επόπτες/κεντρικά γραφεία. Ταυτόχρονα, το να μην απολογείσαι καθόλου ή να προσφέρεις μια κακή συγγνώμη μπορεί εύκολα να κάνει τα πράγματα χειρότερα. Παρακάτω είναι μερικές συμβουλές για το πώς να γράψετε ένα αποτελεσματικό απολογητικό email στους πελάτες μαζί με 10 έτοιμα πρότυπα απολογητικών email που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε όποτε χρειαστεί να απαντήσετε σε παρόμοια κατάσταση και να ζητήσετε συγγνώμη εκ μέρους της επιχείρησής σας.

Πώς να γράψετε ένα απολογητικό email στους πελάτες

  • Ξεκαθαρίστε ότι ζητάτε συγγνώμη για αυτό που συνέβη χωρίς να μεταθέσετε την ευθύνη.
  • Να είστε κάτοχος του λάθους και να αναλάβετε την ευθύνη ακόμα κι αν δεν φταίτε εσείς.
  • Αναγνωρίστε τα αρνητικά συναισθήματα, τα αισθήματα και τους πόνους του πελάτη.
  • Να είστε διαφανείς και να λέτε στους πελάτες τι πήγε στραβά και τι προκάλεσε το πρόβλημα.
  • Δώστε ένα σαφές σχέδιο αποκατάστασης και εξηγήστε τι θα κάνετε ή έχετε κάνει για να διορθώσετε τα πράγματα.
  • Περιγράψτε τα βήματα που λαμβάνετε για να διασφαλίσετε ότι το λάθος δεν θα επαναληφθεί.
  • Προσφέρετε επιστροφή χρημάτων ή οποιαδήποτε άλλη λογική αποζημίωση, εάν είναι λογικό.
  • Εξατομικεύστε το απολογητικό μήνυμα, όταν είναι δυνατόν.
Πρότυπο απολογητικό email Kukuruza
Πρότυπο απολογητικό email Kukuruza

10 πρότυπα απολογητικά email για τους πελάτες

Είτε έχετε να κάνετε με κατεστραμμένα προϊόντα, προβλήματα χρέωσης, διακοπές υπηρεσιών, αρνητικές εμπειρίες υποστήριξης πελατών ή οτιδήποτε άλλο, το να έχετε στη διάθεσή σας σταθερά πρότυπα απολογητικά email σας επιτρέπει να αντιδράτε γρήγορα και περιεκτικά κάθε φορά που κάτι δεν πάει όπως είχε προγραμματιστεί. Ακολουθούν 10 πρότυπα απολογητικά μηνύματα που μπορούν να χρησιμεύσουν ως προτροπή για διαφορετικές καταστάσεις στις οποίες θα πρέπει να ζητήσετε συγγνώμη από τους πελάτες σας.

Ένα απολογητικό email απογοητευτικού προϊόντος


Hi [Name],

On behalf of our company, I want to apologize for sending you a defective item.

Our team tries to implement effective quality control for our products, but we failed this time, and we regret that your product slipped past our quality measures. I realize it was frustrating for you and I’m very sorry.

In order to make things right I’d like to propose two solutions:

[Solution 1: for example, full refund]
[Solution 2: for example, replace the product with a new one]

All you have to do is inform me what suits you best and leave the rest up to me.

Thank you for your patience.
[YOUR SIGNATURE]

Απολογητικό email από την SaaS για προβλήματα με προϊόν


Hi [Name],

We’re so sorry about the issues you’ve been having with [product]. We know how frustrating it is when technical issues prevent you from getting your work done.

This was likely caused by a malfunction in our own servers, so we’re actively trying to minimize the possibility of this happening again.

In the meantime, we’re going to give you back this month’s subscription cost as an additional apology.

Thank you for your patience. Don’t hesitate to get in touch if you’d like any help or more
information.

Best,
[YOUR SIGNATURE]

Απολογητικό email αρνητικής εμπειρίας υποστήριξης πελατών


Dear [Name],

I’m so sorry to hear about the poor experience you had with our customer support agent. I realize how frustrating it must be to [details of the issue]. We obviously failed this time, and for that, we are very sorry.

Our customer support reps have all been trained on how to handle our customers’ issues, including how to escalate problems that they are unable to assist with. However, as a result of this experience, we’ve decided to provide additional training to our entire customer support team to make sure that this won’t happen again.

As an additional apology, we’re sending you a 20% discount for your next order. You can use this code: [CODE]

Thank you for your patience and for bringing the issue to our attention. Let me know If there’s anything else we can do.

Best,
[YOUR SIGNATURE]

Απολογητικό email διακοπής λειτουργίας της υπηρεσίας


Dear [Name],

I want to apologize for our extended downtime yesterday. As stated in our SLAs, our team guarantees 99% uptime every day, and this was one of the few times we failed to uphold our standard. We realize we caused operational problems to you and we are very sorry for that.

This was likely caused by [explaining the reason].

We’ll do our best to make sure this doesn’t happen again. As an additional apology, we are offering [details of your offering].

Thank you for your patience and understanding. As always, if you have any questions or issues, please let us know.

Sincerely,
[YOUR SIGNATURE]

Απολογητικό email σφάλματος χρέωσης


Dear [Name],

Thank you for contacting our customer support and for bringing this issue to our attention. We’re so sorry that you were charged twice for the same product.

This is a terrible mistake caused by a glitch in our billing system, and we’re currently looking into how this could have happened. As soon as we find the bug in our system, we’re going to squash it!

In the meantime, we have refunded you the full amount of one of the charges, including extra charges and tax. Please allow 1-3 business days for the amount to appear back on your credit card.

Getting overcharged is a stressful and frustrating ordeal, and we’re sorry once again to have put you through that. If there are any other issues or questions, please don’t hesitate to contact us.

Regards,
[YOUR SIGNATURE]

Απολογητικό email θέματα ιστοτόπου


[Name],

We blew it!

You may have noticed that our website had trouble today keeping up with the unexpectedly large amount of interest in our [details of promo] sale.

We’re happy to say this has now been fixed – hurrah!

If you had trouble shopping, don’t worry – we have extended our sale until [date]!

Sorry for any inconvenience caused.
[YOUR SIGNATURE]

Πρότυπο απολογητικό email για θέματα παράδοσης


[Name],

We just realized that the [type of emails] emails we’ve been sending to you lately might have not gotten through to you on time.

There has been a glitch in our database, but the good news is that it’s all sorted now, so you’ll be kept up-to-date with our exclusive deals and promotions. We’ll also make sure this doesn’t happen again.

We’re very sorry if in the meantime you’ve missed some of our offers. By way of an apology, we’d like to give you [details of your offer].

Thanks for understanding.
[YOUR SIGNATURE]

Απολογητικό email ανάκλησης προϊόντος


Dear valued customer,

Due to [reasons], we must recall our [product]. We are very sorry that [product] has slipped past our quality standards.

If you have bought this item, please click below for details of how to return it and receive a full refund (plus a little extra compensation).

We will continue to create the products that our customers love, but with more extensive quality testing to ensure that this situation remains an isolated incident.

We thank you all for your loyalty over these [number] years that we have been in business — we will work hard to not disappoint you in the future. Once again, please accept our apologies for this unpleasant event.

Sincerely,
[YOUR SIGNATURE]

Μαζικά απολογητικά email


To our valuable [Company name] customers,

As you may already know, at [time] today, we experienced [description of issue], which affected [number] customers. We realize that caused operational problems to many of you and we would like to apologize for that.

Here’s what happened: [details of the problem and status of the resolution].

Our company aims to offer the best possible service to our customers, and we know we’ve let you down. We are taking this incident very seriously and are doing a full analysis on this issue, the root cause, the impact, and how to prevent this from happening again.

As an additional apology, anyone who was affected by this will be able to [details of your offering]. While we understand it can’t exactly make up for the inconvenience we caused, we hope it’ll go some way towards making amends.

Thank you for your patience. If there is anything else our team can do to improve your experience, please don’t hesitate to reply to this email and ask.

Sincerely,
[YOUR SIGNATURE]

Απολογητικό email παρακολούθησης


Hello [Name],

I wanted to check in with you regarding the issue you had the other day with [details of the issue]. I know we let you down, and I’m sorry once again for that.

So, I’m following up on the solution we provided. Did it help? Could we have done better? Please let us know.

I’d be happy to assist if you have any other questions or concerns.

Regards,
[YOUR SIGNATURE]

Τώρα που ξέρετε πώς να ζητάτε συγγνώμη για τα λάθη που έχετε κάνει, τι θα λέγατε να μάθετε πώς να απορρίπτετε ευγενικά τα αιτήματα των πελατών;

Discover endless customization opportunities today!

Sign up for our free, 14-day, all-inclusive trial and experience all that LiveAgent has to offer-- including customizable email templates.

Frequently asked questions

Πώς ζητάτε επαγγελματικά συγγνώμη σε ένα email;

Η επαγγελματική συγγνώμη σε ένα email θα πρέπει να γίνεται με την ειλικρινή αναγνώριση του προβλήματος και την ανάληψη ευθύνης. Επιπλέον, προσπαθήστε να προσφέρετε μια πιθανή λύση. Το πιο σημαντικό, μην κάνετε αντιγραφή και επικόλληση γενικών συγγνώμης.

Τι λέτε όταν κάποιος ζητά συγγνώμη σε ένα email;

Απλώς τους ευχαριστήστε για το email και εκφράστε ότι εκτιμάτε τη συγγνώμη/την άμεση απάντηση.

Ποια είναι τα βήματα για να ζητήσετε επαγγελματικά συγγνώμη από τον πελάτη σας;

1. Αναλάβετε την ευθύνη για το λάθος.

2. Αναγνωρίστε ότι το λάθος ήταν πρόβλημα για τον πελάτη σας.

3. Απολογηθείτε.

4. Προσφέρετε λύσεις για να διορθώσετε το λάθος.

5. Ως ένδειξη καλής πίστης, κάντε κάτι καλό για τον πελάτη σας.

Πίσω στα Πρότυπα Δημιουργία ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμού

Ο ιστότοπός μας χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας ΄μας δίνετε την άδειά σας να χρησιμοποιούμε cookies όπως περιγράφεται από πολιτική απορήττου και cookies.

×
Προγραμματίστε μία ατομική κλήση και ανακαλύψτε πως μπορει το LiveAgent να ωφελήσει την επιχείρησή σας.

Είμαστε διαθέσιμοι σε πολλές ημερομηνίες

Προγραμματίστε ένα demo