Δωρεάν Δοκιμή

Δοκιμή A/B

Σήμερα, τα δεδομένα και τα αναλυτικά στοιχεία οδηγούν τη διαδικασία λήψης αποφάσεων σε πολλούς τομείς. Σε ένα διαδικτυακό περιβάλλον, μία από τις πιο συχνά χρησιμοποιούμενες μεθόδους για τη συλλογή πολύτιμων πληροφοριών είναι η δοκιμή A/B.

Παρακάτω θα βρείτε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τις δοκιμές A/B. Από τον ορισμό του τι είναι μέχρι την κατανόηση των μετρήσεων.

Τι είναι η δοκιμή A/B;

Η δοκιμή A/B αναφέρεται συχνά ως δοκιμή διαχωρισμού. Με άλλα λόγια, είναι μια διαδικασία σύγκρισης δύο εκδόσεων του ίδιου προϊόντος. Σε μια ηλεκτρονική ρύθμιση, χρησιμοποιείται συχνά για τη σύγκριση δύο εκδόσεων ενός συγκεκριμένου στοιχείου μάρκετινγκ, email ή ιστοσελίδας. Αυτό θα μπορούσε να σημαίνει απλές αλλαγές, όπως να δοκιμάσετε ένα διαφορετικό χρώμα κουμπιού, να αλλάξετε ολόκληρο τον σχεδιασμό του ιστότοπου. Σε μια επιχείρηση ηλεκτρονικού εμπορίου, χρησιμοποιείται πιο συχνά για τη μέτρηση της απόδοσης του ιστότοπου.

Η μη αυτόματη εκτέλεση δοκιμών A/B είναι σχεδόν αδύνατη. Όλες οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν ένα πρόγραμμα δοκιμών ειδικά κατασκευασμένο για σκοπούς δοκιμών A/B προκειμένου να αυτοματοποιηθεί η διαδικασία. Η διαδικασία δοκιμής είναι τόσο απλή όσο η δημιουργία δύο εκδόσεων μιας ιστοσελίδας. Δίνετε μια έκδοση σε μια ομάδα επισκεπτών του ιστότοπού σας και την άλλη έκδοση σε μια άλλη ομάδα. Και οι δύο ομάδες αξιολογούν την εμπειρία τους στο προϊόν.

Μετά την ολοκλήρωση της δοκιμής A/B, θα λάβετε πληροφορίες για τα αποτελέσματα και θα ανακαλύψετε ποια έκδοση έχει καλύτερη απόδοση.

Όλες αυτές οι πληροφορίες είναι πολύτιμες όταν πρόκειται για τη στρατηγική μάρκετινγκ σας. Είτε πρόκειται για μάρκετινγκ περιεχομένου, για εμπειρίες πελατών ή για δοκιμή διαφόρων προσεγγίσεων σε στρατηγικές διαφήμισης. Οι ομάδες μάρκετινγκ θα ωφεληθούν πολύ από μια βαθιά κατανόηση στα δεδομένα απευθείας από το κοινό-στόχο σας.

Προγραμματιστής υποδομής

Τι πρέπει να κάνετε πριν ξεκινήσετε τη δοκιμή A/B;

Η εκτέλεση δοκιμών A/B πριν κάνετε ένα σχέδιο δεν είναι πρακτική. Υπάρχουν αρκετές βασικές εργασίες που πρέπει να κάνετε πριν ξεκινήσετε τη δοκιμή A/B:

  • Προσδιορίστε τους στόχους σας – υπάρχουν πολλά στοιχεία δοκιμής που μπορείτε να στοχεύσετε. Αυτά περιλαμβάνουν περιγραφές προϊόντων, συγκεκριμένα κουμπιά ή CTA. Για να προσδιορίσετε ποια στοιχεία θα δοκιμάσετε, πρέπει να προσδιορίσετε τους στόχους σας. Για παράδειγμα, ο στόχος σας θα μπορούσε να είναι να αυξήσετε το ποσοστό μετατροπών, ώστε να κάνετε δοκιμές ανάλογα.
  • Διατυπώστε την υπόθεση – η υπόθεση θα σας βοηθήσει να εξετάσετε καλύτερα τα αποτελέσματα της δοκιμής. Είναι βασικά μια πρόβλεψη των αποτελεσμάτων που περιμένετε να δείτε μετά την ολοκλήρωση της δοκιμής.
  • Αποφασίστε ποιες δοκιμές A/B θέλετε να εκτελέσετε – με στόχους και υποθέσεις, θα είναι ευκολότερο να προσδιορίσετε ποιες δοκιμές A/B, ειδικότερα, πρέπει να εκτελέσετε.
  • Επιλέξτε ένα πρόγραμμα δοκιμών A/B – δεν είναι όλα τα προγράμματα δοκιμών A/B τα ίδια. Ενώ ορισμένες δοκιμές χαρακτηριστικών πραγματοποιούνται, άλλες όχι. Γνωρίζοντας ποιες δοκιμές πρέπει να εκτελέσετε θα διευκολύνει την επιλογή ενός. Σκεφτείτε τις μελλοντικές δοκιμές που μπορείτε να κάνετε ενώ κάνετε την δοκιμή.

Πόσο καιρό πρέπει να κάνετε ένα τεστ A/B;

Η συχνότητα των δοκιμών επηρεάζει τη χρονική περίοδο που αφήνετε να εκτελεστεί το πείραμα, το οποίο με τη σειρά του επηρεάζει το μέγεθος και τη σημασία του δείγματος. Όσο μεγαλύτερο είναι το μέγεθος του δείγματος, τόσο πιο ολοκληρωμένα είναι τα αποτελέσματα. Ο μέσος ημερήσιος αριθμός επισκεπτών της ιστοσελίδας σας κυμαίνεται. Εξαιτίας αυτού, είναι καλύτερο να επιτρέψετε στη δοκιμή σας να διαρκέσει περισσότερο. Πόσος χρόνος θα χρειαστεί για να έχετε σημαντικά αποτελέσματα; Υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που πρέπει να λάβετε υπόψη, όπως ο τρόπος διεξαγωγής της δοκιμής A/B και το μέγεθος του δείγματος. Είναι καλή ιδέα να περιμένετε μέχρι να έχετε αρκετή επισκεψιμότητα για να έχετε στατιστικά σημαντικά αποτελέσματα.

Δοκιμή A/B

Εργαλεία δοκιμών Α/Β

Το λογισμικό δοκιμών A/B είναι ευρέως διαθέσιμο. Αλλά τα πιο συχνά χρησιμοποιούμενα είναι τα εργαλεία δοκιμών και εξατομίκευσης του Google Analytics A/B Google Optimize και το λογισμικό κέντρου υποστήριξης LiveAgent.

Το Google Analytics είναι ένα δωρεάν εργαλείο δοκιμών που έχει δημιουργηθεί για να βελτιστοποιήσει τη δοκιμή ιστοσελίδων A/B. Μπορείτε να προσδιορίσετε ποια επικεφαλίδα προσελκύει επισκέπτες, ποια σχεδίαση και διάταξη έχει ως αποτέλεσμα περισσότερο χρόνο στον ιστότοπό σας, ποια CTA δημιουργεί περισσότερα κλικ και άλλα.

Το λογισμικό LiveAgent συνοδεύεται από ένα εργαλείο δοκιμών A/B για email, ώστε να μπορείτε να δοκιμάσετε την ανταπόκριση των δεκτών email σας και να μετρήσετε τις αναλογίες ανοίγματος και κλικ προς αριθμό εμφανίσεων.

Τα περισσότερα εργαλεία σάς επιτρέπουν να παρατηρείτε αποτελέσματα σε πραγματικό χρόνο, γεγονός που καθιστά δυνατή την άμεση πραγματοποίηση αλλαγών στην καμπάνια μάρκετινγκ.

Πότε δεν πρέπει να χρησιμοποιείτε τεστ A/B;

Εάν δεν μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε σχετικά αποτελέσματα ή αντιμετωπίζετε μια περίπλοκη αξιολόγηση, θα πρέπει να αποφύγετε τις δοκιμές A/B. Τι σημαίνει αυτό; Πιθανότατα απαιτούνται πολυπαραγοντικές δοκιμές και δοκιμές διαίρεσης URL σε συνδυασμό με πειράματα από την πλευρά του διακομιστή, εάν χρειάζεται να πραγματοποιήσετε μια σύνθετη αξιολόγηση. Η δοκιμή A/B δεν θα σας δώσει αξιόπιστα αποτελέσματα.

Για να λάβετε σχετικά αποτελέσματα, πρέπει να έχετε επαρκή επισκεψιμότητα. Χωρίς αρκετή επισκεψιμότητα, τα αποτελέσματά σας δεν θα είναι αξιόπιστα. Επιπλέον, χρειάζεστε μια τεκμηριωμένη υπόθεση και επαρκή χρόνο για να καθορίσετε τι να δοκιμάσετε, να ρυθμίσετε τα πάντα και να εξετάσετε προσεκτικά τα αποτελέσματα.

Πώς γίνεται η δοκιμή A/B;

Τι σημαίνει η δοκιμή A/B

Ας υποθέσουμε ότι θέλετε να μάθετε εάν η νέα ιστοσελίδα ή η τρέχουσα έκδοση της σελίδας θα σας φέρει πιο κοντά στους στόχους σας. Είστε υπεύθυνοι για τη δημιουργία στόχων που μπορεί να κυμαίνονται από βελτιωμένη συνολική εμπειρία χρήστη έως βελτιωμένα ποσοστά μετατροπών.

Στη δοκιμή A/B, το A σημαίνει μια μεταβλητή έκδοσης ελέγχου, η οποία είναι η τρέχουσα ιστοσελίδα σας. Το B σημαίνει παραλλαγή ή νέα έκδοση της ιστοσελίδας. Έχοντας έτοιμες τις σελίδες Α και Β, πρέπει να αποφασίσετε ποιο ποσοστό του κοινού-στόχου σας θα εξυπηρετείται από τις τρέχουσες σελίδες και ποιο ποσοστό από τις σελίδες παραλλαγής.

Συνήθως, οι επιχειρήσεις μοιράζουν τη βάση χρηστών εξίσου μεταξύ των δύο. Με αυτόν τον τρόπο, λαμβάνουμε τα πιο αξιόπιστα αποτελέσματα δοκιμών και μπορούμε να συγκρίνουμε απευθείας τις δύο επιλογές.

Τι είδους μετρήσεις πρέπει να προσέχετε όταν πρόκειται για δοκιμές A/B;

Με την ολοκλήρωση της δοκιμής A/B και τη ρύθμιση της κατανομής της κυκλοφορίας, θα λάβετε μια αναφορά. Για να λάβετε χρήσιμες πληροφορίες, πρέπει να δώσετε προσοχή στις σωστές μετρήσεις. Οι στόχοι σας πρέπει να είναι ο καθοριστικός παράγοντας για τις μετρήσεις που χρησιμοποιείτε.

Αναφορές στο λογισμικό κέντρου εξυπηρέτησης - LiveAgent

Ας υποθέσουμε ότι θέλετε να προσελκύσετε περισσότερους επισκέπτες στον ιστότοπό σας και να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητα της εταιρείας σας. Σε αυτήν την περίπτωση, θα πρέπει να δώσετε προσοχή στη μέτρηση επισκεψιμότητας. Εάν ο στόχος σας είναι η βελτιστοποίηση ποσοστού μετατροπών, θα πρέπει να παρακολουθείτε τις μετρήσεις μετατροπών. Τα κλικ είναι μια ουσιαστική μέτρηση που πρέπει να εξετάσετε εάν θέλετε να οδηγήσετε περισσότερους πελάτες στη διοχέτευση πωλήσεών σας. Μπορείτε επίσης να παρακολουθείτε άλλες μετρήσεις, για παράδειγμα, σφάλματα εφαρμογών, προτιμήσεις κοινού και αύξηση της αφοσίωσης.

Η διασταύρωση αυτών των μετρήσεων μπορεί να σας προσφέρει καλύτερες πληροφορίες και να σας βοηθήσει να επιλέξετε τη σελίδα με την καλύτερη απόδοση.

Stand out from your competitors with a strong customer service culture

Frequently asked questions

Τι είναι η δοκιμή A/B;

Η δοκιμή A/B συγκρίνει δύο εκδόσεις μιας ιστοσελίδας. Οι έμποροι και οι ειδικοί του UX το χρησιμοποιούν συχνά για να συγκρίνουν στοιχεία μάρκετινγκ και αντίγραφα email.

Τι πρέπει να κάνετε πριν ξεκινήσετε τη δοκιμή A/B;

Πριν ξεκινήσετε τη δοκιμή A/B, θα πρέπει να προσδιορίσετε και να ορίσετε τους στόχους σας, να δηλώσετε την υπόθεση της δοκιμής, να επιλέξετε ποιες δοκιμές A/B θα πραγματοποιήσετε και να επιλέξετε το σωστό εργαλείο δοκιμών για τις συγκεκριμένες ανάγκες σας.

Πόσο καιρό πρέπει να κάνετε ένα τεστ A/B;

Η δοκιμή A/B θα πρέπει να εκτελείται έως ότου έχετε στατιστικά σημαντικά αποτελέσματα. Είναι καλύτερο να την αφήσετε να τρέξει έως ότου ο ιστότοπός σας αποκτήσει αρκετή επισκεψιμότητα για να δημιουργήσει αξιόπιστα αποτελέσματα.

Ποια είναι τα εργαλεία της δοκιμής;

Τα εργαλεία δοκιμών A/B είναι ειδικά σχεδιασμένο λογισμικό δοκιμών για την εκτέλεση δοκιμών A/B. Το Google Optimize έχει δημιουργηθεί για να απλοποιεί τις δοκιμές A/B για ιστοσελίδες και το LiveAgent βοηθά στην εκτέλεση δοκιμών A/B σε email.

Πότε δεν πρέπει να χρησιμοποιείτε μία δοκιμή A/B;

Δεν πρέπει να χρησιμοποιείτε δοκιμές A/B όταν χρειάζεται να κάνετε μια σύνθετη αξιολόγηση που μπορεί να απαιτεί άλλους τύπους δοκιμών. Επιπλέον, δεν πρέπει να τις εκτελείτε χωρίς επαρκή επισκεψιμότητα και τεκμηριωμένη υπόθεση.

Πώς γίνεται η δοκιμή A/B;

Οι δοκιμές A/B ξεκινούν με τη δημιουργία μιας νέας έκδοσης της τρέχουσας σελίδας. Στη συνέχεια, χωρίζετε τη βάση πελατών σας σε δύο ίσα σύνολα χρηστών και προβάλλετε την αρχική έκδοση στο ένα ήμισυ και τη νέα έκδοση στο άλλο.

Τι είδους μετρήσεις πρέπει να προσέχετε όταν πρόκειται για δοκιμές A/B;

Θα πρέπει να δώσετε προσοχή στις μετρήσεις των αποτελεσμάτων της δοκιμής A/B με βάση τους στόχους και την υπόθεσή σας. Τα κλικ είναι μετρήσεις που σας λένε εάν οι επισκέπτες σας εκτελούν μια συγκεκριμένη ενέργεια που θέλετε να κάνουν, η μετατροπή σάς δείχνει πόσο καλά κάνει μετατροπές μια ιστοσελίδα και η επισκεψιμότητα απλώς σας λέει πόση επισκεψιμότητα δημιουργεί η ιστοσελίδα.

Τι εννοείται με τον όρο AB δοκιμή;

Η δοκιμή AB είναι ένας τρόπος σύγκρισης δύο διαφορετικών εκδόσεων μιας ιστοσελίδας ή μιας εφαρμογής για να δείτε ποια έχει καλύτερη απόδοση.

Ποια δοκιμή χρησιμοποιείται για τη δοκιμή ΑΒ;

Η δοκιμή A/B είναι ένας τύπος πειράματος όπου συγκρίνονται δύο εκδόσεις μιας ιστοσελίδας μεταξύ τους. Η έκδοση Α είναι η αρχική σελίδα και η έκδοση Β είναι η παραλλαγή.

Τι είναι η δοκιμή AB και MVT;

Η δοκιμή AB είναι ένας τύπος δοκιμών διαχωρισμού που σας επιτρέπει να συγκρίνετε τα αποτελέσματα δύο εκδόσεων μιας ιστοσελίδας ή ενός email. Η δοκιμή MVT είναι ένας πιο εξελιγμένος τύπος δοκιμών AB που σας επιτρέπει να συγκρίνετε τα αποτελέσματα περισσότερων από δύο εκδόσεων μιας ιστοσελίδας ή email.

Πίσω στο Γλωσσάρι Δημιουργία ΔΩΡΕΑΝ λογαριασμού

Ο ιστότοπός μας χρησιμοποιεί cookies. Συνεχίζοντας ΄μας δίνετε την άδειά σας να χρησιμοποιούμε cookies όπως περιγράφεται από πολιτική απορήττου και cookies.

×
Προγραμματίστε μία ατομική κλήση και ανακαλύψτε πως μπορει το LiveAgent να ωφελήσει την επιχείρησή σας.

Είμαστε διαθέσιμοι σε πολλές ημερομηνίες

Προγραμματίστε ένα demo