Σήμερα, τα δεδομένα και τα αναλυτικά στοιχεία οδηγούν τη διαδικασία λήψης αποφάσεων σε πολλούς τομείς. Σε ένα διαδικτυακό περιβάλλον, μία από τις πιο συχνά χρησιμοποιούμενες μεθόδους για τη συλλογή πολύτιμων πληροφοριών είναι η δοκιμή A/B.
Παρακάτω θα βρείτε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τις δοκιμές A/B. Από τον ορισμό του τι είναι μέχρι την κατανόηση των μετρήσεων.
Τι είναι η δοκιμή A/B;
Η δοκιμή A/B αναφέρεται συχνά ως δοκιμή διαχωρισμού. Με άλλα λόγια, είναι μια διαδικασία σύγκρισης δύο εκδόσεων του ίδιου προϊόντος. Σε μια ηλεκτρονική ρύθμιση, χρησιμοποιείται συχνά για τη σύγκριση δύο εκδόσεων ενός συγκεκριμένου στοιχείου μάρκετινγκ, email ή ιστοσελίδας. Αυτό θα μπορούσε να σημαίνει απλές αλλαγές, όπως να δοκιμάσετε ένα διαφορετικό χρώμα κουμπιού, να αλλάξετε ολόκληρο τον σχεδιασμό του ιστότοπου. Σε μια επιχείρηση ηλεκτρονικού εμπορίου, χρησιμοποιείται πιο συχνά για τη μέτρηση της απόδοσης του ιστότοπου.
Η μη αυτόματη εκτέλεση δοκιμών A/B είναι σχεδόν αδύνατη. Όλες οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν ένα πρόγραμμα δοκιμών ειδικά κατασκευασμένο για σκοπούς δοκιμών A/B προκειμένου να αυτοματοποιηθεί η διαδικασία. Η διαδικασία δοκιμής είναι τόσο απλή όσο η δημιουργία δύο εκδόσεων μιας ιστοσελίδας. Δίνετε μια έκδοση σε μια ομάδα επισκεπτών του ιστότοπού σας και την άλλη έκδοση σε μια άλλη ομάδα. Και οι δύο ομάδες αξιολογούν την εμπειρία τους στο προϊόν.
Μετά την ολοκλήρωση της δοκιμής A/B, θα λάβετε πληροφορίες για τα αποτελέσματα και θα ανακαλύψετε ποια έκδοση έχει καλύτερη απόδοση.
Όλες αυτές οι πληροφορίες είναι πολύτιμες όταν πρόκειται για τη στρατηγική μάρκετινγκ. Είτε πρόκειται για μάρκετινγκ περιεχομένου, για εμπειρίες πελατών είτε για δοκιμή διαφόρων προσεγγίσεων σε στρατηγικές διαφήμισης. Οι ομάδες μάρκετινγκ θα ωφεληθούν πολύ από μια βαθιά κατάδυση στα δεδομένα απευθείας από το κοινό-στόχο σας.
Τι πρέπει να κάνετε πριν ξεκινήσετε τη δοκιμή A/B;
Η εκτέλεση δοκιμών A/B πριν κάνετε ένα σχέδιο δεν είναι πρακτική. Υπάρχουν αρκετές βασικές εργασίες που πρέπει να κάνετε πριν ξεκινήσετε τη δοκιμή A/B:
- Προσδιορίστε τους στόχους σας – υπάρχουν πολλά στοιχεία δοκιμής που μπορείτε να στοχεύσετε. Αυτά περιλαμβάνουν περιγραφές προϊόντων, συγκεκριμένα κουμπιά ή CTA. Για να προσδιορίσετε ποια στοιχεία θα δοκιμάσετε, πρέπει να προσδιορίσετε τους στόχους σας. Για παράδειγμα, ο στόχος σας θα μπορούσε να είναι να ενισχύσετε το ποσοστό μετατροπών, ώστε να κάνετε δοκιμές ανάλογα.
- Δηλώστε την υπόθεση – η υπόθεση θα σας βοηθήσει να εξετάσετε καλύτερα τα αποτελέσματα του τεστ. Είναι βασικά μια πρόβλεψη των αποτελεσμάτων που περιμένετε να δείτε μετά την ολοκλήρωση της δοκιμής.
- Αποφασίστε ποιες δοκιμές A/B θέλετε να εκτελέσετε – με στόχους και υποθέσεις, θα είναι ευκολότερο να προσδιορίσετε ποιες δοκιμές A/B, ειδικότερα, πρέπει να εκτελέσετε.
- Επιλέξτε ένα πρόγραμμα δοκιμών A/B – δεν είναι όλα τα προγράμματα δοκιμών A/B τα ίδια. Ενώ ορισμένες δοκιμές χαρακτηριστικών πραγματοποιούνται, άλλες όχι. Γνωρίζοντας ποιες δοκιμές πρέπει να εκτελέσετε θα διευκολύνει την επιλογή ενός. Σκεφτείτε μελλοντικές δοκιμές που μπορείτε να κάνετε ενώ το κάνετε.
Πόσο καιρό πρέπει να κάνετε ένα τεστ A/B;
Η συχνότητα των δοκιμών επηρεάζει τη χρονική περίοδο που αφήνετε να εκτελεστεί το πείραμα, το οποίο με τη σειρά του επηρεάζει το μέγεθος και τη σημασία του δείγματος. Όσο μεγαλύτερο είναι το μέγεθος του δείγματος, τόσο πιο ολοκληρωμένα είναι τα αποτελέσματα. Ο μέσος ημερήσιος αριθμός επισκεπτών της ιστοσελίδας σας κυμαίνεται. Εξαιτίας αυτού, είναι καλύτερο να επιτρέψετε στη δοκιμή σας να διαρκέσει περισσότερο. Πόσος χρόνος θα χρειαστεί για να έχετε σημαντικά αποτελέσματα; Υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που πρέπει να λάβετε υπόψη, όπως ο τρόπος διεξαγωγής της δοκιμής A/B και το μέγεθος του δείγματος. Είναι καλή ιδέα να περιμένετε μέχρι να έχετε αρκετή επισκεψιμότητα για να έχετε στατιστικά σημαντικά αποτελέσματα.
Εργαλεία δοκιμών Α/Β
Το λογισμικό δοκιμών A/B είναι ευρέως διαθέσιμο. Αλλά τα πιο συχνά χρησιμοποιούμενα είναι τα εργαλεία δοκιμών και εξατομίκευσης του Google Analytics A/B Google Optimize και το λογισμικό κέντρου υποστήριξης LiveAgent.
Το Google Analytics είναι ένα δωρεάν εργαλείο δοκιμών που έχει δημιουργηθεί για να βελτιστοποιήσει τη δοκιμή ιστοσελίδων A/B. Μπορείτε να προσδιορίσετε ποια επικεφαλίδα προσελκύει επισκέπτες, ποια σχεδίαση και διάταξη έχει ως αποτέλεσμα περισσότερο χρόνο στον ιστότοπό σας, ποια CTA δημιουργεί περισσότερα κλικ και άλλα.
Το λογισμικό LiveAgent συνοδεύεται από ένα εργαλείο δοκιμών A/B για email, ώστε να μπορείτε να δοκιμάσετε την ανταπόκριση των δεκτών email σας και να μετρήσετε τις αναλογίες ανοίγματος και κλικ προς αριθμό εμφανίσεων.
Τα περισσότερα εργαλεία σάς επιτρέπουν να παρατηρείτε αποτελέσματα σε πραγματικό χρόνο, γεγονός που καθιστά δυνατή την άμεση πραγματοποίηση αλλαγών στην καμπάνια μάρκετινγκ.
Πότε δεν πρέπει να χρησιμοποιείτε τεστ A/B;
Εάν δεν μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε σχετικά αποτελέσματα ή αντιμετωπίζετε μια περίπλοκη αξιολόγηση, θα πρέπει να αποφύγετε τις δοκιμές A/B. Τι σημαίνει αυτό; Πιθανότατα απαιτούνται πολυπαραγοντικές δοκιμές και δοκιμές διαίρεσης URL σε συνδυασμό με πειράματα από την πλευρά του διακομιστή, εάν χρειάζεται να πραγματοποιήσετε μια σύνθετη αξιολόγηση. Η δοκιμή A/B δεν θα σας δώσει αξιόπιστα αποτελέσματα.
Για να λάβετε σχετικά αποτελέσματα, πρέπει να έχετε επαρκή επισκεψιμότητα. Χωρίς αρκετή επισκεψιμότητα, τα αποτελέσματά σας δεν θα είναι αξιόπιστα. Επιπλέον, χρειάζεστε μια τεκμηριωμένη υπόθεση και επαρκή χρόνο για να καθορίσετε τι να δοκιμάσετε, να ρυθμίσετε τα πάντα και να εξετάσετε προσεκτικά τα αποτελέσματα.
Πώς γίνεται η δοκιμή A/B;
Ας υποθέσουμε ότι θέλετε να μάθετε εάν η νέα ιστοσελίδα ή η τρέχουσα έκδοση της σελίδας θα σας φέρει πιο κοντά στους στόχους σας. Είστε υπεύθυνοι για τη δημιουργία στόχων που μπορεί να κυμαίνονται από βελτιωμένη συνολική εμπειρία χρήστη έως βελτιωμένα ποσοστά μετατροπών.
Στη δοκιμή A/B, το A σημαίνει μια μεταβλητή έκδοσης ελέγχου, η οποία είναι η τρέχουσα ιστοσελίδα σας. Το B σημαίνει παραλλαγή ή νέα έκδοση της ιστοσελίδας. Έχοντας έτοιμες τις σελίδες Α και Β, πρέπει να αποφασίσετε ποιο ποσοστό του κοινού-στόχου σας θα εξυπηρετείται από τις τρέχουσες σελίδες και ποιο ποσοστό από τις σελίδες παραλλαγής.
Συνήθως, οι επιχειρήσεις μοιράζουν τη βάση χρηστών εξίσου μεταξύ των δύο. Με αυτόν τον τρόπο, λαμβάνουμε τα πιο αξιόπιστα αποτελέσματα δοκιμών και μπορούμε να συγκρίνουμε απευθείας τις δύο επιλογές.
Τι είδους μετρήσεις πρέπει να προσέχετε όταν πρόκειται για δοκιμές A/B;
Με την ολοκλήρωση της δοκιμής A/B και τη ρύθμιση της κατανομής της κυκλοφορίας, θα λάβετε μια αναφορά. Για να λάβετε χρήσιμες πληροφορίες, πρέπει να δώσετε προσοχή στις σωστές μετρήσεις. Οι στόχοι σας πρέπει να είναι ο καθοριστικός παράγοντας για τις μετρήσεις που χρησιμοποιείτε.
Ας υποθέσουμε ότι θέλετε να προσελκύσετε περισσότερους επισκέπτες στον ιστότοπό σας και να αυξήσετε το επωνυμία σας ευαισθητοποίηση. Σε αυτήν την περίπτωση, θα πρέπει να δώσετε προσοχή στη μέτρηση επισκεψιμότητας. Εάν ο στόχος σας είναι η βελτιστοποίηση ποσοστού μετατροπών, θα πρέπει να παρακολουθείτε τις μετρήσεις μετατροπών. Τα κλικ είναι μια ουσιαστική μέτρηση που πρέπει να εξετάσετε εάν θέλετε να οδηγήσετε περισσότερους πελάτες στη διοχέτευση πωλήσεών σας. Μπορείτε επίσης να παρακολουθείτε άλλες μετρήσεις, για παράδειγμα, σφάλματα εφαρμογών, προτιμήσεις κοινού και αύξηση της αφοσίωσης.
Η διασταύρωση αυτών των μετρήσεων μπορεί να σας προσφέρει καλύτερες πληροφορίες και να σας βοηθήσει να επιλέξετε τη σελίδα με την καλύτερη απόδοση.
Παρακολουθήστε ένα βίντεο σχετικά με τη δοκιμή A/B
Ανακαλύψτε τη δύναμη των δοκιμών A/B για λήψη αποφάσεων βάσει δεδομένων. Μάθετε πώς οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν αυτήν την τεχνική για τη βελτιστοποίηση της απόδοσης, τον μετριασμό των κινδύνων και τη λήψη τεκμηριωμένων αποφάσεων. Εξερευνήστε τα βασικά στοιχεία της δοκιμής A/B, συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης υποθέσεων, της τυχαιοποιημένης δοκιμής, της στατιστικής σημασίας και μιας επαναληπτικής προσέγγισης. Παρακολουθήστε αυτό το βίντεο για να ξεκλειδώσετε τις δυνατότητες της δοκιμής A/B στην αύξηση των μετατροπών και στη βελτίωση της αφοσίωσης των χρηστών.
Topics
- Στατιστική σύγκριση δύο εκδόσεων
- Διαχείριση επιχείρησης βασισμένη στα δεδομένα
- Διαφορετικός τρόπος συμπεριφοράς του πελάτη από τον αναμενόμενο
Video summary
Η εισαγωγή στο τεστ A/B περιγράφει τη στατιστική σύγκριση δύο ή περισσότερων εκδόσεων για να καταλάβει κάποιος όχι μόνο ποια εκδοχή λειτουργεί καλύτερα, αλλά επίσης να κατανοήσει αν υπάρχει στατιστικά σημαντική διαφορά μεταξύ τους. Επισημαίνει ότι η διαχείριση της επιχείρησης βασίζεται σε δεδομένα και ότι οι πελάτες συμπεριφέρονται με διαφορετικό τρόπο από αυτόν που θα πίστευε κανείς. Τα πειράματα και τα τεστ A/B καθορίζουν πιο αποτελεσματικά τη στάση του πελάτη.
Frequently Asked Questions
What is A/B testing?
A/B testing compares two versions of a web page. Marketers and UX specialists often use it to compare marketing assets and email copies as well.
What to do before you start A/B testing?
Before starting A/B testing, you should identify and define your goals, state the test hypothesis, choose which A/B tests to conduct and select the right testing tool for your specific needs.
How long should you run an A/B test?
Your A/B test should run until you have statistically significant results. It is best to let it run until your website gets enough traffic to generate credible results.
What are the tools of testing?
A/B testing tools are specifically designed testing software for executing A/B tests. Google Optimize is built to streamline A/B testing for web pages, and LiveAgent helps run A/B tests on emails.
When should you not use an A/B test?
You should not use A/B tests when you need to do a complex evaluation that may require other types of tests. Furthermore, you should not run it without sufficient traffic and an informed hypothesis.
How is A/B testing done?
A/B tests begin with the creation of a new version of the current page. Then you split your customer base into two equal sets of users and serve the original version to one half and the new version to the other.
What sort of metrics should you be paying attention to when it comes to A/B testing?
You should pay attention to the A/B test result metrics based on your goals and hypothesis. Clicks are metrics that tell you if your visitors are performing a specific action you want them to, conversion shows you how well a web page converts, and traffic simply tells you how much traffic the web page generates.
What do you mean by AB testing?
AB testing is a way to compare two different versions of a web page or app to see which one performs better.
What test is used for AB testing?
A/B testing is a type of experiment where two versions of a web page are compared against each other. Version A is the original page, and Version B is the variation.
What is AB and MVT testing?
AB testing is a type of split testing that allows you to compare the results of two versions of a web page or email. MVT testing is a more sophisticated type of AB testing that allows you to compare the results of more than two versions of a web page or email.
Η δέσμευση πελατών είναι κρίσιμης σημασίας για την επιτυχία μιας επιχείρησης. Πρέπει να εξατομικεύσετε την εμπειρία των πελατών σας και να δημιουργήσετε ποιοτικές σχέσεις μαζί τους. Το LiveAgent είναι ένα κέντρο εξυπηρέτησης πελατών που προσφέρει πολλαπλούς τρόπους επικοινωνίας και συνδέεται με το Facebook.
4 απαραίτητες λειτουργίες εξυπηρέτησης πελατών για καταστήματα ηλεκτρονικού εμπορίου
Η χρήση γνωσιακών βάσεων βοηθά στην εξυπηρέτηση πελατών, μειώνοντας τον αριθμό των κλήσεων. Προσφέρει επίσης ευκολία στην κατανόηση και επίλυση προβλημάτων.
Η ανάπτυξη μιας στρατηγικής περιεχομένου είναι σημαντική για κάθε επιτυχημένη στρατηγική μάρκετινγκ, καθώς ενθαρρύνει τις αποφάσεις αγοράς και χτίζει εμπιστοσύνη στους πελάτες. Για να το κάνετε αυτό, πρέπει να δημιουργήσετε μια λίστα με τους τύπους περιεχομένου που θέλετε να δημιουργήσετε και να αναπτύξετε ένα ημερολόγιο σύνταξης για κάθε πλατφόρμα. Επιλέξτε τα κατάλληλα εργαλεία, όπως λογισμικό πλατφόρμας ιστολογίου και εργαλεία διαχείρισης κοινωνικών μέσων, ώστε να διαχειρίζεστε αποτελεσματικά το περιεχόμενό σας.