Σήμερα, τα δεδομένα και τα αναλυτικά στοιχεία οδηγούν τη διαδικασία λήψης αποφάσεων σε πολλούς τομείς. Σε ένα διαδικτυακό περιβάλλον, μία από τις πιο συχνά χρησιμοποιούμενες μεθόδους για τη συλλογή πολύτιμων πληροφοριών είναι η δοκιμή A/B.
Παρακάτω θα βρείτε όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε για τις δοκιμές A/B. Από τον ορισμό του τι είναι μέχρι την κατανόηση των μετρήσεων.
Τι είναι η δοκιμή A/B;
Η δοκιμή A/B αναφέρεται συχνά ως δοκιμή διαχωρισμού. Με άλλα λόγια, είναι μια διαδικασία σύγκρισης δύο εκδόσεων του ίδιου προϊόντος. Σε μια ηλεκτρονική ρύθμιση, χρησιμοποιείται συχνά για τη σύγκριση δύο εκδόσεων ενός συγκεκριμένου στοιχείου μάρκετινγκ, email ή ιστοσελίδας. Αυτό θα μπορούσε να σημαίνει απλές αλλαγές, όπως να δοκιμάσετε ένα διαφορετικό χρώμα κουμπιού, να αλλάξετε ολόκληρο τον σχεδιασμό του ιστότοπου. Σε μια επιχείρηση ηλεκτρονικού εμπορίου, χρησιμοποιείται πιο συχνά για τη μέτρηση της απόδοσης του ιστότοπου.
Η μη αυτόματη εκτέλεση δοκιμών A/B είναι σχεδόν αδύνατη. Όλες οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν ένα πρόγραμμα δοκιμών ειδικά κατασκευασμένο για σκοπούς δοκιμών A/B προκειμένου να αυτοματοποιηθεί η διαδικασία. Η διαδικασία δοκιμής είναι τόσο απλή όσο η δημιουργία δύο εκδόσεων μιας ιστοσελίδας. Δίνετε μια έκδοση σε μια ομάδα επισκεπτών του ιστότοπού σας και την άλλη έκδοση σε μια άλλη ομάδα. Και οι δύο ομάδες αξιολογούν την εμπειρία τους στο προϊόν.
Μετά την ολοκλήρωση της δοκιμής A/B, θα λάβετε πληροφορίες για τα αποτελέσματα και θα ανακαλύψετε ποια έκδοση έχει καλύτερη απόδοση.
All these insights are greatly valuable when it comes to your marketing strategy. Whether it is content marketing, customer experiences, or trying out various approaches to advertising strategies. Your marketing teams will benefit greatly from a deep dive into the data directly from your target audience.
Τι πρέπει να κάνετε πριν ξεκινήσετε τη δοκιμή A/B;
Η εκτέλεση δοκιμών A/B πριν κάνετε ένα σχέδιο δεν είναι πρακτική. Υπάρχουν αρκετές βασικές εργασίες που πρέπει να κάνετε πριν ξεκινήσετε τη δοκιμή A/B:
- Identify your goals – there are plenty of testing elements you can target. These include product descriptions, specific buttons, or CTA. To identify which elements to test, you need to identify your goals. For instance, your goal could be to boost the conversion rate, so you would test accordingly;
- State the hypothesis – the hypothesis will help you better examine the results of the test. It is basically a prediction of which results you expect to see after the test is complete;
- Decide which A/B tests you want to run – with goals and hypotheses, it will become easier to determine which A/B tests, in particular, you need to run;
- Choose an A/B testing program – not all A/B testing programs are the same. While some feature tests are conducted, others are not. Knowing which tests you need to run will make picking one easier. Consider future tests you may conduct while doing so.
Πόσο καιρό πρέπει να κάνετε ένα τεστ A/B;
Η συχνότητα των δοκιμών επηρεάζει τη χρονική περίοδο που αφήνετε να εκτελεστεί το πείραμα, το οποίο με τη σειρά του επηρεάζει το μέγεθος και τη σημασία του δείγματος. Όσο μεγαλύτερο είναι το μέγεθος του δείγματος, τόσο πιο ολοκληρωμένα είναι τα αποτελέσματα. Ο μέσος ημερήσιος αριθμός επισκεπτών της ιστοσελίδας σας κυμαίνεται. Εξαιτίας αυτού, είναι καλύτερο να επιτρέψετε στη δοκιμή σας να διαρκέσει περισσότερο. Πόσος χρόνος θα χρειαστεί για να έχετε σημαντικά αποτελέσματα; Υπάρχουν διάφοροι παράγοντες που πρέπει να λάβετε υπόψη, όπως ο τρόπος διεξαγωγής της δοκιμής A/B και το μέγεθος του δείγματος. Είναι καλή ιδέα να περιμένετε μέχρι να έχετε αρκετή επισκεψιμότητα για να έχετε στατιστικά σημαντικά αποτελέσματα.
Εργαλεία δοκιμών Α/Β
Το λογισμικό δοκιμών A/B είναι ευρέως διαθέσιμο. Αλλά τα πιο συχνά χρησιμοποιούμενα είναι τα εργαλεία δοκιμών και εξατομίκευσης του Google Analytics A/B Google Optimize και το λογισμικό κέντρου υποστήριξης LiveAgent.
Το Google Analytics είναι ένα δωρεάν εργαλείο δοκιμών που έχει δημιουργηθεί για να βελτιστοποιήσει τη δοκιμή ιστοσελίδων A/B. Μπορείτε να προσδιορίσετε ποια επικεφαλίδα προσελκύει επισκέπτες, ποια σχεδίαση και διάταξη έχει ως αποτέλεσμα περισσότερο χρόνο στον ιστότοπό σας, ποια CTA δημιουργεί περισσότερα κλικ και άλλα.
Το λογισμικό LiveAgent συνοδεύεται από ένα εργαλείο δοκιμών A/B για email, ώστε να μπορείτε να δοκιμάσετε την ανταπόκριση των δεκτών email σας και να μετρήσετε τις αναλογίες ανοίγματος και κλικ προς αριθμό εμφανίσεων.
Τα περισσότερα εργαλεία σάς επιτρέπουν να παρατηρείτε αποτελέσματα σε πραγματικό χρόνο, γεγονός που καθιστά δυνατή την άμεση πραγματοποίηση αλλαγών στην καμπάνια μάρκετινγκ.
Πότε δεν πρέπει να χρησιμοποιείτε τεστ A/B;
Εάν δεν μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε σχετικά αποτελέσματα ή αντιμετωπίζετε μια περίπλοκη αξιολόγηση, θα πρέπει να αποφύγετε τις δοκιμές A/B. Τι σημαίνει αυτό; Πιθανότατα απαιτούνται πολυπαραγοντικές δοκιμές και δοκιμές διαίρεσης URL σε συνδυασμό με πειράματα από την πλευρά του διακομιστή, εάν χρειάζεται να πραγματοποιήσετε μια σύνθετη αξιολόγηση. Η δοκιμή A/B δεν θα σας δώσει αξιόπιστα αποτελέσματα.
Για να λάβετε σχετικά αποτελέσματα, πρέπει να έχετε επαρκή επισκεψιμότητα. Χωρίς αρκετή επισκεψιμότητα, τα αποτελέσματά σας δεν θα είναι αξιόπιστα. Επιπλέον, χρειάζεστε μια τεκμηριωμένη υπόθεση και επαρκή χρόνο για να καθορίσετε τι να δοκιμάσετε, να ρυθμίσετε τα πάντα και να εξετάσετε προσεκτικά τα αποτελέσματα.
Πώς γίνεται η δοκιμή A/B;

Ας υποθέσουμε ότι θέλετε να μάθετε εάν η νέα ιστοσελίδα ή η τρέχουσα έκδοση της σελίδας θα σας φέρει πιο κοντά στους στόχους σας. Είστε υπεύθυνοι για τη δημιουργία στόχων που μπορεί να κυμαίνονται από βελτιωμένη συνολική εμπειρία χρήστη έως βελτιωμένα ποσοστά μετατροπών.
Στη δοκιμή A/B, το A σημαίνει μια μεταβλητή έκδοσης ελέγχου, η οποία είναι η τρέχουσα ιστοσελίδα σας. Το B σημαίνει παραλλαγή ή νέα έκδοση της ιστοσελίδας. Έχοντας έτοιμες τις σελίδες Α και Β, πρέπει να αποφασίσετε ποιο ποσοστό του κοινού-στόχου σας θα εξυπηρετείται από τις τρέχουσες σελίδες και ποιο ποσοστό από τις σελίδες παραλλαγής.
Συνήθως, οι επιχειρήσεις μοιράζουν τη βάση χρηστών εξίσου μεταξύ των δύο. Με αυτόν τον τρόπο, λαμβάνουμε τα πιο αξιόπιστα αποτελέσματα δοκιμών και μπορούμε να συγκρίνουμε απευθείας τις δύο επιλογές.
Τι είδους μετρήσεις πρέπει να προσέχετε όταν πρόκειται για δοκιμές A/B;
Με την ολοκλήρωση της δοκιμής A/B και τη ρύθμιση της κατανομής της κυκλοφορίας, θα λάβετε μια αναφορά. Για να λάβετε χρήσιμες πληροφορίες, πρέπει να δώσετε προσοχή στις σωστές μετρήσεις. Οι στόχοι σας πρέπει να είναι ο καθοριστικός παράγοντας για τις μετρήσεις που χρησιμοποιείτε.

Let’s say you want to attract more visitors to your site and increase your brand awareness. In this case, you should pay attention to the traffic metric. If your goal is conversion rate optimization, you need to track conversion metrics. Clicks are an essential metric to look at if you want to drive more customers down your sales funnel. You can also track other metrics, for example, app crashes, audience preferences, and increase in engagement.
Η διασταύρωση αυτών των μετρήσεων μπορεί να σας προσφέρει καλύτερες πληροφορίες και να σας βοηθήσει να επιλέξετε τη σελίδα με την καλύτερη απόδοση.
Watch a video about A/B testing
Discover the power of A/B testing for data-driven decision making. Learn how businesses use this technique to optimize performance, mitigate risks, and make informed decisions. Explore the key elements of A/B testing, including hypothesis development, randomized testing, statistical significance, and an iterative approach. Watch this video to unlock the potential of A/B testing in driving conversions and improving user engagement.

Topics
- Στατιστική σύγκριση δύο εκδόσεων
- Διαχείριση επιχείρησης βασισμένη στα δεδομένα
- Διαφορετικός τρόπος συμπεριφοράς του πελάτη από τον αναμενόμενο
Video summary
Η εισαγωγή στο τεστ A/B περιγράφει τη στατιστική σύγκριση δύο ή περισσότερων εκδόσεων για να καταλάβει κάποιος όχι μόνο ποια εκδοχή λειτουργεί καλύτερα, αλλά επίσης να κατανοήσει αν υπάρχει στατιστικά σημαντική διαφορά μεταξύ τους. Επισημαίνει ότι η διαχείριση της επιχείρησης βασίζεται σε δεδομένα και ότι οι πελάτες συμπεριφέρονται με διαφορετικό τρόπο από αυτόν που θα πίστευε κανείς. Τα πειράματα και τα τεστ A/B καθορίζουν πιο αποτελεσματικά τη στάση του πελάτη.
Frequently Asked Questions
What is A/B testing?
A/B testing compares two versions of a web page. Marketers and UX specialists often use it to compare marketing assets and email copies as well.
What to do before you start A/B testing?
Before starting A/B testing, you should identify and define your goals, state the test hypothesis, choose which A/B tests to conduct and select the right testing tool for your specific needs.
How long should you run an A/B test?
Your A/B test should run until you have statistically significant results. It is best to let it run until your website gets enough traffic to generate credible results.
What are the tools of testing?
A/B testing tools are specifically designed testing software for executing A/B tests. Google Optimize is built to streamline A/B testing for web pages, and LiveAgent helps run A/B tests on emails.
When should you not use an A/B test?
You should not use A/B tests when you need to do a complex evaluation that may require other types of tests. Furthermore, you should not run it without sufficient traffic and an informed hypothesis.
How is A/B testing done?
A/B tests begin with the creation of a new version of the current page. Then you split your customer base into two equal sets of users and serve the original version to one half and the new version to the other.
What sort of metrics should you be paying attention to when it comes to A/B testing?
You should pay attention to the A/B test result metrics based on your goals and hypothesis. Clicks are metrics that tell you if your visitors are performing a specific action you want them to, conversion shows you how well a web page converts, and traffic simply tells you how much traffic the web page generates.
What do you mean by AB testing?
AB testing is a way to compare two different versions of a web page or app to see which one performs better.
What test is used for AB testing?
A/B testing is a type of experiment where two versions of a web page are compared against each other. Version A is the original page, and Version B is the variation.
What is AB and MVT testing?
AB testing is a type of split testing that allows you to compare the results of two versions of a web page or email. MVT testing is a more sophisticated type of AB testing that allows you to compare the results of more than two versions of a web page or email.
Σημείωση ειδικού
Η δοκιμή A/B είναι μια τεχνική που συγκρίνει δύο εκδόσεις μιας ιστοσελίδας ή εφαρμογής προκειμένου να αξιολογήσει την απόδοση τους.

Widgets που προσαρμόζονται στη γλώσσα
Υποστήριξη πελατών σε πολλές γλώσσες μέσω προσαρμοσμένων widget επαφών. Ρυθμίσεις γλωσσών στα widget συνομιλίας για εξυπηρέτηση on the go.
Τηλεφωνικό Κέντρο Έναντι Κέντρου Επικοινωνίας: Ποια Είναι η Διαφορά;
Videos - Tilefoniko Kentro Enanti Kentrou Epikoinonias Poia Einai I Diafora
Πώς να προσφέρετε εξαιρετική εξυπηρέτηση πελατών: Η μέθοδος L.A.S.T.
Videos - Pos Na Prosferete Exairetiki Exypiretisi Pelaton I Methodos L A S T