Τι είναι η απόδοση επένδυσης;
Η απόδοση επένδυσης (ROI) είναι μια δημοφιλής μέτρηση που αξιολογεί την κερδοφορία και την αποδοτικότητα μιας επένδυσης. Η μέτρηση είναι αναπόσπαστη κατά τη σύγκριση της κερδοφορίας πολλαπλών επενδύσεων.
Μια μέτρηση απόδοσης επένδυσης δίνει τη δυνατότητα να προσδιορίσει εάν μια επένδυση θα αποφέρει θετική απόδοση. Ως εκ τούτου, σας επιτρέπει να πάρετε οικονομικές αποφάσεις που είναι πιο πιθανό να είναι επιτυχείς.
Πώς να υπολογίσετε την απόδοση επένδυσης;
Ο βασικός υπολογισμός απόδοσης επένδυσης (ROI) συνεπάγεται:
- Αφαίρεση της αρχικής επένδυσης από την τελική αξία της επένδυσης (που είναι και η καθαρή απόδοση).
- Διαίρεση της καθαρής απόδοσης με το κόστος της επένδυσης.
- Πολλαπλασιάστε το επί 100 (για να εκφράσετε την τιμή ως ποσοστό).
Η τελική αξία επένδυσης – Αρχική αξία επένδυσης ROI = ⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻⸻ X 100% Κόστος επένδυσης
Καθαρή απόδοση επένδυσης = ⸻⸻⸻⸻⸻ X 100% Κόστος επένδυσης
Το πρόβλημα με τον τύπο μέσης απόδοσης επένδυσης είναι ότι δεν λαμβάνει υπόψη χρονικές περιόδους.
Για παράδειγμα, σκεφτείτε μια επιχείρηση που δημιουργεί μια λύση τηλεφωνικού κέντρου απόδοσης επένδυσης (ROI) με το λογισμικό του LiveAgent και έχει απόδοση επένδυσης 20% σε 3 χρόνια. Ο τύπος υποδηλώνει ότι οι επιστροφές μετά από 10 ημέρες από τη ρύθμιση και οι επιστροφές μετά από 3 χρόνια είναι ίδιες. Στην πραγματικότητα, μια απόδοση 20% σε 10 ημέρες είναι πολύ καλύτερη από 3 χρόνια.
Για να ξεπεράσετε ένα τέτοιο πρόβλημα, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τον τύπο ετήσιας απόδοσης επένδυσης (ROI) για να λάβετε ετήσια απόδοση.
Ο τύπος για τον υπολογισμό των ετήσιων αποδόσεων έχει ως εξής:
Ετήσια απόδοση επένδυσης (ROI) = [(1 + ROI)1/n — 1] X 100
Ας υποθέσουμε ότι μια επένδυση έχει δημιουργήσει αναλογία απόδοσης επένδυσης 60% σε διάστημα έξι ετών. Ένας αρχάριος επενδυτής μπορεί να υποθέσει ότι η απλή μέση απόδοση επένδυσης είναι 10% διαιρώντας τις αποδόσεις με την περίοδο διακράτησης.
Αλλά αυτό είναι μόνο μια κατά προσέγγιση εκτίμηση της ετήσιας απόδοσης, διότι αγνοεί την επίδραση της σύνθετης επένδυσης στην επένδυση (η οποία μπορεί να κάνει σημαντική διαφορά με την πάροδο του χρόνου). Όσο μεγαλύτερη είναι η περίοδος, τόσο μεγαλύτερη είναι η διαφορά.
Το ετήσιο επιτόκιο σε αυτή την περίπτωση, από τον σωστό τύπο, είναι:
Ετήσια απόδοση επένδυσης (ROI) = [(1 + 0.60)1/6 — 1] X100 = 8.15%
Το καλύτερο μέρος της ετήσιας φόρμουλας;
Μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε για περιόδους κατοχής μικρότερες από ένα έτος μετατρέποντας την περίοδο διακράτησης σε κλάσμα του έτους.
Μια θετική απόδοση επένδυσης σημαίνει καθαρό κέρδος επειδή οι αποδόσεις υπερβαίνουν το κόστος μετατροπής και τυχόν πρόσθετο κόστος που μπορεί να προκύψει.
Ένα αρνητικό ROI δείχνει απώλεια στην αξία της επένδυσης κατά τη διάρκεια μιας συγκεκριμένης περιόδου. Αναφέρεται σε ζημία, είτε από επένδυση, επιχειρηματική απόδοση ή επενδυμένο έργο.
Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τον τύπο ROI για να:
- Μετρήστε την κερδοφορία μιας μετοχής
- Αξιολογήστε την απόδοση των συναλλαγών ακινήτων
Ποιοι είναι οι περιορισμοί του τύπου ROI;
Αν και η απόδοση της επένδυσης είναι εύκολο να υπολογιστεί, δεν είναι χωρίς περιορισμούς:
Αγνοεί τον χρόνο
Ο τύπος απόδοσης επένδυσης αγνοεί τη χρονική αξία του χρήματος και είναι λιγότερο ακριβής κατά την αξιολόγηση μακροπρόθεσμων επενδύσεων. Δεν λαμβάνει υπόψη την ευρύτερη χρονική αξία του χρήματος ή την περίοδο διακράτησης μιας επένδυσης. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί να είναι λιγότερο ακριβές κατά την αξιολόγηση μακροπρόθεσμων επενδύσεων που απαιτούν περισσότερο χρόνο για να πραγματοποιηθεί κέρδος.
Δεν προσαρμόζεται για το ρίσκο
Το ρίσκο και η απόδοση είναι πάντα αλληλένδετα. Όσο υψηλότερη είναι η πιθανή απόδοση μιας επένδυσης, τόσο μεγαλύτερος είναι το αντίστοιχο ρίσκο. Οι προβλέψεις του ROI δεν αξιολογούν τους σχετικούς επενδυτικούς κινδύνους, παρά μόνο το τελικό και το αρχικό κόστος.
Μπορεί να υπεραπλουστεύσει τη συγκριτική διαδικασία
Ο τύπος συγκρίνει μόνο το κόστος της επένδυσης με το τελικό κόστος. Κάθε εταιρεία που συγκρίνετε πρέπει να ακολουθεί παρόμοιες λογιστικές πρακτικές για να διατηρήσει τη συνέπεια. Εάν αξιολογήσετε διαφορετικά την αξία ενεργητικού ή το κέρδος μιας εταιρείας, μπορεί να καταστήσει ανακριβή τη σύγκριση της άμεσης απόδοσης της επένδυσης.
Για να ξεπεράσουν τους παραπάνω περιορισμούς, οι επενδυτές εξετάζουν την ετήσια απόδοση της επένδυσης για να αξιολογήσουν την κερδοφορία μιας επένδυσης.
Μόνο ο υπολογισμός των αποδόσεων μπορεί να είναι παγίδα. Μετρά την αποτελεσματικότητα, κάτι που είναι καλό και χρήσιμο.
Εάν μια εταιρεία μειώσει τον προϋπολογισμό της για να μειώσει το κόστος επένδυσης και συντήρησης, μπορεί να καταλήξει σε λανθασμένους υπολογισμούς.
Ενώ η διατήρηση χαμηλού κόστους συντήρησης είναι κρίσιμης σημασίας, η μείωση των εκστρατειών μάρκετινγκ ή οποιασδήποτε άλλης επένδυσης μάρκετινγκ μπορεί να πλήξει το ποσοστό των κερδών.
Μια επιχείρηση μπορεί να εξακολουθεί να έχει θετικούς υπολογισμούς απόδοσης επένδυσης σε μια τέτοια περίπτωση, αλλά να μην συνειδητοποιεί το πλήρες δυναμικό του ποσοστού κερδών λόγω της εστίασης στα βραχυπρόθεσμα αποτελέσματα.
Τι είναι μια καλή απόδοση επένδυσης (ROI) για μια επιχείρηση;
Αυτό που θεωρείται καλό ROI εξαρτάται από τον τύπο της επένδυσης. Για παράδειγμα:
Τύπος επένδυσης | Παράδειγμα καλής απόδοσης επένδυσης (ROI). |
---|---|
Μια καμπάνια μάρκετινγκ | Πολλαπλασιάζοντας την επένδυσή σας 5Χ |
Αύξηση του αριθμού των ακολούθων ή των εμφανίσεων δημοσιεύσεων | |
Επένδυση στη διαχείριση πελατειακών σχέσεων | 140% αυξημένες δαπάνες για το προϊόν |
Επιχειρηματικός καπιταλισμός | Εξαιρετικά υψηλές πιθανές αποδόσεις διότι μόνο 4/10 νεοφυείς επιχειρήσεις έχουν κέρδη |
Ρύθμιση λύσεων τηλεφωνικών κέντρων απόδοσης επένδυσης (ROI). | Αυξημένο ποσοστό διατήρησης πελατών και αξία διάρκειας ζωής πελατών |
Δεν είναι όλες οι επενδύσεις ίσες – δείτε τις αποδόσεις προσαρμοσμένες στο ρίσκο ως μέτρο απόδοσης.
Σύμφωνα με την κοινή άποψη, μια ετήσια απόδοση επένδυσης άνω του 7% είναι καλή για επενδύσεις σε μετοχές. Αυτή είναι η μέση ετήσια απόδοση του S&P 500, που αντιπροσωπεύει τον πληθωρισμό.
Ωστόσο, το ποσοστό απόδοσης επένδυσης (ROI) του S&P μπορεί να είναι ακατάλληλο για την κατηγορία του ενεργητικού σας ή το επίπεδο κινδύνου που είστε διατεθειμένοι να αναλάβετε. Διαφέρει ανάλογα με τις διαφορετικές επενδύσεις, επομένως ίσως θελήσετε να εξετάσετε:
- Το επίπεδο ρίσκου που θέλετε να πάρετε
- Τι θα συμβεί αν χάσετε τα χρήματα που επενδύετε
- Πόσο κέρδος χρειάζεστε από την επενδυτική ευκαιρία
Γενικά, όσο μεγαλύτερη είναι η απόδοση, τόσο το καλύτερο. Ωστόσο, είναι δύσκολο να βρεθεί μια επιχείρηση με αυξημένες αποδόσεις επένδυσης χωρίς υψηλότερο ρίσκο στην πραγματική ζωή.
Το ρίσκο είναι αναπόσπαστο μέρος στην εκτίμηση του επιτοκίου ή της απόδοσης. Μια υψηλή πιθανή απόδοση έρχεται με μεγαλύτερο ρίσκο.
Η διερεύνηση της αγοράς και η αξιοποίηση των επενδυτικών υπηρεσιών έρευνας μπορεί να σας κρατήσει ενήμερους σχετικά με σημαντικούς παράγοντες που πρέπει να λαμβάνονται υπόψη κατά τη λήψη αποφάσεων, όπως αξιολόγηση κινδύνου, αναλύσεις αγοράς και οικονομικές συστάσεις.
Γενικά, μια καλή απόδοση επένδυσης είναι θετική—οι καθαρές αποδόσεις υπερβαίνουν το καθαρό κόστος. Μια κακή απόδοση επένδυσης (ROI) είναι αρνητική—το καθαρό κόστος υπερβαίνει τις αποδόσεις.
Invest efficiently
LiveAgent's omnichannel help desk software offers over 130 features that will make sure your investment was right. Want to learn more?
Frequently asked questions
Τι είναι η απόδοση επένδυσης;
Η απόδοση επένδυσης (ROI) είναι ένας απλός λόγος που διαιρεί το καθαρό κέρδος (ή ζημία) από μια επένδυση με το κόστος της.
Πώς να υπολογίσετε την απόδοση της επένδυσης;
Για να υπολογίσετε την απόδοση της επένδυσης, διαιρέστε το καθαρό κέρδος (παρούσα αξία — αρχική επένδυση) με το κόστος της επένδυσης και πολλαπλασιάστε το επί 100.
Ποιοι είναι οι περιορισμοί του τύπου ROI;
Ο τύπος απόδοσης επένδυσης δεν λαμβάνει υπόψη τον χρόνο. Έτσι αγνοεί τις σύνθετες αποδόσεις. Ο τύπος δεν προσαρμόζεται ούτε για τους κινδύνους, επομένως αυτό είναι κάτι άλλο που πρέπει να λαμβάνεται υπόψη κατά τη λήψη επενδυτικών αποφάσεων.
Τι είναι μια καλή απόδοση επένδυσης (ROI) για μια επιχείρηση;
Εξαρτάται από την κατάσταση. Δεν υπάρχει ένας ενιαίος ορισμός που να ισχύει για όλες τις περιπτώσεις. Ωστόσο, μπορεί να συμφωνηθεί ότι όσο υψηλότερο είναι το ROI, τόσο το καλύτερο.