Πρότυπα email τηλεφωνικών πωλήσεων για επιχειρήσεις B2B που επιθυμούν αποτελεσματική επικοινωνία με δυνητικούς πελάτες μέσω email. Συμβουλές για τη δημιουργία εξατομικευμένων και αποτελεσματικών email, συγκεκριμένα παραδείγματα και οδηγίες για τη βελτίωση των αποτελεσμάτων των email καμπανιών
Για τις επιχειρήσεις B2B, το ψυχρό μάρκετινγκ μέσω email ήταν πάντα και παραμένει ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους δημιουργίας ποιοτικών δυνητικών πελατών. Ένα καλοφτιαγμένο, εξατομικευμένο και εξαιρετικά στοχευμένο ψυχρό email μπορεί να είναι το σημείο εκκίνησης μιας επιτυχημένης αλληλεπίδρασης πωλήσεων. Ωστόσο, δεδομένου ότι ένα ψυχρό email -παρόμοιο με τις ψυχρές τηλεφωνικές κλήσεις– είναι το είδος του email που στέλνετε σε έναν δυνητικό πελάτη με τον οποίο δεν έχετε προηγούμενη σχέση – το να κάνετε τους υποψήφιους πελάτες να απαντήσουν (ή ακόμα και να ανοίξουν) ένα ψυχρό email μπορεί να είναι μια πρόκληση για τους αντιπροσώπους πωλήσεων. Ακολουθούν ορισμένες βέλτιστες πρακτικές για την αποστολή ψυχρών email B2B, μαζί με μια λίστα αποδεδειγμένων γραμμών θέματος και 10 πρότυπα email ψυχρών πωλήσεων που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για τις εξερχόμενες καμπάνιες μέσω email σας.
Εξατομικεύστε κάθε μήνυμα με βάση τα διαθέσιμα δεδομένα – η Woodpecker διαπίστωσε ότι το μέσο ποσοστό απόκρισης των σύνθετων εξατομικευμένων email είναι 17% (σε σύγκριση με 7% για μη εξατομικευμένα email).
Ολοκληρώστε με μια σαφή παρότρυνση για δράση για να ενθαρρύνετε περαιτέρω αφοσίωση – όπως ζητώντας του να σας συνδέσει με το κατάλληλο άτομο, να κανονίσετε μια σύντομη κλήση, να προγραμματίσετε μια επίδειξη κ.λπ.
My name is [First name], and I’m the head of business development efforts at [Your company]. We recently launched a new [product] that helps [one sentence pitch].
I’m taking an educated guess here– based on your online profile, you appear to be an appropriate person to connect with, or might be able to point me in the right direction.
I’d like to speak with someone from [Prospect’s company] who is responsible for [handling something that’s relevant to my product].
If that’s you, are you open to a 15-minute call on [date and time] to discuss how [product] can specifically help your business? If not you, who do you recommend I should contact?
I’d appreciate the help!
[YOUR SIGNATURE]
This is [Your name] with [Your company]. I work with businesses in the [specific] industry and saw you visited our website in the past.
This inspired me to spend a few minutes on [Prospect’s company] website to learn more about how you’re approaching [their strategy for sales/ marketing/ customer service, etc.]. I noticed some areas of opportunity and decided to reach out to you directly.
[Your company] is working with similar companies in your industry, such as [Customer 1], [Customer 2], and [Customer 3] to help them accomplish [specific goals], and giving them the [tools/solutions] to succeed.
If you’d like to learn more, let’s set up a quick call. How does [Day/ time] look on your calendar?
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
[Your name] from [Your company] here. I know you’re busy, so I’ll keep this short.
[Prospect’s company] is on my radar because we’ve helped organizations like [Customer 1], [Customer 2], and [Customer 3] to improve [the benefit your product provides] and achieve [results].
Is this something that might interest your organization right now? If so, are you or someone from the team available to hop on a quick call sometime over the next week or two?
Best,
[YOUR SIGNATURE]
Just ran across your website and noticed you were using [your competitor’s product]. How is it working out for you?
Our product is similar to that, however, it also provides [key differentiators]. If you’re up for it, I would love to jump on a quick call with you and get your opinion on how we could make [Prospect’s company] better and see if it would make sense for us to work together.
Would [date and time] be a good time for you? (If not, I’m flexible, just let me know).
Best,
[YOUR SIGNATURE]
[Your name] from [Your company] here. I saw you recently downloaded our whitepaper about [topic of whitepaper], so I thought I’d reach out.
[Prospect’s company] looks like a great fit for [Your company] and I’d love to understand what your goals are for this year.
We often help companies like yours grow with:
A solution/result
B solution/result
C solution/result
If you’d like to learn how [Your company] can help you reach [X goals], feel free to book time on my calendar here: [link]
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
[Mutual connection] recommended we get in touch, hope you don’t mind me reaching out. I work for [Company name] that provides [short product pitch].
[Product name] has been helping businesses like yours [achieve specific goals]. I believe it’s something that might be valuable to you.
How do you feel about a quick call next week to discuss this further? Let me know when works best for you.
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
My name is [Your name] and we work with companies like [Company names] to improve their [sales/ marketing efforts/ customer experience, etc.].
I’ve already started looking at [Prospect’s company] website and I have a few ideas about how you can increase your […]. For example, [details on how you can help them achieve their goals].
I actually have more ideas that may be useful for you. Do you have some time next week for a 15-minute call? If so, you can book time directly onto my calendar here: [link]
Regards,
[YOUR SIGNATURE]
My name is [Your name], and I’ll keep this very quick.
Our software solution helps businesses like yours achieve [specific goals] through [product benefits].
Could I have 10 minutes of your time next week for a personalized demo that’ll make clear why companies like [Customer 1], [Customer 2], and [Customer 3] love our product?
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
You recently visited our website and [what they did on website]. If you’re interested in learning more about [content topic], then I can recommend the following additional resources:
[Relevant resource 1]
[Relevant resource 2]
Or, if you were looking for a cost-effective solution to [topic], our product/service could actually help you [achieve specific goals]. Let’s schedule a quick 10-minute call so I can tell you more about it. When works best for you?
Best,
[YOUR SIGNATURE]
I just came across your [prospect’s blog post/ comment] on [platform] and thought the points you made were very insightful and I agree with most of them.
It also made me want to reach out so I could talk to you about how [Prospect’s company] could benefit from our software that totally takes care of the issue you raised about [details of the issue].
What would be the best way to get 15 mins on your calendar to explore if this would be valuable to your company?
Thanks,
[YOUR SIGNATURE]
Sign up for our free 30-day trial!
No credit card required. Discover all that LiveAgent has to offer -- engaging templates, a robust call center, ticketing system, and more.
Όταν γράφετε ένα email τηλεφωνικών πωλήσεων, θα πρέπει να ξεκινήσετε με μια σύντομη εισαγωγή για τον εαυτό σας και την επιχείρησή σας. Μετά την εισαγωγική παράγραφο, θα πρέπει να αναφέρετε τον λόγο για τον οποίο γράφετε το email. Τέλος, θα πρέπει να προσφέρετε μια λύση ή μια εισαγωγή στο προϊόν σας.
Ένα ψυχρό email είναι σύντομο και επίκαιρο. Προσπαθήστε να διατυπώσετε το email σε όχι παραπάνω από 4 προτάσεις.
Θα πρέπει να έχετε μια λίστα με διευθύνσεις email που λάβατε από τη διαδικασία της έρευνάς σας. Μην στέλνετε απλώς ένα ψυχρό email σε τυχαίες διευθύνσεις. Εστιάστε στην οικοδόμηση μιας θερμής σχέσης με πιθανούς δυνητικούς πελάτες. Μην φοβάστε να στείλετε πολλά email. Μερικοί άνθρωποι πιστεύουν ότι η αποστολή περισσότερων email σημαίνει ότι δεν μπορείτε να δημιουργήσετε μια σχέση. Αυτό δεν είναι αλήθεια. Μπορείτε ακόμα να δημιουργήσετε μια σχέση όταν στέλνετε πολλά email. Αυτό που είναι σημαντικό εδώ είναι ότι πρέπει να είστε σε θέση να οικοδομήσετε μια σχέση με τους δυνητικούς πελάτες σας.
Πρότυπα email μιας πρώτης ματιάς σε διαδικτυακά σεμινάρια
Email and telephone communication strategies are effective for disseminating news, increasing sales, and improving customer relations. Personalization and additional information in emails can create trust and value in the customer relationship. Telephone communication is still important for direct and important messaging. Inviting customers to phone calls can be effective but should be done with care.
Πρότυπα email με περιορισμένο περιεχόμενο
Το email είναι μια αποτελεσματική μέθοδος διάδοσης ειδήσεων και προσελκύει νέους πελάτες. Στείλτε τα μηνύματά σας σε ολόκληρη τη λίστα email σας ή σε συγκεκριμένα τμήματα και ελέγξτε το ποσοστό ανοίγματος. Κάθε email που περιέχει ανακοίνωση προς ανάγνωση μπορεί να καταταχθεί ως email που πρέπει να διαβαστεί. Αποφεύγετε να επισημαίνετε μηνύματα όπως αυτά που στέλνονται κατά τη διάρκεια των διακοπών.
Πρότυπο email πρόσκλησης σε συνάντηση μέσω Zoom
Το email είναι σημαντικό κανάλι επικοινωνίας με πελάτες και χρησιμοποιείται για τη στήριξη πελατειακής εξυπηρέτησης και τη υπενθύμιση της παρουσίας. Πρέπει να γράφετε σαφείς τίτλους email και να είστε διακριτικοί. Τα πρότυπα εισαγωγικού και επακόλουθου email είναι σημαντικά για τη συμφωνία με πελάτες. Τέλος, η κατασκευή LiveAgent είναι σε εξέλιξη.
Πρότυπα email ενημερωτικών δελτίων
Τα πρότυπα email αποτελούν αποτελεσματικό εργαλείο για το μάρκετινγκ μέσω email στις επιχειρήσεις B2C. Η χρήση προτύπων email αναπλήρωσης σε υπάρχοντες πελάτες αυξάνει τα έσοδα και την κερδοφορία. Τα προγράμματα αφοσίωσης πελατών ενισχύουν την αφοσίωση των πελατών και αυξάνουν τις πωλήσεις. Τα email περιεχομένου μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη δημιουργία σχέσεων με υπάρχοντες και νέους πελάτες.
Join our community of happy clients and provide excellent customer support with LiveAgent.
Ο ιστότοπός μας χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας ΄μας δίνετε την άδειά σας να χρησιμοποιούμε cookies όπως περιγράφεται από πολιτική απορήττου και cookies.