Τι είναι τα email εκτίμησης πελατών και γιατί να τα στείλετε;
Τα email εκτίμησης πελατών χρησιμοποιούνται στρατηγικά από τις επιχειρήσεις για την ενίσχυση των προσωπικών σχέσεων με τους πελάτες και τον εξανθρωπισμό της επωνυμίας τους. Ένα καλά δομημένο, εξατομικευμένο email εκτίμησης (follow up email) που αποστέλλεται την κατάλληλη στιγμή έχει σχεδόν τον ίδιο αντίκτυπο με το να ευχαριστείς προσωπικά έναν πελάτη. Αυτό μπορεί πραγματικά να βοηθήσει πολύ στη δημιουργία μιας θετικής εμπειρίας πελάτη και της αντίληψης της επωνυμίας.
Πότε να στείλετε email εκτίμησης πελατών;
Σίγουρα δεν υπάρχει κακός χρόνος για να ευχαριστήσετε τους πελάτες και να δείξετε την εκτίμησή σας. Ωστόσο, ορισμένες φορές και περιπτώσεις φαίνονται φυσικά πιο κατάλληλες. Τα ευχαριστήρια email δεν πρέπει απαραίτητα να αποστέλλονται μόνο όταν οι πελάτες αγοράζουν κάτι. Εάν χρησιμοποιείτε μια πλατφόρμα αυτοματοποίησης email μάρκετινγκ, τα email εκτίμησης μπορούν να ενεργοποιηθούν με βάση διάφορες ενέργειες χρήστη. Μπορείτε επίσης να αποθηκεύσετε πρότυπα ευχαριστήριων email που μπορούν να εξατομικεύονται για κάθε περίσταση.
Αυτό το email μπορεί να σταλεί:
- Κατά τη διάρκεια των εποχιακών διακοπών, όπως π.χ. Χριστούγεννα, Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου ή Ημέρα των Ευχαριστιών
- Στα γενέθλια των πελατών
- Στην επέτειο ενός πελάτη
- Σε πιστούς πελάτες για την επίτευξη εταιρικών ορόσημων
- Μετά από μια πρώτη αγορά ή επαναγορά
- Μετά από σχόλια, κριτική ή μαρτυρία
- Όταν ευχαριστείτε τους πελάτες για τις παραπομπές
- Όταν οι υποψήφιοι εγγραφούν/συμμετέχουν/γίνουν μέλη
- Σε συνδρομητές ενημερωτικών δελτίων
- Σε συμμετέχοντες σε εκδήλωση ή διαδικτυακό σεμινάριο
Πώς να γράψετε ένα ευχαριστήριο email: 10 βήματα για να ακολουθήσετε
Όταν γράφετε ένα ευχαριστήριο email, λάβετε υπόψη τα ακόλουθα 10 βήματα για να το κάνετε σχετικό και αποτελεσματικό. Αυτά τα βήματα μπορούν γενικά να χρησιμοποιηθούν και για ένα email παρακολούθησης.
1. Σκεφτείτε την καλύτερη γραμμή θέματος
μήνυμα. Μια αναφορά της Retention Science διαπίστωσε ότι οι γραμμές θέματος με 6 έως 10 λέξεις παρέχουν την υψηλότερη τιμή ανοίγματος. Διατηρώντας ένα εύλογο μήκος, βεβαιωθείτε ότι το θέμα είναι πιασάρικο και δημιουργικό και όχι ένα απλό “Ευχαριστώ”.
2. Ξεκινήστε με τον σωστό χαιρετισμό
“Αγαπητέ …”. Εάν το μήνυμα είναι μάλλον ανεπίσημο, αναφερθείτε στον παραλήπτη με το μικρό του όνομα. Διαφορετικά, απευθυνθείτε στον παραλήπτη ως “Κύριο.” ή “Κυρία.” ακολουθούμενο από το επώνυμό τους.
3. Εκφράστε την εκτίμηση και δώστε λεπτομέρειες
Μπείτε κατευθείαν στο θέμα και γίνετε συγκεκριμένοι για το τι ακριβώς τους ευχαριστείτε. Το μήνυμα πρέπει να έχει να κάνει με την εκτίμηση του πελάτη. Αποφύγετε να παρουσιάσετε την επιχείρησή σας, εκτός εάν παρέχετε εκπαιδευτικό περιεχόμενο, μια ειδική προσφορά ή κάτι άλλο πολύτιμο.
4. Εξανθρωπίστε το μήνυμα
Κάντε το μήνυμα να ακούγεται όσο πιο ανθρώπινο γίνεται. Εξετάστε το ενδεχόμενο να απευθυνθείτε το email από ένα πραγματικό πρόσωπο της εταιρείας σας αντί της γενικής και πολύ συνηθισμένης διεύθυνσης “Χωρίς απάντηση”. Ένας άλλος τρόπος για να εξανθρωπίσετε το μήνυμα είναι χρησιμοποιώντας emoji, εάν χρειάζεται.
5. Προσθέστε κάποια εξατομίκευση
Τα εξατομικευμένα email έχουν υψηλότερα ποσοστά αφοσίωσης. Στην πραγματικότητα, μελέτες έχουν δείξει τα email με εξατομικευμένες γραμμές θέματος είναι 26% είναι πιο πιθανό να ανοίξουν από εκείνα που δεν έχουν. Μπορείτε επίσης να εξατομικεύσετε το μήνυμα συμπεριλαμβάνοντας περισσότερες λεπτομέρειες για το τι είστε ευγνώμονες.
6. Διατηρήστε έναν φιλικό αλλά επαγγελματικό τόνο
Ανάλογα με το κοινό σας, ενώ μπορεί να είναι αρκετά αποδεκτό να γράφετε με ελαφρώς ανεπίσημο τρόπο και να χρησιμοποιείτε λίγο χιούμορ, είναι ακόμα απαραίτητο να διατηρείτε έναν συνολικό επαγγελματικό τόνο, που σημαίνει ότι δεν υπάρχουν αργκό και καθομιλουμένη.
“Ευχαριστούμε και πάλι για τα σχόλιά σας/για την υποστήριξή σας/για την αγορά/για το ότι είστε πιστός πελάτης εδώ και χρόνια.”
9. Χρησιμοποιήστε το κατάλληλο κλείσιμο
Όταν επιλέγετε τη σωστή φράση κλεισίματος, ο βαθμός τυπικότητας θα εξαρτηθεί από τον παραλήπτη. Μερικά από τα πιο συνηθισμένα κλεισίματα κατάλληλων για επιχειρήσεις μπορεί να περιλαμβάνουν: “Με εκτίμηση…”, “Με σεβασμό…”, “Ότι καλύτερο…”, “Χαιρετισμούς/ Με φιλικούς χαιρετισμούς…”, “Με ευγνωμοσύνη”, “Να έχετε μια υπέροχη μέρα/σαββατοκύριακο…”.
10. Διορθώστε πριν την αποστολή
Προτού πατήσετε «Αποστολή», διορθώστε ολόκληρο το μήνυμα για να βεβαιωθείτε ότι διαβάζεται ομαλά, μεταφέρει το ακριβές νόημα της έκφρασης εκτίμησης και ευγνωμοσύνης και ότι δεν υπάρχουν τυπογραφικά λάθη ή ενοχλητικά γραμματικά λάθη που μπορούν να χαλάσουν την εικόνα.
Αυτό μπορεί να είναι ένα αυτοματοποιημένο email, ωστόσο, προσέξτε να ακολουθήσετε τα βήματα όπως η προσθήκη εξατομίκευσης και διόρθωσης. Δεν θέλετε το μήνυμά σας να φαίνεται πρόχειρο.
Παραδείγματα ευχαριστήριων email
Ευχαριστώντας έναν πελάτη για την αγορά
Dear ****,
Thank you for your order! We’d like to inform you that your payment has been confirmed and your order No. ******** has been successfully processed.
Once your items have been packed, they will be shipped to you immediately. Meanwhile you can check the current status of your order at any time by clicking this link.
If you have any queries regarding your order, please do not hesitate to contact us.
Thanks again for your purchase. Hope you enjoy shopping with us!
Sincerely,
****
Ευχαριστώντας έναν πελάτη για την παραπομπή
Hi John,
****@gmail.com installed Dropbox after getting your invite. To thank you, we’ve awarded you 500 MB of bonus space. You now have 12,75 GB on Dropbox!
Thanks!
– The Dropbox Team
P.S. To get even more space, invite your friends or upgrade your Dropbox!
Ευχαριστώντας έναν πελάτη για τα σχόλιά του
Dear ****,
Thank you for your feedback! I’m delighted to hear that you had a great experience interacting with our customer support team. I completely understand how rewarding it can feel when your problem is solved within minutes, and I’m glad to hear that our support team was able to do just that.
Feedback like yours helps us deliver better customer experiences by knowing what we are doing right and where we can improve. So, I really appreciate you taking the time to send us your response.
If you have any more questions, comments, or concerns, don’t hesitate to reach out!
Regards,
****
Ανακαλύψτε μόνοι σας
Η γνώση είναι σημαντική, αλλά μόνο όταν εφαρμόζεται στην πράξη. Δοκιμάστε τα πάντα στην ακαδημία μας στο LiveAgent.
7. Κοίταξε προς το μέλλον
Αποτρέψτε το να είναι μονόπλευρο το μήνυμα δίνοντας στους πελάτες την ευκαιρία να συνεχίσουν τη συνομιλία και ενημερώνοντάς τους ότι η υποστήριξή σας απέχει μόλις λίγα κλικ:
“Εάν έχετε ερωτήσεις σχετικά με τη χρήση του προϊόντος/υπηρεσίας μας στο μέλλον, μη διστάσετε να επικοινωνήσετε μαζί μου μέσω ζωντανής συνομιλίας ή email.”
8. Πείτε ευχαριστώ ξανά
Αφού τελειώσετε με το κύριο μήνυμα, μπορεί να έχει νόημα να κλείσετε ένα email με μια τελευταία γραμμή ευχαριστώντας τον πελάτη για άλλη μια φορά:
“Ευχαριστούμε και πάλι για τα σχόλιά σας/για την υποστήριξή σας/για την αγορά/για το ότι είστε πιστός πελάτης εδώ και χρόνια.”
9. Χρησιμοποιήστε το κατάλληλο κλείσιμο
Όταν επιλέγετε τη σωστή φράση κλεισίματος, ο βαθμός τυπικότητας θα εξαρτηθεί από τον παραλήπτη. Μερικά από τα πιο συνηθισμένα κλεισίματα κατάλληλων για επιχειρήσεις μπορεί να περιλαμβάνουν: “Με εκτίμηση…”, “Με σεβασμό…”, “Ότι καλύτερο…”, “Χαιρετισμούς/ Με φιλικούς χαιρετισμούς…”, “Με ευγνωμοσύνη”, “Να έχετε μια υπέροχη μέρα/σαββατοκύριακο…”.
10. Διορθώστε πριν την αποστολή
Προτού πατήσετε «Αποστολή», διορθώστε ολόκληρο το μήνυμα για να βεβαιωθείτε ότι διαβάζεται ομαλά, μεταφέρει το ακριβές νόημα της έκφρασης εκτίμησης και ευγνωμοσύνης και ότι δεν υπάρχουν τυπογραφικά λάθη ή ενοχλητικά γραμματικά λάθη που μπορούν να χαλάσουν την εικόνα.
Αυτό μπορεί να είναι ένα αυτοματοποιημένο email, ωστόσο, προσέξτε να ακολουθήσετε τα βήματα όπως η προσθήκη εξατομίκευσης και διόρθωσης. Δεν θέλετε το μήνυμά σας να φαίνεται πρόχειρο.
Παραδείγματα ευχαριστήριων email
Ευχαριστώντας έναν πελάτη για την αγορά
Dear ****,
Thank you for your order! We’d like to inform you that your payment has been confirmed and your order No. ******** has been successfully processed.
Once your items have been packed, they will be shipped to you immediately. Meanwhile you can check the current status of your order at any time by clicking this link.
If you have any queries regarding your order, please do not hesitate to contact us.
Thanks again for your purchase. Hope you enjoy shopping with us!
Sincerely,
****
Ευχαριστώντας έναν πελάτη για την παραπομπή
Hi John,
****@gmail.com installed Dropbox after getting your invite. To thank you, we’ve awarded you 500 MB of bonus space. You now have 12,75 GB on Dropbox!
Thanks!
– The Dropbox Team
P.S. To get even more space, invite your friends or upgrade your Dropbox!
Ευχαριστώντας έναν πελάτη για τα σχόλιά του
Dear ****,
Thank you for your feedback! I’m delighted to hear that you had a great experience interacting with our customer support team. I completely understand how rewarding it can feel when your problem is solved within minutes, and I’m glad to hear that our support team was able to do just that.
Feedback like yours helps us deliver better customer experiences by knowing what we are doing right and where we can improve. So, I really appreciate you taking the time to send us your response.
If you have any more questions, comments, or concerns, don’t hesitate to reach out!
Regards,
****
Ανακαλύψτε μόνοι σας
Η γνώση είναι σημαντική, αλλά μόνο όταν εφαρμόζεται στην πράξη. Δοκιμάστε τα πάντα στην ακαδημία μας στο LiveAgent.
Try out LiveAgent for FREE
Handle all customer inquiries from one interface. Start improving your customer service with a 30-day free trial right away!
Frequently Asked Questions
Γιατί πρέπει να χρησιμοποιείτε email εκτίμησης πελατών;
Τα email εκτίμησης πελατών χρησιμοποιούνται στρατηγικά από τις επιχειρήσεις για την ενίσχυση των προσωπικών σχέσεων με τους πελάτες και τον εξανθρωπισμό της επωνυμίας τους.
Πώς γράφετε ένα επαγγελματικό ευχαριστήριο email;
Όταν γράφετε ένα ευχαριστήριο email ξεκινήστε με τη σωστή γραμμή θέματος και τον σωστό χαιρετισμό. Μετά από αυτό, εκφράστε την εκτίμηση και δώστε λεπτομέρειες. Βεβαιωθείτε ότι το μήνυμα είναι προσωπικό, φιλικό αλλά ταυτόχρονα επαγγελματικό. Συνεχίστε με ένα ευχαριστώ ξανά και χρησιμοποιήστε το κατάλληλο κλείσιμο. Τέλος, μην ξεχάσετε να κάνετε διόρθωση πριν το στείλετε.
Πότε να στείλετε email εκτίμησης πελατών;
Σίγουρα δεν υπάρχει κακή στιγμή για να ευχαριστήσετε τους πελάτες και να δείξετε την εκτίμησή σας. Αλλά ορισμένες στιγμές και περιστάσεις θα φαινόταν φυσικά πιο κατάλληλες. Για παράδειγμα, γενέθλια πελατών, κατά τη διάρκεια εποχικών διακοπών ή σε συνδρομητές ενημερωτικών δελτίων.